Διατροφή

Νέα μελέτη: Πώς τα φιστίκια Αιγίνης μπορούν να σας προφυλάξουν από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας

Η λουτεΐνη είναι ένα αντιοξειδωτικό που δρα σαν γυαλιά ηλίου για τα μάτια σας
Νέα μελέτη: Πώς τα φιστίκια Αιγίνης μπορούν να σας προφυλάξουν από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας

Μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές του Πανεπιστημίου Tufts, κατέληξε στο συμπέρασμα πώς αν καταναλώνετε μόλις δύο χούφτες φιστίκια Αιγίνης την ημέρα, μπορείτε να προφυλαχθείτε από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

«Η μελέτη δείχνει ότι τα φιστίκια Αιγίνης δεν είναι απλώς ένα νόστιμο σνακ – μπορούν επίσης να είναι εξαιρετικά ωφέλιμα για τα μάτια σας», δήλωσε στην αμερικανική New York Post η δρ. Tammy Scott, ερευνήτρια, κλινική νευροψυχολόγος και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Πώς τα φυστίκια Αιγίνης ωφελούν τα μάτια

«Τρώγοντας μια μικρή ποσότητα κάθε μέρα, μπορεί να συμβάλετε στην προστασία της όρασής σας, ειδικά όσο μεγαλώνετε», συμπλήρωσε η ειδικός.

Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας (AMD) είναι μια ασθένεια που καταστρέφει σταδιακά την ωχρά κηλίδα, το τμήμα του αμφιβληστροειδούς του ματιού σας που είναι υπεύθυνο για την ευκρινή, κεντρική όραση.

Καθώς επιδεινώνεται, οι άνθρωποι δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να δουν τα πράγματα που βρίσκονται ακριβώς μπροστά τους, ενώ η περιφερειακή τους όραση παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστη.

Σχεδόν 20 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ ζουν με αυτή την πάθηση, η οποία εμφανίζεται σε δύο τύπους.

Η ξηρού τύπου, που εξελίσσεται πιο αργά, αποτελεί περίπου το 80% των περιπτώσεων. Εμφανίζεται όταν η ωχρά κηλίδα λεπταίνει με την ηλικία, συχνά λόγω της συσσώρευσης πρωτεϊνικών εναποθέσεων, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας.

Η υγρού τύπου, αν και λιγότερο συχνή, είναι πολύ πιο επιθετική, προκαλώντας ταχεία και σοβαρή απώλεια όρασης. Σε αυτή τη μορφή, η λειτουργία της ωχράς κηλίδας διακυβεύεται από την ανάπτυξη και τη διαρροή ανώμαλων αιμοφόρων αγγείων κάτω από τον αμφιβληστροειδή.

Η ηλικία είναι ο κύριος παράγοντας κινδύνου και για τους δύο τύπους, αλλά το κάπνισμα, η παχυσαρκία, η υπέρταση και το οικογενειακό ιστορικό συμβάλλουν επίσης.

Ενώ δεν υπάρχει θεραπεία, υπάρχουν μέθοδοι που μπορεί να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου και στη διατήρηση της όρασης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τα φιστίκια Αιγίνης προσφέρουν κάτι περισσότερο από ένα χορταστικό τραγανό σνακ – είναι γεμάτα λουτεΐνη, μια φυσική χρωστική ουσία που βρίσκεται στα φυτά και βοηθά στην προστασία των ματιών σας.

Στη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που ενσωμάτωσαν 50 γραμμάρια ανάλατα, ξεφλουδισμένα, ξηρά καβουρδισμένα φιστίκια Αιγίνης στην καθημερινή τους διατροφή, είδαν σημαντικές βελτιώσεις στην οπτική πυκνότητα της ωχράς κηλίδας μετά από μόλις έξι εβδομάδες.

Η οπτική πυκνότητα είναι ένας βασικός δείκτης της υγείας των ματιών, που μετρά την ποσότητα της χρωστικής της ωχράς κηλίδας στο κέντρο του αμφιβληστροειδούς, η οποία περιέχει λουτεΐνη. Αυτή η χρωστική ουσία προστατεύει την όραση απορροφώντας το επιβλαβές μπλε και σχεδόν υπεριώδες φως.

«Η λουτεΐνη είναι ένα αντιοξειδωτικό που δρα σαν γυαλιά ηλίου για τα μάτια σας», εξήγησε η Scott, προσθέτοντας ότι θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη ή στην επιβράδυνση της εξέλιξης της πάθησης.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι δύο χούφτες από αυτούς τους ξηρούς καρπούς παρείχαν περίπου 1,6 mg λουτεΐνης, αρκετά για να διπλασιάσουν την συνήθη ημερήσια πρόσληψη στους ενήλικες.

«Ενσωματώνοντας απλώς μια χούφτα φιστίκια Αιγίνης στη διατροφή σας, μπορείτε να βελτιώσετε την πρόσληψη λουτεΐνης, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των ματιών σας», δήλωσε η ειδικός.

«Όσο νωρίτερα αρχίσετε να σκέφτεστε τι μπορείτε να κάνετε για να υποστηρίξετε την υγιή γήρανσή σας, τόσο το καλύτερο».

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη