Διατροφή

Μελέτη: Τα καρδιαγγειακά οφέλη της πατάτας σε όσους έχουν σακχαρώδη διαβήτη

Είναι προτιμότερο να τις τρώτε με τη φλούδα, η οποία είναι πλούσια σε κάλιο και να αποφεύγετε τον βρασμό
Μελέτη: Τα καρδιαγγειακά οφέλη της πατάτας σε όσους έχουν σακχαρώδη διαβήτη

Μια νέα μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πώς όσοι έχουν σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 μπορούν να καταναλώνουν με μέτρο πατάτες.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέουν την πατάτα με κάτι που είναι κυρίως τηγανητό ή έχει πολλά λιπαρά. Θέλαμε να δείξουμε πώς η πατάτα μπορεί να είναι λειτουργική και υγιεινή, όταν μαγειρεύεται με τον κατάλληλο τρόπο» επισημαίνει η επικεφαλής νέας μελέτης του Τμήματος Κινησιολογίας και Επιστημών Διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα στο Λας Βέγκας, Neda Akhavan.

Στη μελέτη συμμετείχαν 24 ενήλικες με διαβήτη τύπου 2, ο οποίος ελεγχόταν με φαρμακευτική αγωγή. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που μετρά επιστημονικά τα καρδιαγγειακά οφέλη της πατάτας για ενήλικες με διαβήτη.

Κάθε συμμετέχων στην μελέτη έτρωγε μία ψητή πατάτα με τη φλούδα, η οποία ζύγιζε 100 γραμμάρια και περιείχε 20 γραμμάρια υδατανθράκων. Οι συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου έτρωγαν μία αντίστοιχη ποσότητα λευκού ρυζιού, η οποία περιέχει τις ίδιες θερμίδες και τους ίδιους υδατάνθρακες.

Η μελέτη διήρκεσε 12 εβδομάδες, δηλαδή τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο για να παρατηρηθούν αλλαγές στους δείκτες γλυκαιμικού ελέγχου και καρδιομεταβολικής υγείας.

Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να προσθέσουν στην πατάτα βότανα ή μπαχαρικά και μέχρι μισή κουταλιά της σούπας βούτυρο, αλλά οι ειδικοί τους συνέστησαν να μην την τηγανίσουν.

Στους συμμετέχοντες που έτρωγαν πατάτα, παρατηρήθηκε μέτρια μείωση στα επίπεδα σακχάρου νηστείας. Παρουσίασαν επίσης βελτιώσεις στη σύνθεση του σώματος, στην περίμετρο της μέσης και μείωση του καρδιακού ρυθμού ανάπαυσης.

«Τα ευρήματα της μελέτης μας παρέχουν ενδείξεις ότι οι λευκές πατάτες μπορούν να ενσωματωθούν στη διατροφή των ατόμων με διαβήτη τύπου 2, όταν αντικαθιστούν άλλες τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως το μακρύκοκκο λευκό ρύζι», δήλωσε η Akhavan.

«Επιπλέον, δεν υπήρξαν επιβλαβείς επιδράσεις, αντίθετα παρατηρήθηκαν οφέλη για την καρδιομεταβολική υγεία, τα οποία ευθυγραμμίζονται με αυτό που περιμέναμε να δούμε. Επομένως, οι διαβητικοί δεν πρέπει να αποφεύγουν τις πατάτες».

Η Akhavan επισημαίνει ότι όπως, συμβαίνει με όλες τις τροφές, το «κλειδί» είναι η ποσότητα και ο τρόπος μαγειρέματος.

«Οι πατάτες είναι μια πολύ ευέλικτη τροφή και μπορούν να καταναλωθούν στις περισσότερες κουζίνες, αλλά πρέπει να αποτελούν τμήμα μιας ισορροπημένης διατροφής», δήλωσε.

Είναι επίσης προτιμότερο να τις τρώτε με τη φλούδα, η οποία είναι πλούσια σε κάλιο και να αποφεύγετε τον βρασμό, ο οποίος προκαλεί απώλεια μέρους του καλίου.

Οι πατάτες αποτελούν την πλουσιότερη πηγή διατροφικού καλίου στη δυτική διατροφή. Έχει αποδειχθεί ότι μια διατροφή πλούσια σε κάλιο προλαμβάνει την υψηλή αρτηριακή πίεση και την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2.

Επιπλέον, οι φλούδες πατάτας περιέχουν έναν συγκεκριμένο τύπο φυτικών ινών που ονομάζεται ανθεκτικό άμυλο, το οποίο βελτιώνει τον έλεγχο της γλυκόζης και το λιπιδαιμικό προφίλ και αυξάνει τον κορεσμό.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Μ.Ζαχάροβα: «Δικαιωνόμαστε»

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου