Διατροφή

ΗΠΑ: Αρκετές σοκολάτες περιέχουν τοξικά βαρέα μέταλλα – Τι λένε οι ειδικοί

ΗΠΑ: Αρκετές σοκολάτες περιέχουν τοξικά βαρέα μέταλλα – Τι λένε οι ειδικοί

Πολλά προϊόντα κακάο και σοκολάτας στις ΗΠΑ μπορεί περιέχουν τοξικά βαρέα μέταλλα, προειδοποιεί μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο «George Washington».

Οι ερευνητές ανέλυσαν 72 τροφές με βάση το κακάο – συμπεριλαμβανομένης της μαύρης σοκολάτας, η οποία θεωρείται ως μια υγιεινή απόλαυση για την καρδιά.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 43% των προϊόντων περιείχε ποσότητα μολύβδου που υπερβαίνει τις συστάσεις, ενώ το 35% υπερέβαινε τα όρια καδμίου.

Παραδόξως, τα προϊόντα με βιολογική ετικέτα είχαν υψηλότερα επίπεδα μολύβδου και καδμίου από τα μη βιολογικά προϊόντα, όπως αναφέρουν οι ερευνητές.

Η μόλυνση μπορεί να προέλθει από το έδαφος ή να συμβεί κατά την παραγωγή.

Μία μόνο μερίδα από αυτά τα είδη κακάο μπορεί να μην ενέχει σημαντικούς κινδύνους για την υγεία, αλλά πολλές μερίδες μπορούν.

«Όλοι λατρεύουμε τη σοκολάτα, αλλά είναι σημαντικό να την απολαμβάνουμε με μέτρο, όπως και με άλλες τροφές που περιέχουν βαρέα μέταλλα, όπως μεγάλα ψάρια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον τόνο, αλλά και το ακατέργαστο καστανό ρύζι», δήλωσε ο Leigh Frame, επικεφαλής της μελέτης.

«Αν και δεν είναι πρακτικά εύκολο να αποφεύγετε εντελώς τα βαρέα μέταλλα στο φαγητό σας, πρέπει να είστε προσεκτικοί με το τι τρώτε και πόσο», πρόσθεσε ο Frame, διευθυντής ολοκληρωμένης ιατρικής και αναπληρωτής καθηγητής κλινικής έρευνας στο GW School of Medicine.

Υψηλά επίπεδα μολύβδου μπορεί να βρεθούν σε οστρακοειδή, κρέατα και τρόφιμα ή φυτικά συμπληρώματα που καλλιεργούνται σε μολυσμένο έδαφος.

Ή εισάγονται από χώρες με λιγότερους κανονισμούς όπως η Κίνα, η Νιγηρία, η Ινδία και η Αίγυπτος, είπε ο Frame.

Η έκθεση σε μόλυβδο μπορεί να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση και προβλήματα υγείας του εγκεφάλου, των νεφρών και της αναπαραγωγικής υγείας, σύμφωνα με το NYC Health.

Τα συμπτώματα δηλητηρίασης από μόλυβδο περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, κράμπες στο στομάχι, δυσκοιλιότητα, πόνο στους μύες/αρθρώσεις, προβλήματα ύπνου, κόπωση, ευερεθιστότητα και απώλεια σεξουαλικής ορμής.

Σύμφωνα με την nypost η τοξικότητα από το κάδμιο μπορεί να οδηγήσει σε ρίγη, πυρετό και μυϊκό πόνο.

Η χρόνια έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε νόσο των νεφρών, των οστών και των πνευμόνων.

Ορισμένα φύκια – ειδικά το hijiki, που χρησιμοποιείται στη σαλάτα με φύκια – προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για το κάδμιο.

Η έκθεση του Frame, που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη στο Frontiers in Nutrition, ακολουθεί μια ανάλυση του 2022 από την Consumer Reports που ανίχνευσε κάδμιο και μόλυβδο σε 28 μπάρες μαύρης σοκολάτας.

Για 23 από τις μπάρες, η κατανάλωση μόνο 28 γραμμαρίων την ημέρα θα ξεπερνούσε τα αποδεκτά όρια για τουλάχιστον ένα από αυτά τα βαρέα μέταλλα.

Ωστόσο, μια μελέτη του Ιουνίου σε 155 μαύρες σοκολάτες και σοκολάτες γάλακτος από το Πανεπιστήμιο Tulane διαπίστωσε ότι μόνο μία μάρκα μαύρης σοκολάτας ξεπέρασε το διεθνές όριο για κάδμιο.

Και μόνο τέσσερις μπάρες μαύρης σοκολάτας είχαν επίπεδα καδμίου, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τα παιδιά.

«Για τους ενήλικες δεν υπάρχει κανένας αρνητικός κίνδυνος για την υγεία από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας, και παρόλο που υπάρχει ένας μικρός κίνδυνος για τα παιδιά σε τέσσερις από τις 155 μπάρες σοκολάτας που εξετάστηκαν, δεν είναι συνηθισμένο να βλέπουμε ένα 3χρονο παιδί να καταναλώνει τακτικά περισσότερες από δύο μπάρες σοκολάτας την εβδομάδα», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Tewodros Godebo.

«Αυτό που βρήκαμε είναι ότι είναι αρκετά ασφαλές να καταναλώνεις μαύρες σοκολάτες και σοκολάτες γάλακτος», συμπληρώνει.

Διατροφή

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ποιες είναι οι συχνότερες «παγίδες»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους
14.07.2026

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Η Άννα Κορακάκη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram δύο φωτογραφίες

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου