Διατροφή

Καρότα baby: Ποια ποσότητα μπορεί να ωφελήσει γρήγορα την υγεία και με ποιον τρόπο

Καρότα baby: Ποια ποσότητα μπορεί να ωφελήσει γρήγορα την υγεία και με ποιον τρόπο

Αν θέλετε να τρώτε πιο υγιεινά, βάλτε τα καρότα baby στη ζωή σας. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως  αν τρώτε καρότα baby, μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες θα έχουν αυξηθεί σημαντικά τα επίπεδα των ωφέλιμων καροτενοειδών στο δέρμα σας.

Και δεν χρειάζεται να τα τρώτε καθημερινά.

Τα καροτενοειδή (ή καροτινοειδή) είναι η χρωστική ουσία που προσδίδει ζωηρό κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα σε πολλά φρούτα και λαχανικά.

Παρέχουν πολλά οφέλη στην υγεία και αποτελούν σημαντικό δείκτη της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών. Και αυτό διότι ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να τα λάβει μόνο μέσω της τροφής.

«Τα καροτενοειδή δεν συντίθενται εύκολα από το ανθρώπινο σώμα. Γι’ αυτό τον λόγο αποθηκεύονται στο δέρμα μας και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ως δείκτη της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια και διδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Σάμφορντ, στην Αλαμπάμα.

Η νέα μελέτη έδειξε πως «όσοι τρώνε καρότα baby τρεις φορές την εβδομάδα παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα καροτενοειδών. Έχουν επίσης αυξημένη αντιοξειδωτική δραστηριότητα», πρόσθεσε. «Αυτό είναι σημαντικό διότι σημαίνει πως έχουν χαμηλότερη φλεγμονή στον οργανισμό τους. Έτσι διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν χρόνια προβλήματα υγείας, όπως η καρδιοπάθεια και άλλα καρδιαγγειακά νοσήματα».

Η νέα μελέτη

Η νέα μελέτη παρουσιάσθηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής (NUTRITION 2024). Το συνέδριο διεξάγεται στο Σικάγο.

Οι ερευνητές ενέταξαν σε αυτήν 60 νεαρούς εθελοντές, τους οποίους χώρισαν τυχαία σε τέσσερις ομάδες. Κάθε μία έπρεπε να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη διατροφική παρέμβαση για τέσσερις εβδομάδες.

Η πρώτη ομάδα έτρωγε μήλα Granny Smith. Αυτή ήταν η ομάδα ελέγχου με την οποία συγκρίθηκαν οι υπόλοιπες τρεις.

Η δεύτερη ομάδα έτρωγε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα από 100 γραμμάρια ψιλοκομμένα καρότα baby (περίπου μισό φλιτζάνι). Η τρίτη ομάδα έπαιρνε μία πολυβιταμίνη που περιείχε βήτα-καροτίνη (ή β-καροτένιο). Η ουσία αυτή είναι ένα καροτενοειδές. Τέλος, η τέταρτη ομάδα έτρωγε καρότα baby και έπαιρνε την πολυβιταμίνη.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όσοι εθελοντές έτρωγαν τα καρότα baby παρουσίασαν αύξηση κατά 10,8% στα επίπεδα των καροτενοειδών στο δέρμα τους. Η αύξηση έφτασε στο 21,6% σε όσους έπαιρναν ταυτοχρόνως και την πολυβιταμίνη με την βήτα-καροτίνη.

Ωστόσο δεν υπήρξε ιδιαίτερη διαφορά στους εθελοντές που έπαιρναν σκέτη την πολυβιταμίνη. «Δεν γνωρίζουμε γιατί ακριβώς συνέβη αυτό. Θα αποτελέσει το επόμενο αντικείμενο διερεύνησης της μελέτης μας», είπε η ειδικός.

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης