Διατροφή

Αυτό είναι το υποκατάστατο ζάχαρης που συνδέεται με εγκεφαλικά επεισόδια

Είναι δημοφιλές υποκατάστατο ζάχαρης που χρησιμοποιείται ευρέως σε προϊόντα της κετογονικής δίαιτας
Αυτό είναι το υποκατάστατο ζάχαρης που συνδέεται με εγκεφαλικά επεισόδια

Σύμφωνα με μελέτη η κατανάλωση ερυθριτόλης μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Πρόσφατη έρευνα από την Κλινική Cleveland Clinic έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ερυθριτόλη, ένα δημοφιλές υποκατάστατο ζάχαρης που χρησιμοποιείται ευρέως σε προϊόντα της δίαιτας κέτο και άλλα τρόφιμα χαμηλών θερμίδων.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology», υπογραμμίζει πώς η ερυθριτόλη επηρεάζει την υγεία του αίματος.

Το γλυκαντικό, γνωστό για το προφίλ χαμηλών θερμίδων και την ουδέτερη επίγευσή του, φαίνεται ότι κάνει τα αιμοπετάλια στο αίμα πιο ενεργά.

Αυτή η αυξημένη δραστηριότητα των αιμοπεταλίων μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη πιθανότητα θρόμβων αίματος, οι οποίοι είναι γνωστοί παράγοντες που συμβάλλουν σε καρδιαγγειακά συμβάντα.

Ο Δρ. W. H. Wilson Tang, διευθυντής έρευνας για την Καρδιακή Ανεπάρκεια και την Ιατρική Καρδιακής Μεταμόσχευσης στην Cleveland Clinic και συν-συγγραφέας της μελέτης, εξήγησε:

«Αυτή η έρευνα εγείρει κάποιες ανησυχίες ότι μια τυπική μερίδα ενός τροφίμου ή ποτού με γλυκαντικό ερυθριτόλης μπορεί να διεγείρει οξέως μια άμεση επίδραση σχηματισμού θρόμβων».

Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι ο αντίκτυπος της ερυθριτόλης στη λειτουργία των αιμοπεταλίων θα μπορούσε να είναι πιο άμεσος και έντονος από ό,τι είχε γίνει προηγουμένως κατανοητό.

Η ερυθριτόλη έχει ταξινομηθεί από τον Αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) ως συστατικό GRAS (γενικά αναγνωρισμένο ως ασφαλές), επιτρέποντας τη χρήση της σε τρόφιμα χωρίς περιορισμούς.

Συντίθεται από καλαμπόκι και βρίσκεται φυσικά σε ορισμένα φρούτα, η ερυθριτόλη είναι χαμηλή σε θερμίδες και περίπου 70% τόσο γλυκιά όσο η ζάχαρη.

Συχνά χρησιμοποιείται για να προσθέσει όγκο στα γλυκαντικά φρούτων μοναχός και στέβια, καθώς και για να δώσει τραγανή υφή στα αρτοσκευάσματα.

Ωστόσο, οι επιδράσεις της ερυθριτόλης στην καρδιαγγειακή υγεία έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση λόγω του κακού μεταβολισμού της και της δυνατότητας συσσώρευσης στον οργανισμό.

Αυτή η συσσώρευση, σε συνδυασμό με τον αντίκτυπό της στη δραστηριότητα των αιμοπεταλίων, εγείρει ανησυχίες για μακροπρόθεσμους κινδύνους για την υγεία.

Η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των επιπτώσεων της ερυθριτόλης στην υγεία, ιδίως για τα άτομα που την καταναλώνουν τακτικά.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της