Διατροφή

Νέα μελέτη: Όταν τρώμε ολόκληρα τα μικρά ψάρια μειώνουμε τον κίνδυνο θνησιμότητας και εμφάνισης καρκίνου

Τα μικρά ψάρια είναι μια συνηθισμένη τροφή ειδικά το καλοκαίρι και ένα βασικό κομμάτι της μεσογειακής διατροφής
Νέα μελέτη: Όταν τρώμε ολόκληρα τα μικρά ψάρια μειώνουμε τον κίνδυνο θνησιμότητας και εμφάνισης καρκίνου

Μια νέα μελέτη από την Ιαπωνία υποδεικνύει τα οφέλη που έχει η κατανάλωση των μικρών ψαριών στην υγεία μας.

Η μελέτη, η οποία έγινε από τον Δρ. Chinatsu Kasahara, τον αναπληρωτή καθηγητή Takashi Tamura και τον καθηγητή Kenji Wakai στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Nagoya στην Ιαπωνία, δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Public Health Nutrition.

Οι Ιάπωνες τρώνε συνήθως μικρά ψάρια, ενώ είναι συνήθης η πρακτική να τα τρώνε ολόκληρα, συμπεριλαμβανομένων του κεφαλιού, των οστών και των οργάνων, τα οποία είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο και βιταμίνη Α.

Τι έδειξε η έρευνα

Η ερευνητική ομάδα ερεύνησε τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης μικρών ψαριών και του κινδύνου θνησιμότητας στους Ιάπωνες. Η μελέτη περιελάμβανε 80.802 συμμετέχοντες (34.555 άνδρες και 46.247 γυναίκες) ηλικίας 35 έως 69 ετών.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες κατά μέσο όρο για εννέα χρόνια. Κατά την περίοδο παρακολούθησης, καταγράφηκαν 2.482 θάνατοι από άτομα που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, με περίπου το 60% (1.495 θάνατοι) από αυτούς να σχετίζονται με καρκίνο.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της μελέτης ήταν η σημαντική μείωση της θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και από καρκίνο μεταξύ των γυναικών που τρώνε συνήθως μικρά ψάρια.

  • Οι γυναίκες που τρώνε μικρά ψάρια 1-3 φορές το μήνα είχαν 0,68 μικρότερο κίνδυνο θνησιμότητας (0,72 για την εμφάνιση καρκίνου)
  • Οι γυναίκες που τρώνε, 1-2 φορές την εβδομάδα είχαν 0,72 μικρότερο κίνδυνο θνησιμότητας (0,71 για την εμφάνιση καρκίνου)
  • Οι γυναίκες που τρώνε 3 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα είχαν 0,69 φορές μικρότερο κίνδυνο θνησιμότητας (0,64 για την εμφάνιση καρκίνου), σε σύγκριση με εκείνους που σπάνια τρώνε μικρά ψάρια.

Τα μικρά ψάρια συμβάλλουν στην μακροζωία

Μετά τον έλεγχο παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν τον κίνδυνο θνησιμότητας, όπως η ηλικία των συμμετεχόντων, το κάπνισμα και οι συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ, ο ΔΜΣ και η πρόσληψη διαφόρων θρεπτικών συστατικών και τροφών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες στη μελέτη που έτρωγαν συχνά μικρά ψάρια είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία.

Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η ενσωμάτωση κατανάλωσης μικρών ψαριών στην καθημερινή τους διατροφή θα μπορούσε να είναι μια απλή αλλά αποτελεσματική στρατηγική για τη μείωση του κινδύνου θνησιμότητας μεταξύ των γυναικών. Ο κίνδυνος θνησιμότητας από κάθε αιτία και καρκίνο στους άνδρες παρουσίασε παρόμοια τάση με αυτή των γυναικών, αν και δεν ήταν στατιστικά σημαντικός.

«Αν και τα ευρήματά μας αφορούσαν μόνο τους Ιάπωνες, θα πρέπει να είναι σημαντικά και για άλλες εθνικότητες», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης.

Όπως εξήγησε ο ειδικός, «Τα μικρά ψάρια τρώγονται εύκολα από όλους και μπορούν να καταναλωθούν ολόκληρα, συμπεριλαμβανομένων του κεφαλιού, των οστών και των οργάνων. Θρεπτικά συστατικά και δραστικές ουσίες μοναδικές για τα μικρά ψάρια θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας. Η σχέση μεταξύ της πρόσληψης μικρών ψαριών και του κινδύνου θνησιμότητας στις γυναίκες υπογραμμίζει τη σημασία αυτών των τροφών με θρεπτικά συστατικά στη διατροφή των ανθρώπων».

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)