Διατροφή

Καφές: Και όμως η σωστή ποσότητα μπορεί να μας βοηθήσει να κερδίσουμε δύο χρόνια ζωής

Η συστηματική κατανάλωση αυτού του τόσο δημοφιλούς και αγαπημένου ροφήματος σχετίζεται επίσης με πιο υγιή ζωή
Καφές: Και όμως η σωστή ποσότητα μπορεί να μας βοηθήσει να κερδίσουμε δύο χρόνια ζωής

Σύμφωνα με μία νέα ανάλυση, ο καφές παρέχει ουσιωδέστερα οφέλη στην υγεία και μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε περισσότερο και καλύτερα.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Κοΐμπρα (ή Κουΐμπρα), στην Πορτογαλία, εξέτασαν συνδυαστικά τα δεδομένα από 85 προγενέστερες κλινικές μελέτες. Σε αυτές είχαν συμμετάσχει εκατοντάδες χιλιάδες εθελοντές από Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία.

Στις μελέτες αυτές είχε εξεταστεί αν και πώς συσχετίζεται ο καφές με ποικίλα νοσήματα και εκβάσεις της υγείας.

Οι επιστήμονες δημοσιεύουν τα ευρήματά τους στην ιατρική επιθεώρηση Ageing Research Reviews. Το βασικό συμπέρασμά τους ήταν πως περίπου 3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα σχετίζονται με αύξηση κατά σχεδόν 2 χρόνια του προσδόκιμου ζωής. Η συστηματική κατανάλωση καφέ σχετίζεται επίσης με πιο υγιή ζωή.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι «η τακτική, μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να καταστέλλει βιολογικούς μηχανισμούς οι οποίοι εκ φύσεως επιβραδύνονται ή εκφυλίζονται καθώς μεγαλώνουμε και ευθύνονται για ποικίλα προβλήματα υγείας και συννοσηρότητες», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής και διευθυντής του Ινστιτούτου Βιοχημείας στο πανεπιστήμιο.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, οι μελέτες που ανέλυσαν κάλυπταν πολλές μεταβλητές, όπως διάφορα είδη καφέ, διαφορετικούς πληθυσμούς εθελοντών και παρακολούθηση για διαφορετικά χρονικά διαστήματα. Πολλές εξέτασαν επίσης υποκείμενους βιολογικούς μηχανισμούς, όπως η φλεγμονή και ο μεταβολισμός.

Κατά την εξαγωγή των συμπερασμάτων τους, εξ άλλου, έλαβαν υπ’ όψιν και άλλους παράγοντες του τρόπου ζωής που επηρεάζουν το πώς θα γεράσουμε. Τέτοιοι παράγοντες είναι, λ.χ., το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ.

Η μεγαλύτερη προστασία

Όπως δείχνει η μελέτη, η τακτική, μέτρια κατανάλωση καφέ σχετίζεται με καλύτερη μυϊκή, καρδιαγγειακή, νοητική και ανοσοποιητική λειτουργία. Φαίνεται επίσης να ασκεί προστατευτική δράση έναντι συχνών και σοβαρών ασθενειών, όπως:

  • Οι καρδιαγγειακές και οι αναπνευστικές παθήσεις
  • Το εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Ορισμένες μορφές καρκίνου
  • Ο σακχαρώδης διαβήτης
  • Η άνοια
  • Η μείζονα (σοβαρή) κατάθλιψη
  • Η σωματική αδυναμία (frailty)

Οι ερευνητές σπεύδουν να διευκρινίσουν πως η νέα ανάλυση υποδηλώνει απλώς ότι ο καφές συσχετίζεται με την καλύτερη υγεία. Δεν αποδεικνύει σχέση αιτίας-αποτελέσματος.

Ωστόσο τα ευρήματά τους συμφωνούν με εκείνα δεκάδων άλλων προγενέστερων αναλύσεων που έχουν δείξει ότι:

  • Μπορεί να μας προστατεύσει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα
  • Να μειώσει τις συνέπειες της καθιστικής ζωής
  • Να προσθέσει χρόνια στη ζωή

«Ο παγκόσμιος πληθυσμός γερνάει πιο γρήγορα παρά ποτέ. Για αυτό τον λόγο καθίσταται ολοένα πιο σημαντικό να διερευνήσουμε τις παρεμβάσεις του τρόπου ζωής, όπως η κατανάλωση καφέ, που μπορούν να μας βοηθήσουν να ζήσουμε περισσότερο και πιο υγιείς», κατέληξε ο ειδικός.

Διατροφή

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ποιες είναι οι συχνότερες «παγίδες»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους
14.07.2026

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Η Άννα Κορακάκη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram δύο φωτογραφίες

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου