Διατροφή

Γιατί αξίζει να τρώτε αβοκάντο κάθε μέρα – Τι θα συμβεί στο σώμα σας

Ποια είναι τα οφέλη του συγκεκριμένου φρούτου
Γιατί αξίζει να τρώτε αβοκάντο κάθε μέρα – Τι θα συμβεί στο σώμα σας

Το αβοκάντο είναι ένα από τα πιο γευστικά φρούτα και η κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για τον οργανισμό.

Ωστόσο, η υψηλή περιεκτικότητά του σε λιπαρά οξέα, αυξάνει τη θερμιδική του αξία και μία ερώτηση που προκύπτει είναι η εξής

Κάνει να τρως αβοκάντο κάθε μέρα;

Η απάντηση είναι ναι και ιδού τέσσερις λόγοι που θα σας πείσουν.

Βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Το αβοκάντο είναι καλή πηγή φυτικών ινών οι οποίες ενισχύουν την υγεία του εντέρου. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal of Nutrition έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση αβοκάντο είχε σαν αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ποσότητα βακτηρίων που βελτιώνουν την υγεία του εντέρου, αυξημένη παραγωγή λιπαρών οξέων και χαμηλότερες συγκεντρώσεις χολικών οξέων στα κόπρανα.

Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους

Προσθέτοντας το αβοκάντο στη διατροφή σου, πετυχαίνεις και την καλύτερη διαχείριση του σωματικού βάρους. Αν και η υψηλή περιεκτικότητα του αβοκάντο σε λιπαρά οξέα έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη θερμιδική αξία του φρούτου, έρευνα έδειξε ότι εκείνοι που έτρωγαν ένα αβοκάντο κάθε μέρα για έξι μήνες κατάφεραν να σταθεροποιήσουν το βάρος του σώματός τους.

Επιπλέον, η κατανάλωση αβοκάντο δεν οδήγησε σε αύξηση κιλών. Για την ακρίβεια, μάλλον συμβαίνει το αντίθετο. Πιο πρόσφατη έρευνα στο περιοδικό Nutrients έδειξε ότι το αβοκάντο αποτρέπει την αύξηση βάρους ή οδηγεί σε μείωσή του.

Ο λόγος που τα αβοκάντο είναι δημοφιλές για τη διαχείριση βάρους είναι η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά. Οι φυτικές ίνες έχει αποδειχθεί ότι παρατείνουν την αίσθηση κορεσμού, ενώ τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (ειδικά το ελαϊκό οξύ) μπορούν να μειώσουν την αποθήκευση λίπους όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, σύμφωνα με συγκεντρωτική μελέτη στο Nutrients.

Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις

Για την υγεία και εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, θεωρείται σημαντική μία διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο, κάλιο, φυτικές ίνες, πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Όλα αυτά τα συστατικά βρίσκονται σε ένα ώριμο αβοκάντο και τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωσή του μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 16-22%.

Ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία

Σύμφωνα με μελέτη στο International Journal of Psychology, τα αβοκάντο περιέχουν την ένωση λουτεΐνη, η οποία διασχίζει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό και μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία. Η λουτεΐνη έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου.

Επίσης, πιο πρόσφατη μελέτη στο Frontiers in Nutrition διαπίστωσε ότι τα ηλικιωμένα άτομα που τρώνε αβοκάντο ή γουακαμόλε σημείωσαν σημαντικά υψηλότερα γνωστικά σκορ σε όλα τα γνωστικά τεστ. Από τα γνωστικά τεστ που αξιολογήθηκαν, η κατανάλωση αβοκάντο βελτίωσε σημαντικά την απόδοση της μνήμης.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα