Διατροφή

Νέα έρευνα αποκαλύπτει: Η κατανάλωση αυτών των ψαριών αυξάνει το προσδόκιμο ζωής στις γυναίκες

Τι έδειξαν τα ευρήματα των επιστημόνων
Νέα έρευνα αποκαλύπτει: Η κατανάλωση αυτών των ψαριών αυξάνει το προσδόκιμο ζωής στις γυναίκες

Μία νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η τακτική κατανάλωση ολόκληρων μικρών ψαριών, όπως μαρίδα, αθερίνα, γαύρο ή σαρδέλα, μπορεί να παρατείνει το προσδόκιμο ζωής στις γυναίκες. 

Μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Ναγκόγια στην Ιαπωνία ανέλυσε στοιχεία για 80.000 άτομα ηλικίας 35 έως 69 ετών. Η συχνότητα κατανάλωσης μικρών ψαριών από τους συμμετέχοντες αξιολογήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων κατά την έναρξη της μελέτης.

Παρακολουθήθηκαν για εννέα χρόνια κατά μέσο όρο, με κοινή χρήση των αρχείων υγείας καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης.

Τι αποκάλυψε η έρευνα για την κατανάλωση μικρών ψαριών

Η ανάλυση αποκάλυψε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν μικρά ψάρια μόλις μία έως τρεις φορές το μήνα είχαν 32% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια των εννέα ετών σε σύγκριση με εκείνες που τα έτρωγαν σπάνια.

Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και για τους άνδρες, δήλωσε η ομάδα, αλλά η διαφορά δεν ήταν αρκετή για να είναι στατιστικά σημαντική.

Γράφοντας στο περιοδικό Public Health Nutrition, οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους υποδηλώνουν ότι η ενσωμάτωση των μικρών ψαριών στην καθημερινή διατροφή θα μπορούσε να είναι μια απλή αλλά αποτελεσματική στρατηγική για την παράταση της ζωής των γυναικών.

Προστατευτική η επίδραση πρόσληψης μικρών ψαριών στην υγεία

Ο Dr. Chinatsu Kasahara, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε: «Προηγούμενες μελέτες έχουν αποκαλύψει την προστατευτική επίδραση της πρόσληψης ψαριών στα αποτελέσματα της υγείας, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων θνησιμότητας. Ωστόσο, λίγες μελέτες έχουν επικεντρωθεί στην επίδραση της πρόσληψης μικρών ψαριών ειδικά στα αποτελέσματα της υγείας».

«Τα μικρά ψάρια είναι εύκολο να καταναλωθούν από όλους και μπορούν να καταναλωθούν ολόκληρα, συμπεριλαμβανομένου του κεφαλιού, των οστών και των οργάνων» συνεχίζει ο Kasahara, προσθέτοντας: «Τα θρεπτικά συστατικά και οι φυσιολογικά ενεργές ουσίες που είναι μοναδικές στα μικρά ψάρια θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διατήρηση της καλής υγείας.

Η αντίστροφη σχέση μεταξύ της πρόσληψης μικρών ψαριών και του κινδύνου θνησιμότητας στις γυναίκες υπογραμμίζει τη σημασία αυτών των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά στη διατροφή των ανθρώπων».

«Η συνήθεια της κατανάλωσης μικρών ψαριών περιορίζεται συνήθως σε αρκετές παράκτιες ή θαλάσσιες χώρες, όπως η Ιαπωνία», δήλωσε ο συν-συγγραφέας καθηγητής Takashi Tamura.

«Ωστόσο, υποψιαζόμαστε ότι η κατανάλωση μικρών ψαριών οπουδήποτε μπορεί να αποκαλυφθεί ως ένας τρόπος παράτασης του προσδόκιμου ζωής».

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Οι πρώτες προκλινικές δοκιμές εμφανίζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικές

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού