Διατροφή

Αυτά είναι τα οφέλη που έχουν για τον οργανισμό τα κεράσια – Ποιοι πρέπει να προσέχουν

Αυτά είναι τα οφέλη που έχουν για τον οργανισμό τα κεράσια – Ποιοι πρέπει να προσέχουν

Τα κεράσια, πέρα από μοναδική γεύση έχουν και αρκετά οφέλη για τον οργανισμό.  

Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ισχυρά αντιοξειδωτικά, καθιστώντας τα μια πολύτιμη προσθήκη σε κάθε διατροφικό πλάνο.

Σε αυτό το άρθρο, εξερευνούμε τα πέντε πιο σημαντικά οφέλη των κερασιών για την υγεία, πόσα κεράσια μπορείτε να τρώτε καθημερινά, πότε να τα αποφεύγετε και αν μπορούν να αποτοξινώσουν τον οργανισμό σας.

  1. Πλούσια σε αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις

Ισχυρά αντιοξειδωτικά: Τα κεράσια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως οι ανθοκυανίνες και η κερκετίνη. Αυτές οι ενώσεις βοηθούν στην προστασία του σώματος από το οξειδωτικό στρες, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις.

Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες: Τα κεράσια έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και τα επίπεδα ορισμένων βιοδεικτών, που σχετίζονται με φλεγμονώδεις ασθένειες. Έρευνα έχει δείξει, ότι ο χυμός κερασιού μπορεί να μειώσει σημαντικά τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ενήλικες.

  1. Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Φυσική πηγή μελατονίνης: Τα κεράσια είναι μια από τις λίγες φυσικές πηγές μελατονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης του ανθρώπου. Η κατανάλωση κερασιών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας και της διάρκειας του ύπνου.

Προωθούν τον ξεκούραστο ύπνο: Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Nutrition έδειξε ότι η κατανάλωση χυμού κερασιού μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια και να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σε ενήλικες με αϋπνία.

  1. Υγεία της καρδιάς

Μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης: Τα κεράσια έχουν συνδεθεί με χαμηλότερα επίπεδα “κακής” (LDL) χοληστερόλης και μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες συμβάλλει στην μείωση της χοληστερόλης, δεσμεύοντάς την και απομακρύνοντάς την από το σώμα.

Μειώνουν την αρτηριακή πίεση: Το κάλιο στα κεράσια βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, εξισορροπώντας τα επίπεδα νατρίου του σώματος.

  1. Μυϊκή αποκατάσταση

Μειώνουν τον μυϊκό πόνο: Τα κεράσια είναι γνωστό ότι μειώνουν τον μυϊκό πόνο και επιταχύνουν την ανάρρωση μετά την άσκηση. Αυτό είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για αθλητές ή άτομα που ασχολούνται με έντονες σωματικές δραστηριότητες.

Επιταχύνουν την αποκατάσταση: Ο χυμός κερασιού μπορεί να μειώσει τον μυϊκό πόνο και τη φλεγμονή μετά την άσκηση, βελτιώνοντας τον χρόνο αποκατάστασης των μυών.

  1. Υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου

Προάγουν την υγεία του πεπτικού συστήματος: Τα κεράσια περιέχουν διαιτητικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην πέψη και προάγουν ένα πιο υγιές μικροβίωμα του εντέρου. Οι φυτικές ίνες στα κεράσια βοηθούν στην καλή κινητικότητα του εντέρου και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Πρεβιοτικά οφέλη: Οι φυτικές ίνες και τα φυσικά σάκχαρα στα κεράσια μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως πρεβιοτικά, τροφοδοτώντας τα ευεργετικά βακτήρια στο έντερο και υποστηρίζοντας τη συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος.

Μέχρι πόσα κεράσια κάνει να τρώτε την ημέρα

Συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη: Γενικά συνιστάται να τρώτε περίπου 1 φλιτζάνι (περίπου 20 κεράσια) την ημέρα για να αποκομίσετε τα οφέλη για την υγεία χωρίς να υπερκαταναλώνετε σάκχαρα και θερμίδες. Αυτή η ποσότητα παρέχει μια καλή ισορροπία θρεπτικών συστατικών και αντιοξειδωτικών.

Ισορροπία και μέτρο: Αν και τα κεράσια είναι υγιεινά, έχουν επίσης σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα, επομένως το μέτρο είναι το κλειδί για την πρόληψη της υπερβολικής πρόσληψης ζάχαρης.

Ποιοι πρέπει να προσέχουν

Αλλεργίες: Μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν αλλεργία στα κεράσια, οδηγώντας σε συμπτώματα όπως φαγούρα, πρήξιμο ή δυσκολία στην αναπνοή. Εάν έχετε μια γνωστή αλλεργία, είναι καλύτερο να αποφύγετε τα κεράσια.

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Τα κεράσια περιέχουν ένα είδος ζάχαρης που ονομάζεται σορβιτόλη, η οποία μπορεί να προκαλέσει πεπτικά προβλήματα σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή δυσαπορρόφηση φρουκτόζης. Η κατανάλωση κερασιών μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα, αέρια ή διάρροια σε ευαίσθητα άτομα.

Περιεκτικότητα σε οξαλικό: Τα κεράσια έχουν σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε οξαλικά άλατα, τα οποία συμβάλουν στον σχηματισμό πέτρας στα νεφρά σε ευαίσθητα άτομα. Εάν είστε επιρρεπείς σε πέτρες στα νεφρά, ίσως χρειαστεί να περιορίσετε την κατανάλωση κερασιών.

Κεράσια και αποτοξίνωση οργανισμού: Τι πραγματικά ισχύει

Μύθος αποτοξίνωσης: Η έννοια της “αποτοξίνωσης” του οργανισμού με συγκεκριμένες τροφές, συμπεριλαμβανομένων των κερασιών, είναι σε μεγάλο βαθμό ένας μύθος. Το ανθρώπινο σώμα έχει τα δικά του αποτελεσματικά συστήματα αποτοξίνωσης στο ήπαρ, τα νεφρά και τα έντερα.

Έμμεση φυσική αποτοξίνωση: Αν και τα κεράσια δεν αποτοξινώνουν απευθείας το σώμα, οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους καθώς και οι φυτικές τους ίνες μπορούν να υποστηρίξουν τη γενική υγεία και να βοηθήσουν τις φυσικές διαδικασίες αποτοξίνωσης του σώματος, μειώνοντας τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα