Διατροφή

Αυτή είναι η διατροφή που βάζει «φρένο» στο ροχαλητό

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με διατροφή πλούσια σε φυτικές τροφές είχαν 19% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ροχαλητό
Αυτή είναι η διατροφή που βάζει «φρένο» στο ροχαλητό

Οι ερευνητές φέρεται ότι βρήκαν τη διατροφή που μπορεί να καταπολεμήσει το ροχαλητό.

Πιο συγκεκριμένα μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ολικής αλέσεως δημητριακά και ξηρούς καρπούς μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη θεραπεία της αποφρακτικής υπνικής άπνοιας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ERJ Open Research.

Για να το δοκιμάσουν, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Flinders στην Αdelaïde της Αυστραλίας χρησιμοποίησαν τα δεδομένα από 14.210 άτομα που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ.

Οι συμμετέχοντες έπρεπε να απαριθμήσουν όλα όσα είχαν φάει τις τελευταίες 24 ώρες. Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα κατέταξε τις απαντήσεις τους σε τρία διατροφικά μοτίβα: μια υγιεινή φυτική διατροφή, μια μη υγιεινή φυτική διατροφή και μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζωικά προϊόντα (όπως ζωικό λίπος, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά, ψάρια και άλλα θαλασσινά, και κρέατος).

Για να το δοκιμάσουν, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Flinders στην Αdelaïde της Αυστραλίας χρησιμοποίησαν τα δεδομένα από 14.210 άτομα που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ.

Οι συμμετέχοντες έπρεπε να απαριθμήσουν όλα όσα είχαν φάει τις τελευταίες 24 ώρες. Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα κατέταξε τις απαντήσεις τους σε τρία διατροφικά μοτίβα: μια υγιεινή φυτική διατροφή, μια μη υγιεινή φυτική διατροφή και μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζωικά προϊόντα (όπως ζωικό λίπος, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά, ψάρια και άλλα θαλασσινά, και κρέατος).

Ο επικεφαλής ερευνητής Dr Yohannes Melaku δήλωσε: «Αυτά τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημασία της ποιότητας της διατροφής μας στη διαχείριση του κινδύνου αποφρακτικής υπνικής άπνοιας. Αυτή η έρευνα δεν μας λέει γιατί η διατροφή είναι σημαντική, αλλά θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι μια υγιεινή φυτική διατροφή μειώνει τη φλεγμονή και την παχυσαρκία».

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)