Διατροφή

Φρούτα και λαχανικά για περισσότερη ζωή!

Φρούτα και λαχανικά για περισσότερη ζωή!

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αυξάνει το προσδόκιμο ζωής. Η μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αυξάνει τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου.

Ομάδα ειδικών του Ινστιτούτου Καρολίνσκα στη Σουηδία μελέτησε στοιχεία από 71 χιλιάδες άτομα ηλικίας 45-83 ετών η πορεία της υγείας των οποίων παρακολουθείτο για διάστημα 13 ετών. Ανάμεσα στα άλλα δεδομένα που καταγράφονταν σχετικά με τους εθελοντές ήταν και το διαιτολόγιό τους.

Οπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όσοι δεν έτρωγαν καθόλου φρούτα και λαχανικά πέθαιναν κατά μέσο όρο τρία χρόνια νωρίτερα από εκείνους που έκαναν συχνή κατανάλωσή τους. Οι επιστήμονες που βρίσκονται πίσω από τη μελέτη σημειώνουν ότι για να έχει κάποιος τη μέγιστη ωφέλεια θα πρέπει να καταναλώνει πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Μάλιστα, μεταξύ των «μελών» του… πράσινου βασιλείου εκείνα που φαίνεται ότι έχουν τη σημαντικότερη θετική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό είναι τα μήλα, τα καρότα και οι τομάτες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι εκ των εθελοντών έτρωγαν τουλάχιστον μια μερίδα φρούτων ημερησίως ζούσαν 19 μήνες περισσότερο από εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου φρούτα. Οσοι έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες λαχανικών ημερησίως ζούσαν 32 μήνες περισσότερο από εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι γυναίκες τείνουν να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά από τους άνδρες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί πολλές μεγάλες έρευνες που παρακολουθούσαν την πορεία της υγείας χιλιάδων ατόμων – ωστόσο δεν είχε μελετηθεί επαρκώς η σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με το προσδόκιμο ζωής. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «American Journal of Clinical Nutrition».

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα