Διατροφή

Το γνωρίζατε; – Πόσα λεπτά ζωής «χάνουμε» με κάθε μπέργκερ ή αναψυκτικό που καταναλώνουμε;

Τι έδειξαν τα ευρήματα των επιστημόνων
Το γνωρίζατε; – Πόσα λεπτά ζωής «χάνουμε» με κάθε μπέργκερ ή αναψυκτικό που καταναλώνουμε;

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι διατροφικές μας επιλογές επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής.

Η υποκατάσταση του 10% των θερμίδων που προσλαμβάνουμε από το κρέας με έναν συνδυασμό φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, οσπρίων και θαλασσινών μπορεί να χαρίζει 48 επιπλέον λεπτά υγιούς ζωής ανά ημέρα.

Ο διατροφολόγος, Luis Alberto Zamora αποκάλυψε ότι τα ανθυγιεινά προϊόντα επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nature Food και υπολόγισε ακριβώς πόσο χρόνο αφαιρούν τα δημοφιλή υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα από τη ζωή ενός ατόμου.

Η μελέτη έδειξε ότι ένα μπέργκερ κοστίζει κατά μέσο όρο 36 λεπτά – και αν το συνοδεύσετε με ένα αναψυκτικό, θα χάσετε άλλα 12 λεπτά από τη ζωή σας.

Η μελέτη αξιολόγησε περισσότερα από 5.800 τρόφιμα και προσδιόρισε τα «κόστη υγείας» τους, αναλύοντάς τα με βάση τα πρόσθετα και τα μικρο- και μακρο-θρεπτικά τους συστατικά, όπως τα λίπη, οι θερμίδες και οι ζάχαρες

Επεξεργασμένα τρόφιμα και παθήσεις 

Πολλές μάλιστα μελέτες, έχουν βρει συσχέτιση μεταξύ μιας διατροφής πλούσιας σε υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα και περισσότερων από 30 παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων πολλών τύπων καρκίνου και πρώιμου θανάτου.

Στη μελέτη, τα τρόφιμα που αναλύθηκαν κυμαίνονταν από επεξεργασμένα κρέατα και γλυκά έως πιο υγιεινές επιλογές όπως ψάρια και λαχανικά.

Συνολικά, η μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκε ότι τα χοτ ντογκ ήταν τα χειρότερα τρόφιμα, ακολουθούμενα από επεξεργασμένα κρέατα, όπως το προσούτο, τα οποία θα μπορούσαν να αφαιρέσουν 24 λεπτά από τη ζωή κάποιου.

Τα σάντουιτς με αυγά και πρωινά ήταν στην τρίτη θέση, με καθένα να αφαιρεί 13,6 λεπτά από τη διάρκεια μιας υγιεινής ζωής.

Τα χοτ ντογκ ειδικότερα έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να συντομεύσουν τη ζωή, επειδή περιέχουν νιτρώδη και νιτρικά άλατα, τα οποία είναι συντηρητικά. Επιπλέον, αυτά μπορούν να μετατραπούν σε μια ουσία που συνδέεται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου από το σώμα μετά την κατανάλωσή τους. Είναι επίσης πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει παράγοντα κινδύνου για τον διαβήτη.

Και το μπέικον, που αφαιρεί 6 λεπτά από τη ζωή, και το μπέργκερ, που αφαιρεί εννέα, μπορεί επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο ενός πρόωρου θανάτου, επειδή είναι κόκκινα ή επεξεργασμένα κρέατα.

Ορισμένες μελέτες έχουν συνδέσει αυτά τα συστατικά με τον καρκίνο

Τα μπιφτέκια των μπέργκερ, μπορεί επίσης να τηγανίζονται σε φυτικό λάδι, το οποίο μπορεί να περιέχει ενώσεις -όπως η αλδεΰδη- που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου.

Αντίστοιχα, έχουν εκφραστεί ανησυχίες για τα γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, που χρησιμοποιούνται στα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, τα οποία αφαιρούν 12 λεπτά από τη ζωή σας, μετά από μελέτες σε ζώα που υποδηλώνουν ότι υψηλές συγκεντρώσεις αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου.

Με βάση τα ευρήματα, οι ερευνητές προτείνουν:

  • Μείωση της κατανάλωσης επεξεργασμένων κρεάτων, μοσχαρίσιου κρέατος και γαρίδων ως πρώτη προτεραιότητα.
  • Στη συνέχεια, μείωση της κατανάλωσης χοιρινού και αρνίσιου κρέατος, καθώς και λαχανικών που καλλιεργούνται σε θερμοκήπια και έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και θαλασσινών.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Οι ερευνητές περιγράφουν το αποτέλεσμα ως «μακροχρόνια ύφεση» της νόσου στα ζώα

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα