Διατροφή

Μεσογειακή διατροφή:Η απάντηση στον καρκίνο του δέρματος

Μεσογειακή διατροφή:Η απάντηση στον καρκίνο του δέρματος

Ολοένα και περισσότερα εμφανίζονται τα κρούσματα καρκίνου του δέρματος τις τελευταίες δεκαετίες. Ήδη το 2000 καταγράφηκαν παγκοσμίως 37.000 θάνατοι και 132.000 περιστατικά που διαγνώστηκαν με μελάνωμα, όπως αναφέρεται σε άρθρο στο επιστημονικό περιοδικό “Annals of Oncology”.

Στην Ευρώπη εκτιμάται ότι το 2000 προκλήθηκαν 9.000 θάνατοι και διαγνώστηκαν 35.000 περιστατικά με μελάνωμα του δέρματος. Συνεπώς ο καρκίνος του δέρματος έχει αναγνωριστεί ως μία μορφή καρκίνου, η οποία θα παίξει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στα πλαίσια της δημόσιας υγείας τις επόμενες δεκαετίες εάν σήμερα κιόλας δε φροντίσουμε για αποτελεσματική πρόληψη. Και βέβαια, η οδηγία της αποφυγής υπερβολικής έκθεσης στον ήλιο είναι σωτήρια.

Ωστόσο, άλλη μία μελέτη (δημοσιευμένη στο International Journal of Epidemiology) έρχεται να υποδείξει και να επιβεβαιώσει ότι συμπληρωματικά με τα παραπάνω, η υιοθέτηση διατροφικών συνηθειών που ταιριάζουν στο πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής φαίνεται να παίζει προστατευτικό ρόλο και να μειώνει τον κίνδυνο για ανάπτυξη του καρκίνου του δέρματος. Φάνηκε λοιπόν ότι η Μεσογειακή Δίαιτα μας παρέχει μέσα από μία ποικιλία τροφίμων (κραμβοειδή λαχανικά, ντομάτες, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εσπεριδοειδή φρούτα, φρέσκα βότανα, κρασί, ελαιόλαδο) πολύτιμα βιοδραστικά μόρια με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, που συμμετέχουν στη θωράκιση του οργανισμού μας έναντι του καρκίνου του δέρματος.

Συγκεκριμένα οι επιστήμονες στη μελέτη αυτή ισχυρίζονται ότι η συστηματική κατανάλωση όλων αυτών των φρούτων, λαχανικών και βοτάνων καθώς και ψαριών πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα δίνει τέτοια προστασία ικανή να μειώσει στο μισό τον κίνδυνο για την ανάπτυξη αυτού του καρκίνου. Ενδεικτικά, τα εσπεριδοειδή φρούτα αποτελούν κύριες πηγές β-κρυπτοξανθίνης, τα καρότα είναι πλούσια σε β-καροτένιο, και όλα μαζί το δενδρολίβανο, το φασκόμηλο, τα κραμβοειδή και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν πλούσιες πηγές σε πολυφαινόλες, ουσίες γνωστές για τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες. Ωστόσο, εκτός από τις πολυφαινόλες, τα ω-3 λιπαρά οξέα και ιδίως τα μακράς αλύσου πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (εικοσιπεντανοϊκό οξύ EPA, δοσοεξανοϊκό οξύ DHA) τα οποία βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, πέστροφα) φαίνεται να δρουν ανασταλτικά στην καρκινογένεση. Τέλος, η κατανάλωση τσαγιού σχετίζεται με υπερδιπλάσια μείωση του κινδύνου για καρκίνο του δέρματος.

Επωφεληθείτε λοιπόν της Μεσογειακής Διατροφής, ενισχύστε την υγεία του δέρματός σας, προλάβετε τον καρκίνο! Και μην ξεχνάτε; Tο δέρμα μας αποτελεί τον καθρέφτη της σωματικής και ψυχικής υγείας του κάθε ανθρώπου. Εμπρός λοιπόν, φροντίστε το!

nutrimed.gr

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Ο Σκόλιερ έγινε γνωστός παγκοσμίως όταν αποφάσισε να μετατρέψει την προσωπική του μάχη με τον καρκίνο σε ζωντανό ερευνητικό πείραμα

11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Έχει μέγεθος περίπου όσο ένα διπλωμένο πακέτο τσίχλες και τοποθετείται κάτω από το δέρμα

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες