Διατροφή

Η χαμηλή έως μέτρια κατανάλωση κρασιού βοηθά άτομα με κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου – Τι έδειξε έρευνα

Οι ερευνητές μέτρησαν την ποσότητα μιας χημικής ουσίας, η οποία βρίσκεται στα σταφύλια και στα προϊόντα σταφυλιού
Η χαμηλή έως μέτρια κατανάλωση κρασιού βοηθά άτομα με κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου – Τι έδειξε έρευνα

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «European Heart Journal», κατέληξε στο συμπέρασμα πώς η κατανάλωση μικρής ή μέτριας ποσότητας κρασιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρής καρδιαγγειακής νόσου σε άτομα υψηλού κινδύνου που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή.

Η καινοτομία της μελέτης εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ερευνητές μέτρησαν την ποσότητα μιας χημικής ουσίας, η οποία βρίσκεται στα σταφύλια και στα προϊόντα σταφυλιού και ονομάζεται τρυγικό οξύ, στα ούρα των συμμετεχόντων.

Όπως σημειώνουν, αυτό είναι ένα «αντικειμενικό και αξιόπιστο μέτρο» της κατανάλωσης κρασιού.

Η έρευνα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ισπανικής μελέτης που διερευνά την επίδραση της μεσογειακής διατροφής (με υψηλή περιεκτικότητα σε ελαιόλαδο, λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και ψάρια και χαμηλή περιεκτικότητα σε γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά) σε άτομα με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

Όλα τα άτομα που έλαβαν μέρος δεν είχαν καρδιαγγειακή νόσο κατά την έναρξη της μελέτης, αλλά είτε είχαν διαβήτη τύπου 2 είτε είχαν συνδυασμό παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, όπως κάπνισμα, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη, υπερβολικό βάρος ή οικογενειακό ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου.

Οι 1.232 συμμετέχοντες στην έρευνα έδωσαν δείγματα ούρων στην αρχή της μελέτης και έπειτα από έναν χρόνο μεσογειακής διατροφής.

Συνολικά παρακολουθήθηκαν για τέσσερα έως πέντε χρόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακού επεισοδίου μειώθηκε κατά 50% σε όσους έπιναν μισό έως ένα ποτήρι κρασί την ημέρα, σε σύγκριση με όσους έπιναν πολύ λίγο ή καθόλου κρασί.

Η ελαφριά κατανάλωση (από ένα ποτήρι την εβδομάδα έως λιγότερο από μισό ποτήρι την ημέρα) μείωσε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο κατά 38%.

Ωστόσο, αυτή η προστατευτική επίδραση εξαφανίστηκε σε άτομα που έπιναν περισσότερο από ένα ποτήρι την ημέρα.

«Η μελέτη εξετάζει τη σημασία της μέτριας κατανάλωσης κρασιού στο πλαίσιο ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου, όπως η μεσογειακή διατροφή», παρατηρεί ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ραμόν Εστρούχ από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης και το νοσοκομείο Hospital Clinic Barcelona.

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι «οι συμμετέχοντες στη μελέτη μας ήταν ηλικιωμένοι με υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου που ζούσαν σε μια μεσογειακή χώρα, οπότε τα αποτελέσματα μπορεί να μην ισχύουν για άλλους πληθυσμούς».

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Μ.Ζαχάροβα: «Δικαιωνόμαστε»

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου