Διατροφή

“Σκοτεινές”παρενέργειες των τεχνητών γλυκαντικών

“Σκοτεινές”παρενέργειες των τεχνητών γλυκαντικών

Στην προσπάθειά τους να χάσουν κιλά, πολλά άτομα αντικαθιστούν την ζάχαρη με τα τεχνητά γλυκαντικά.Φαίνεται όμως πως οι συγκεκριμένες ουσίες δεν είναι τελικά και τόσο αθώες…

Για την ακρίβεια αμερικανική μελέτη αποκάλυψε πως η συχνή κατανάλωση γλυκαντικών ουσιών μπορεί να προκαλέσει διαβήτητη τύπου 2,προβλήματα που σχετίζονται με το μεταβολικό σύνδρομο,ακόμη και παχυσαρκία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Trends of Endocrinology & Metabolism, τα άτομα που καταναλώνουν κάθε μέρα έστω ένα αναψυκτικό που περιέχει τεχνητά γλυκαντικά, παρουσιάζουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κάτι από τα παραπάνω.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι αυτό συμβαίνει επειδή η κατανάλωση γλυκαντικών προκαλεί μεταβολές στα κέντρα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την αίσθηση της ευχαρίστησης, γεγονός που αποδεικνύει ότι η άποψη που θέλει τα γλυκαντικά να μην καλύπτουν την ανάγκη για γλυκό, να είναι τελικά σωστή.

Τα παραπάνω προβλήματα υγείας προκαλούνται και από τη μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης, η οποία πρέπει να χρησιμοποιείται με μεγάλη προσοχή.

«Αποτελεί σύνηθες φαινόμενο να λέγεται σε όσους θέλουν να χάσουν βάρος ότι τα τεχνητά γλυκαντικά είναι υγιεινά ή ότι θα τους βοηθήσουν να απαλλαγούν από τα περιττά κιλά», αναφέρει στην επιστημονική έκθεση η συντάκτριά της Susan E. Swithers από το Πανεπιστήμιο Purdue.

«Τα στοιχεία που υποστηρίζουν αυτήν την άποψη δεν είναι ισχυρά και παρόλο που η κοινή λογική μπορεί να λέει ότι τα αναψυκτικά διαίτης είναι καλύτερα για την απώλεια βάρους, η κοινή λογική δεν είναι πάντα σωστή».

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης