Διατροφή

Μελέτη: Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να μειώσουν την πίεση και να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς και των νεφρών

«Οι δύο μεγαλύτερες απειλές για τους ασθενείς με υπέρταση είναι η καρδιοπάθεια και η νεφροπάθεια»
Μελέτη: Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να μειώσουν την πίεση και να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς και των νεφρών

Μια νέα μελέτη, κατέληξε στο συμπέρασμα πώς μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μπορεί να είναι ό,τι χρειάζεστε για μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς και των νεφρών σας.

«Οι δύο μεγαλύτερες απειλές για τους ασθενείς με υπέρταση είναι η καρδιοπάθεια και η νεφροπάθεια», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής Dr. Donald Wesson, καθηγητής Νεφρολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν.

«Στη μελέτη θελήσαμε να εξακριβώσουμε εάν θα μπορούσαμε να προστατεύσουμε τους ασθενείς μας, μειώνοντας τα οξέα που περιέχει η διατροφή τους».

Τα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα, ιδίως το κρέας, τείνουν να παράγουν πολλά οξέα. Αντιθέτως, φρούτα και λαχανικά παράγουν βάσεις όταν καταναλώνονται.

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι οι νεφροί υποφέρουν, όταν εργάζονται σκληρά για να απομακρύνουν τα οξέα από το αίμα.

Επιπλέον, τα πολλά διατροφικά οξέα σχετίζονται με αυξημένη συχνότητα και εξέλιξη της χρόνιας νεφρικής νόσου. Σχετίζονται επίσης με αυξημένο κίνδυνος αναπτύξεως καρδιαγγειακής νόσου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως δύο έως τέσσερα φλιτζάνια ψιλοκομμένα φρούτα και λαχανικά την ημέρα είναι αρκετά για να μειώσουν τις ποσότητες των οξέων που περιέχει η διατροφή και κατ’ επέκτασιν τις ποσότητες που πρέπει να αποβάλλουν οι νεφροί από τον οργανισμό.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στην ιατρική επιθεώρηση The American Journal of Medicine. Στη μελέτη εντάχθηκαν 153 ασθενείς με υπέρταση και νεφρική νόσο. Οι εθελοντές ήταν υψηλού κινδύνου για επιδείνωση της νεφροπάθειάς τους.

Οι ερευνητές τους χώρισαν σε τρεις ομάδες. Η μία πρόσθεσε καθημερινά 2-4 φλιτζάνια φρούτα και λαχανικά στη διατροφή της. Η δεύτερη πρόσθεσε δύο ημερήσιες δόσεις μαγειρικής σόδας (σε μορφή δισκίων). Η τρίτη ομάδα συνέχισε την καθιερωμένη φροντίδα.

Η μαγειρική σόδα χρησιμοποιήθηκε επειδή μειώνει τα οξέα της τροφής, λένε οι ερευνητές.

Έπειτα από πενταετή παρακολούθηση οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τόσο τα φρούτα/λαχανικά όσο και η μαγειρική σόδα είχαν βελτιώσει τη νεφρική λειτουργία των συμμετεχόντων.

Ωστόσο την αρτηριακή πίεση και την λειτουργία της καρδιάς είχαν βελτιώσει μόνο τα φρούτα και τα λαχανικά.

Επιπλέον, οι εθελοντές που τα κατανάλωναν χρειάζονταν μειωμένες δόσεις αντιυπερτασικών φαρμάκων.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι «η αυξημένη πρόσληψή τους πρέπει να αποτελεί θεμελιώδες τμήμα της διαχείρισης των υπερτασικών ασθενών», είπε ο Dr. Wesson.

Και τόνισε πως η αύξηση της κατανάλωσής τους πρέπει να αρχίζει πριν καν δημιουργηθεί ανάγκη να λάβουν οι ασθενείς αντιυπερτασικά φάρμακα.

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!