Διατροφή

Αυτές είναι οι σοβαρές συνέπειες που έχει για την υγεία η κετογονική διατροφή

Η συγκεκριμένη δίαιτα, περιορίζει δραστικά την κατανάλωση υδατανθράκων
Αυτές είναι οι σοβαρές συνέπειες που έχει για την υγεία η κετογονική διατροφή

Επιστήμονες από τη Βρετανία προειδοποιούν πώς η κετογονική διατροφή μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στην υγεία.

Παρακολουθώντας ομάδα εθελοντών με λίγα περιττά κιλά, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ναι μεν μπορεί να χάσουν σωματικό λίπος, αλλά:

  • Αυξάνεται η κακή (LDL) χοληστερόλη τους
  • Αυξάνεται η απολιποπρωτεΐνη Β στο αίμα τους
  • Μειώνονται ορισμένα βακτήρια του εντέρου

Οι αλλαγές αυτές μακροπρόθεσμα μπορεί να αυξήσουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο και να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό.

Τη σχετική μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Bath, σε συνεργασία με συναδέλφους τους από άλλα ακαδημαϊκά κέντρα. Τα ευρήματά της δημοσιεύονται στην ιατρική επιθεώρηση Cell Reports Medicine.

Τι περιέχει

Η κετογονική διατροφή περιορίζει δραστικά την κατανάλωση υδατανθράκων. Τους αντικαθιστά με λιπαρά από τρόφιμα, όπως:

  • Κρέας
  • Γαλακτοκομικά
  • Τυριά
  • Αυγά
  • Άλλα τρόφιμα όπως ψάρια και αβοκάντο

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πώς όσοι ακολουθούν τις επιταγές της όντως αδυνατίζουν.

Ωστόσο η διατροφή τους μπορεί να τους προκαλέσει άλλα προβλήματα υγείας, όπως:

  • Ανεπάρκειες σε θρεπτικά συστατικά
  • Πεπτικά προβλήματα
  • Νεφρολιθίαση (πέτρα στο νεφρό)
  • Προβλήματα στα οστά (μακροπρόθεσμα)

Η νέα μελέτη

Στη νέα μελέτη οι επιστήμονες θέλησαν να εξακριβώσουν αν μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και άλλους δείκτες της υγείας.

Η LDL χοληστερόλη αποκαλείται και «κακή χοληστερόλη» επειδή προκαλεί στενώσεις στις αρτηρίες του σώματος (συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς).

Στη νέα μελέτη εντάχθηκαν 53 εθελοντές που είχαν βάρος στα ανώτερα επίπεδα του φυσιολογικού ή ήσαν υπέρβαροι. Το ένα τρίτο εξ αυτών ακολούθησε κετογονική διατροφή.

Άλλοι τόσοι ακολούθησαν μία διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Οι υπόλοιποι ακολούθησαν μία πιο κλασική διατροφή (χρησίμευσαν ως ομάδα ελέγχου με την οποία συγκρίθηκαν οι άλλες δύο).

Οι συμμετέχοντες έκαναν δίαιτα επί έναν μήνα. Πριν και μετά από αυτήν οι επιστήμονες τους υπέβαλλαν σε εξετάσεις.

Όπως διαπίστωσαν, οι εθελοντές που είχαν ακολουθήσει κετογονική διατροφή είχαν χάσει κατά μέσον όρο 1,6 κιλά λίπους.

Είχαν όμως και:

  • 16% υψηλότερα επίπεδα LDL χοληστερόλης
  • 26% υψηλότερα επίπεδα απολιποπρωτεΐνης Β (είναι μία πρωτεΐνη που συμμετέχει στην απόφραξη των αρτηριών)

Αντίστοιχα, οι εθελοντές που έτρωγαν λίγα σάκχαρα είχαν χάσει μόνο 1 κιλό σωματικού λίπους. Είχαν όμως 10% χαμηλότερα επίπεδα LDL χοληστερόλης στο αίμα τους. Η δε απολιποπρωτεΐνη Β τους είχε παραμείνει αναλλοίωτη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ακόμα πως όσοι συμμετέχοντες είχαν ακολουθήσει κετογονική διατροφή, είχαν μειωμένα επίπεδα ενός βακτηρίου του εντέρου που είναι γνωστό ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό. Το βακτήριο αυτό είναι επίσης απαραίτητο για την παραγωγή βιταμινών του συμπλέγματος Β.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης