Διατροφή

Μελέτη: Η μακροχρόνια κατανάλωση γιαουρτιού συνδέεται με μειωμένη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου

Το Bifidobacterium είναι μεταξύ των σημαντικών προβιοτικών βακτηριακών στελεχών στο γιαούρτι
Μελέτη: Η μακροχρόνια κατανάλωση γιαουρτιού συνδέεται με μειωμένη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου

Μια νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές του Mass General Brigham που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Gut Microbes», διαπίστωσε πώς η μακροχρόνια κατανάλωση γιαουρτιού συνδέεται με μειωμένη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από δύο αμερικανικές προοπτικές μελέτες κοόρτης, που παρακολούθησαν περισσότερες από 100.000 γυναίκες νοσηλεύτριες και 51.000 άνδρες επαγγελματίες υγείας, αντίστοιχα.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθούνταν για χρόνια απαντώντας σε επαναλαμβανόμενα ερωτηματολόγια σχετικά με παράγοντες του τρόπου ζωής και ασθένειες.

Επίσης, οι ερευνητές αξιολόγησαν δείγματα ιστών για τους συμμετέχοντες με επιβεβαιωμένες περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου.

Οι ερευνητές εντόπισαν 3.079 περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ σε 1.121 περιπτώσεις υπήρχαν πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα στο βακτήριο Bifidobacterium.

Το 31% των περιπτώσεων αυτών ήταν θετικές στο βακτήριο αυτό και το 69% αρνητικές.

Σημειώνεται ότι το Bifidobacterium είναι μεταξύ των σημαντικών προβιοτικών βακτηριακών στελεχών στο γιαούρτι και η κλινική σημασία της αφθονίας του στον ιστό του καρκίνου του παχέος εντέρου δεν έχει χαρακτηριστεί πλήρως.

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, θα μπορούσε να αντικατοπτρίζει την εξασθενημένη λειτουργία του εντέρου.

Οι επιστήμονες δεν παρατήρησαν σημαντική συσχέτιση μεταξύ της μακροχρόνιας κατανάλωσης γιαουρτιού και της συνολικής επίπτωσης στον καρκίνο του παχέος εντέρου, αλλά είδαν μια συσχέτιση σε όγκους θετικούς στο Bifidobacterium με 20% χαμηλότερο ποσοστό εμφάνισης για τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν δύο ή περισσότερες μερίδες γιαούρτι την εβδομάδα.

Αυτό το μικρότερο ποσοστό οφείλεται στη χαμηλότερη επίπτωση του θετικού στο Bifidobacterium εγγύς καρκίνου του παχέος εντέρου, ενός τύπου καρκίνου του παχέος εντέρου που εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά.

Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η μακροχρόνια πρόσληψη γιαουρτιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης εγγύς καρκίνου του παχέος εντέρου μέσω της διατήρησης μιας ισορροπημένης εντερικής μικροχλωρίδας, η οποία μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό επιβλαβών μικροβίων.

Ωστόσο, σημειώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εξαχθεί ένα οριστικό συμπέρασμα.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα