Διατροφή

Επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει: Ποιες τροφές μπορούν να καθυστερήσουν το γκριζάρισμα των μαλλιών;

Η διαδικασία του γκριζαρίσματος μπορεί να επιβραδυνθεί ή ακόμα και να αποφευχθεί
Επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει: Ποιες τροφές μπορούν να καθυστερήσουν το γκριζάρισμα των μαλλιών;

Η διατροφή μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση του φυσικού χρώματος των μαλλιών και να καθυστερήσει την εμφάνιση των γκρίζων τριχών, σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Nagoya της Ιαπωνίας, υπό την καθοδήγηση των Masashi Kato και Takumi Kagawa, διερεύνησαν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γήρανση των τριχοθυλακίων.

Τα αποτελέσματα της μελέτης τους υποδηλώνουν πως η διαδικασία του γκριζαρίσματος μπορεί να επιβραδυνθεί – και ενδεχομένως να αποφευχθεί – με τη βοήθεια συγκεκριμένων διατροφικών στοιχείων.

Οι ερευνητές εντόπισαν μια συγκεκριμένη αντιοξειδωτική ουσία που φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την παραγωγή μελανίνης, της χρωστικής που δίνει στα μαλλιά το φυσικό τους χρώμα.

Αν η ανακάλυψη αυτή επιβεβαιωθεί από περαιτέρω έρευνες, ενδέχεται να ανοίξει ο δρόμος για νέες διατροφικές ή θεραπευτικές παρεμβάσεις με στόχο την καθυστέρηση της γήρανσης των μαλλιών.

Η μελέτη

Οι ερευνητές εξέτασαν τις επιδράσεις τριών αντιοξειδωτικών – λουτεολίνη, εσπερετίνη και διοσμετίνη- σε ποντίκια που εκτρέφονταν ειδικά για να εμφανίζουν γκριζάρισμα παρόμοιο με αυτό των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα;

Τα ποντίκια που έλαβαν λουτεολίνη διατήρησαν το μαύρο χρώμα στο τρίχωμά τους.

Εκείνα που δεν έλαβαν σταδιακά γκριζάρισαν.

Το αποτέλεσμα αυτό παρατηρήθηκε ανεξάρτητα από το αν η λουτεολίνη εφαρμόστηκε εξωτερικά ή χορηγήθηκε εσωτερικά.

Ο δρ. Kato εξέφρασε την έκπληξή του για τα ευρήματα: «Αναμέναμε ότι όλα τα αντιοξειδωτικά θα μπορούσαν να επηρεάσουν το γκριζάρισμα, ωστόσο μόνο η λουτεολίνη παρήγαγε σημαντικά αποτελέσματα, υποδηλώνοντας ότι έχει μια μοναδική φαρμακευτική δράση στην πρόληψη του γκριζαρίσματος των μαλλιών».

Πώς λειτουργεί η λουτεολίνη

Η μελέτη διαπίστωσε ότι ο αντίκτυπος της λουτεολίνης συνδέεται στενά με τις ενδοθηλίνες, πρωτεΐνες που διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην κυτταρική επικοινωνία.

Η λουτεολίνη διατήρησε την έκφραση των ενδοθηλινών και του υποδοχέα τους, διασφαλίζοντας έτσι υγιείς οδούς σηματοδότησης και συμβάλλοντας στη δραστηριότητα των μελανοκυττάρων που παράγουν χρωστική ουσία και είναι υπεύθυνα για το χρώμα των μαλλιών και τα οποία συνήθως μειώνονται με τη γήρανση.

Οι ερευνητές σημείωσαν, επιπλέον, ότι η λουτεολίνη είχε ελάχιστες επιδράσεις στους κύκλους ανάπτυξης της τρίχας, υποδεικνύοντας ότι η πρωταρχική της δράση εστιάζει στον χρωματισμό κι όχι στην πυκνότητα των μαλλιών.

«Αυτός ο στοχευμένος μηχανισμός καθιστά τη λουτεολίνη έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα υποψήφιο για την πρόληψη του γκριζαρίσματος των μαλλιών», πρόσθεσε ο δρ. Kato.

Οι προοπτικές

Τα ευρήματα ανοίγουν πολλά υποσχόμενους δρόμους για πρακτικές εφαρμογές.

Η λουτεολίνη είναι ήδη διαθέσιμη, τόσο για τοπική εξωτερική χρήση, όσο και ως από του στόματος μορφή συμπληρώματος, καθιστώντας την ένα βιώσιμο στοιχείο για θεραπείες περιποίησης μαλλιών.

Εάν η μελλοντική έρευνα επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητά της στους ανθρώπους, τα προϊόντα με βάση τη λουτεολίνη θα μπορούσαν να γίνουν βασικό προϊόν για όσους επιθυμούν να διατηρήσουν το φυσικό χρώμα των μαλλιών τους καθώς γερνούν.

«Θα ήταν ενδιαφέρον να διερευνήσουμε αν οι αντιγηραντικές ιδιότητες της λουτεολίνης επεκτείνονται και σε άλλες αλλαγές που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας μαλλιών», σημείωσε από την πλευρά του ο δρ. Kagawa.

Αν και απαιτούνται περισσότερες έρευνες, τα εν λόγω ευρήματα προσφέρουν μια συναρπαστική ματιά σε μια πιθανή φυσική θεραπεία για τη γήρανση των μαλλιών.

Εάν αποδειχθεί αποτελεσματική, η λουτεολίνη θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη φροντίδα των μαλλιών, προσφέροντας μια επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να διατηρήσουν τη νεανική τους εμφάνιση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του οσχέου

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου
09.06.2026

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)
08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)