Φυσική Κατάσταση

Σκουός και φυσική κατάσταση

Σκουός και φυσική κατάσταση

Το squash είναι ένα είδος αντισφαίρισης εσωτερικού χώρου που παίζεται με δύο ή με τέσσερα άτομα (σε ζευγάρια). Η βασική του διαφορά με τα υπόλοιπα συγγενικά αθλήματα αντισφαίρισης είναι ότι οι δύο αντίπαλοι στέκονται δίπλα -και όχι απέναντι- ο ένας στον άλλο, και αποκρούουν με τις ρακέτες τους ένα μαλακό μπαλάκι που πρέπει πρώτα ‘χτυπήσει’ στον αντικριστό τους τοίχο, ενώ κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν αποκλείεται και η χρήση των πλαϊνών τοίχων.Μέχρι τώρα το ‘squash’ (σκουός), όπως και το τένις, εθεωρείτο άθλημα της ελίτ, γνωστό σε λίγους και με πρόσβαση από λίγους. Ίσως όμως να αλλάξετε γνώμη μαθαίνοντας πως το squash γεννήθηκε στις φυλακές της Αγγλίας, τη δεκαετία του 1920, όταν κάποιοι κρατούμενοι που ήξεραν τένις βρήκαν έναν άλλο τρόπο να εκτονώνονται μέσα στα κελιά τους. Έπειτα το άθλημα απέκτησε σύντομα οπαδούς, από όλες τις κοινωνικές τάξεις, ενώ σήμερα καταγράφεται ως ένα από τα πιο αγαπημένα και διαδεδομένα σπορ παγκοσμίως. Στη χώρα μας το σκουός πρωτοεμφανίστηκε το 1938 και, παρά τη μεγάλη του ζήτηση -κυρίως από Έλληνες που έπαιζαν στο εξωτερικό-, άργησε να διαδοθεί και να αποκτήσει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις. Το 1947 πραγματοποιήθηκε το πρώτο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκουός Ανδρών, ενώ το 1982 στα πρωταθλήματα άρχισαν να λαμβάνουν μέρος και οι γυναίκες. Σήμερα η Ελλάδα λαμβάνει μέρος και σε παγκόσμια πρωταθλήματα σκουός, με ιδιαίτερα ελπιδοφόρες συμμετοχές, ενώ δεν αργεί η μέρα που το squash θα μπει στη λίστα των Ολυμπιακών αθλημάτων.

Διατροφικές ανάγκες στο squash

To squash αποτελεί άθλημα με υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις συνδυάζοντας τόσο αερόβιες όσο και αναερόβιες πηγές ενέργειας. Απαιτεί ταχύτητα, εκρηκτικότητα και δύναμη, κάτι το οποίο το καθιστά άθλημα υψηλής εκγύμνασης. Σε έναν εξηντάλεπτο αγώνα ο αθλητής μπορεί να κάψει περίπου 700 με 1.000 θερμίδες, ανάλογα με το επίπεδο του αθλητή. Βασικό συστατικό της διατροφής ενός αθλητή squash είναι οι υδατάνθρακες ως το κύριο καύσιμο των μυών στην προπόνηση και στον αγώνα, ενώ σημαντικό ρόλο έχει επίσης και η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης για την προσαρμογή, αύξηση και καλή αποκατάσταση των μυών. Ωστόσο, ιδιαίτερης σημασίας στη διατροφή του αθλητή είναι και η επαρκής ενυδάτωση, καθώς οι απώλειες υγρών μέσω του ιδρώτα μπορεί να είναι μεγάλες και διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Η επιστημονική βιβλιογραφία δείχνει ότι ακόμα και μία ήπια αφυδάτωση της τάξεως του 2% του σωματικού βάρους είναι ικανή να επιδράσει αρνητικά στην αθλητική απόδοση. Συνεπώς, κρίνεται απαραίτητο ο αθλητής να φροντίζει για την καλή ενυδάτωσή του και αναπλήρωση των απωλειών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από προπόνηση / ή αγώνα, καθώς επίσης και στο σύνολο της ημέρας. Τέλος ένας καλός σχεδιασμός των γευμάτων κρίνεται απαραίτητος τόσο στη φάση προετοιμασίας όσο και την ημέρα του αγώνα (πριν και μετά τον αγώνα).

Φυσική Κατάσταση

27.06.2022

Έτσι θα προστατέψεις τα μαλλιά σου από τον ιδρώτα εάν γυμνάζεσαι συχνά

Μάθε πώς να εμποδίσεις τον ιδρώτα να εμποδίζει την εικόνα των μαλλιών σου

21.06.2022

Τα οφέλη του κρύου ντούζ

Το κρύο ντους μπορεί να μην είναι και ο πιο δημοφιλής τρόπος για να ξεκινήσει κανείς την ημέρα του, έχει όμως πολλά οφέλη για την υγεία.

Στους 42 βαθμούς ο υδράργυρος – Αυτά είναι τα δέκα πιο «καυτά» μέρη του πλανήτη!
21.06.2022

Στους 42 βαθμούς ο υδράργυρος – Αυτά είναι τα δέκα πιο «καυτά» μέρη του πλανήτη!

Τα γνωρίζατε; – Αυτά είναι τα σημάδια της αφυδάτωσης
21.06.2022

Τα γνωρίζατε; – Αυτά είναι τα σημάδια της αφυδάτωσης

Θερμοπληξία: Που πρέπει να δώσεις προσοχή
20.06.2022

Θερμοπληξία: Που πρέπει να δώσεις προσοχή

Μάθετε γιατί δεν κάνει να κοιμόμαστε με ανεμιστήρα – Τι εξηγεί ειδικός
16.06.2022

Μάθετε γιατί δεν κάνει να κοιμόμαστε με ανεμιστήρα – Τι εξηγεί ειδικός

Έρχεται το χάπι «σωματικής άσκησης»: Κόβει τις λιγούρες και σώζει όσους κάθονται πολλές ώρες την ημέρα (βίντεο)
16.06.2022

Έρχεται το χάπι «σωματικής άσκησης»: Κόβει τις λιγούρες και σώζει όσους κάθονται πολλές ώρες την ημέρα (βίντεο)

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ
08.06.2022

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ

Πώς να χάσετε κιλά χωρίς δίαιτα
07.06.2022

Πώς να χάσετε κιλά χωρίς δίαιτα

Γυμναστική στο σπίτι: 4+1 σωτήριες συμβουλές για να τα βγάλετε εις πέρας
30.05.2022

Γυμναστική στο σπίτι: 4+1 σωτήριες συμβουλές για να τα βγάλετε εις πέρας

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Υγεία & πολιτική
4

Θ.Πλεύρης: Έρχεται διάταξη για την απόλυση των ανεμβολίαστων υγειονομικών – «Ριψάσπιδες που αρνούνται την επιστήμη»

Περισσότερα

29.06.2022

Γυμνάζεσαι και δεν βλέπεις αποτέλεσμα; Πρωταθλητής CrossFit σου δίνει την απάντηση

Αυτό είναι το λάθος που κάνεις

29.06.2022

Είσαι από αυτούς που ξυπνούν πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι; – Η επιστήμη απαντά το γιατί

Πόσες φορές, έχεις πέσει κομμάτια για ύπνο και έχεις ρυθμίσει το ξυπνητήρι σου, όμως για κάποιον λόγο που σε τσατίζει απίστευτα και δε γνωρίζεις, ξυπνάς λίγα λεπτά και δευτερόλεπτα πριν αυτό χτυπήσει;

Αλάτι: Εννιά έξυπνοι και χρήσιμοι τρόποι για να το χρησιμοποιήσεις
29.06.2022

Αλάτι: Εννιά έξυπνοι και χρήσιμοι τρόποι για να το χρησιμοποιήσεις

Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Ζητά και ιδιώτες γιατροί να συνταγογραφούν φάρμακα στους ανασφάλιστους
29.06.2022

Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Ζητά και ιδιώτες γιατροί να συνταγογραφούν φάρμακα στους ανασφάλιστους

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ
29.06.2022

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ

Power nap: Αυτά είνα τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου στην υγεία – Αρκούν μόνο 6 λεπτά;
29.06.2022

Power nap: Αυτά είνα τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου στην υγεία – Αρκούν μόνο 6 λεπτά;

Απώλεια βάρους: Αυτή είναι η άσκηση που θα σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος
29.06.2022

Απώλεια βάρους: Αυτή είναι η άσκηση που θα σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος

Δείτε ποια είναι τα 7 οφέλη που παρέχουν τα βερίκοκα στην υγεία
29.06.2022

Δείτε ποια είναι τα 7 οφέλη που παρέχουν τα βερίκοκα στην υγεία

Αυτά είναι τα οφέλη από την κατανάλωση πεπονιού
29.06.2022

Αυτά είναι τα οφέλη από την κατανάλωση πεπονιού

Νίκος Καπραβέλος: «Η παραλλαγή Όμικρον παρακάμπτει την ανοσία από τα εμβόλια»
29.06.2022

Νίκος Καπραβέλος: «Η παραλλαγή Όμικρον παρακάμπτει την ανοσία από τα εμβόλια»