Διατροφή

Αδυνατίστε με καφέ

Αδυνατίστε με καφέ
Μέχρι τώρα ο καφές εκτος από τις γνωστές αντιοξειδωτικές του δυνατότητες, ήταν γνωστός για την ιδιότητά του να προκαλεί κατακράτηση υγρών και να συμβάλλει στη δημιουργία κυτταρίτιδας.
 

Νέα κλινική μελέτη όμως που πραγματοποιήθηκε από το Institute of Human Nutrition του πανεπιστημίου της Columbia,ανέδειξαν τον καφέ σε πολύτιμο “βοηθό” για την απώλεια βάρους.Για την ακρίβεια η ουσία που ευθύνεται για την συγκεκριμένη δράση είναι οι λεγόμενοι μανοολιγοσακχαρίτες.
 
Οι μαννοολιγοσακχαρίτες είναι σύνθετοι υδατάνθρακες σαν τις φυτικές ίνες που περιέχονται στους κόκκους του καφέ και εμφανίζουν πρεβιοτική δράση στον οργανισμό μας! Πιο συγκεκριμένα, περνούν ανέπαφοι από το στομάχι και το λεπτό μας έντερο, και μόλις φτάσουν στο παχύ έντερο διασπώνται από ωφέλιμα βακτήρια που ‘‘κατοικούν’’ εκεί, επιφέροντας ευεργετικές δράσεις για την υγεία μας, μία εκ των οποίων φαίνεται να είναι η ρύθμιση του σωματικού βάρους! Οι πιθανοί μηχανισμοί που έχουν προταθεί είναι η επίδραση των μαννοολιγοσακχαριτών στο ενεργειακό ισοζύγιο, δηλαδή στην πρόσληψη και κατανάλωση ενέργειας -θερμίδων, στην απέκκριση λίπους, από τον οργανισμό, στη μείωση της λιπογένεσης, δηλαδή στη μείωση της δημιουργίας λίπους στο σώμα και στην αύξηση της οξείδωσης λίπους δηλαδή στην αύξηση της καύσης του. Στη συγκεκριμένη, λοιπόν, μελέτη παρατηρήθηκε ότι η κατανάλωση ροφήματος καφέ πλούσιου σε μαννοολιγοσακχαρίτες οδήγησε σε μείωση του σωματικού βάρους σε υπέρβαρους άνδρες, σε σύγκριση με την κατανάλωση ροφήματος καφέ που δεν περιείχε μαννοολιγοσακχαρίτες.
 
Στη μελέτη συμμετείχαν 54 υπέρβαροι άνδρες και γυναίκες ηλικίας 19-65 ετών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και παρακολουθήθηκαν για διάστημα 12 εβδομάδων. Οι ερευνητές απομόνωσαν μαννοολιγοσακχαρίτες από κόκκους του καφέ και τους προσέθεσαν σε ρόφημα καφέ που δεν περιείχε μαννοολιγοσακχαρίτες. Η πρώτη ομάδα, κατανάλωνε 2 φορές την ημέρα το ρόφημα καφέ πλούσιο σε μαννοολιγοσακχαρίτες, ενώ η δεύτερη ομάδα κατανάλωνε 2 φορές την ημέρα ρόφημα καφέ που δεν περιείχε μαννοολιγοσακχαρίτες. Το διάστημα αυτό κανένας από τους συμμετέχοντες δεν ακολουθούσε δίαιτα απώλειας βάρους, ούτε αύξησε τα επίπεδα σωματικής του δραστηριότητας. Στο τέλος της μελέτης, αυτό που παρατήρησαν οι ερευνητές ήταν ότι οι άντρες που κατανάλωναν το ρόφημα καφέ πλούσιο σε μαννοολιγοσακχαρίτες είχαν μεγαλύτερη μείωση στο σωματικό τους βάρος, σε σχέση με εκείνους που κατανάλωναν ρόφημα καφέ χωρίς μαννοολιγοσακχαρίτες. Παράλληλα παρατηρήθηκε μία μικρή μείωση στο σωματικό τους λίπος, χωρίς όμως να είναι στατιστικά σημαντική.
 
Τα αποτελέσματα της μελέτης, αυτής, έχουν επιβεβαιωθεί κι από άλλες μελέτες, οι οποίες έχουν αναδείξει την ευεργετική δράση των μαννοολιγοσακχαριτών του καφέ στο σωματικό βάρος και στη σύσταση σώματος. Σύμφωνα με τους ερευνητές πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω οι μηχανισμοί με τους οποίους τα συγκεκριμένα συστατικά του καφέ δρουν στον οργανισμό μας και να αποσαφηνιστεί αν τελικά υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα, καθώς δεν είναι ακόμη πολύ ξεκάθαρο. 

Διατροφή

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ποιες είναι οι συχνότερες «παγίδες»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους
14.07.2026

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Η Άννα Κορακάκη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram δύο φωτογραφίες

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου