Διατροφή

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου – Οι 7 τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά

Τι έδειξε νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «BMJ»
Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου – Οι 7 τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «BMJ», κατέληξε στο συμπέρασμα πως όσοι κάνουν διατροφή που είναι πλούσια σε υπερ-επεξεργασμένες τροφές έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και πρόωρου θανάτου.

Αν και ο κίνδυνος αυξανόταν για πολλούς διαφορετικούς καρκίνους, η ισχυρότερη σύνδεση εντοπίστηκε όσον αφορά τους καρκίνους του παχέος εντέρου και του γαστρεντερικού συστήματος.

Επιπλέον, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι μια τέτοια διατροφή θα μπορούσε να έχει δυνητικά αρνητικές επιπτώσεις σε 32 συνολικά παραμέτρους της ανθρώπινης σωματικής και ψυχικής υγείας.

Όπως εξήγησε ο γαστρεντερολόγος δρ. Alasdair Scott στη βρετανική εφημερίδα «Express», οι αρνητικές επιπτώσεις των υπερ-επεξεργασμένων τροφών στην υγεία μας εξηγούνται με δύο τρόπους.

«Αρχικά, τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα δεν έχουν τη διατροφική αξία που έχουν τα φυσικά τρόφιμα. Μια διατροφή φτωχή σε βιταμίνες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες συνδέεται με χειρότερη υγεία σε βάθος χρόνου.

Από την άλλη, τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα τείνουν να είναι πλούσια σε αλάτι, ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά, θερμίδες και διάφορα πρόσθετα όπως το νιτρικό άλας.

Ως εκ τούτου, συμβάλλουν στην εμφάνιση φλεγμονής, αντίστασης στην ινσουλίνη και παχυσαρκίας. Αυτοί οι 3 παράγοντες συνδέονται με αυξημένο ρίσκο εμφάνισης καρκίνου, διαβήτη τύπου 2 και διάφορων χρόνιων νοσημάτων», τονίζει ο γιατρός.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλήρης απαγόρευση των επεξεργασμένων τροφών είναι δύσκολη, όμως καλό είναι να αντικαθιστούμε το τζανκ φουντ με πιο υγιεινές επιλογές όποτε μπορούμε.

Όπως αναφέρει ο γαστρεντερολόγος, οι 7 τροφές που θεωρούνται πιο επικίνδυνες είναι οι παρακάτω:

  • Έτοιμα γεύματα
  • Πατατάκια
  • Λουκάνικα χαμηλής ποιότητας
  • Αλλαντικά
  • Παγωτό
  • Λευκό ψωμί
  • Μαγιονέζα

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης