Διατροφή

Κανέλα: Τα σημαντικά οφέλη της για τους προδιαβητικούς – Τι έδειξε νέα μελέτη

Κανέλα: Τα σημαντικά οφέλη της για τους προδιαβητικούς – Τι έδειξε νέα μελέτη

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, τα συμπληρώματα κανέλας μειώνουν σημαντικά τις συγκεντρώσεις γλυκόζης στο αίμα σε παχύσαρκα και υπέρβαρα προδιαβητικά άτομα.

Στο πλαίσιο της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition, οι ερευνητές ερεύνησαν τις επιδράσεις της κανέλας στη ρύθμιση της γλυκόζης όταν προστίθεται καθημερινά σε κανονικά γεύματα. Ενώ είχαν διεξαχθεί μελέτες για το θέμα και στο παρελθόν, τα αποτελέσματά τους παραμένουν συγκεχυμένα. Για τη συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε μια τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη, διπλά τυφλή, διασταυρούμενη δοκιμή διάρκειας 12 εβδομάδων που αποκάλυψε ότι μόλις 4 g συμπληρωμάτων κανέλας που λαμβάνονται καθημερινά για τέσσερις εβδομάδες μειώνουν σημαντικά τις συγκεντρώσεις γλυκόζης στο αίμα σε παχύσαρκα και υπέρβαρα προδιαβητικά άτομα.

Η μελέτη υπογραμμίζει τα οφέλη της κανέλας και άλλων μπαχαρικών πλούσιων σε πολυφαινόλες για την αποτροπή χρόνιων ασθενειών και τη βελτίωση της δημόσιας υγείας.

Κανέλα, τι ιατρικές δυνατότητες έχει;

Η κανέλα είναι ένα μπαχαρικό που λαμβάνεται από τον εσωτερικό φλοιό πολλών ειδών δέντρων του γένους Κιννάμωμον (Cinnamomum). Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο γένος περιλαμβάνει περισσότερα από 250 είδη, μόνο τέσσερα από αυτά αξιοποιούνται εμπορικά.

Παραδοσιακά, η κανέλα χρησιμοποιείται σε πολλούς πολιτισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο ως αρωματικό μπαχαρικό και, λιγότερο συχνά, για τις αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της ή ως συντηρητικό για τα τρόφιμα.

Κλινικά, η κανέλα έχει διερευνηθεί για τα πιθανά οφέλη της λόγω του ότι είναι πλούσια πηγή πολυφαινολών, οι οποίες θεωρείται ότι βοηθούν στον μεταβολισμό της γλυκόζης και την ομοιόσταση. Ωστόσο, οι προηγούμενες μελέτες παρουσίαζαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα μεταξύ τους, με ορισμένες να πιστοποιούν τα οφέλη της κανέλας στη ρύθμιση της γλυκόζης και άλλες να μη δείχνουν τέτοια συσχέτιση.

Σχετικά με τη μελέτη

Η τελευταία αυτή μελέτη περιλάμβανε μια τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη, διπλά ανωνυμοποιημένη διασταυρούμενη δοκιμή που περιλάμβανε μια φάση εκτέλεσης 2 εβδομάδων και τέσσερις εβδομάδες παρέμβασης (συμπλήρωμα κανέλας). Η μελέτη διεξήχθη μεταξύ Μαρτίου και Δεκεμβρίου 2021 με τη συμμετοχή ενηλίκων ηλικίας άνω των 18 ετών με κλινικά επιβεβαιωμένη διάγνωση παχυσαρκίας ή υπέρβαρου.

Ο προσυμπτωματικός έλεγχος της μελέτης περιλάμβανε ολοκληρωμένο μεταβολικό έλεγχο και αξιολόγηση γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης για να διασφαλιστεί ότι οι συμμετέχοντες κατανάλωναν προηγουμένως δίαιτες χαμηλές σε πολυφαινόλες. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, με τη μία να παίρνει συμπληρώματα κανέλας και την άλλη placebo.

Στην πρώτη φάση της μελέτης, για δύο εβδομάδες οι συμμετέχοντες έκαναν διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε πολυφαινόλες και πλούσια σε απλούς υδατάνθρακες. Έπρεπε δε να απέχουν από την κανέλα και τα προϊόντα αυτής κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Στη συνέχεια, ξεκίνησε η παρέμβαση τεσσάρων εβδομάδων. Στους συμμετέχοντες χορηγούνταν καθημερινά τέσσερα γραμμάρια κανέλας (ή ισοδύναμο εικονικό φάρμακο) με τη μορφή 32 καψουλών κανέλας (250 g την ημέρα).

Συμπεράσματα

Τα ευρήματα της μελέτης αποκάλυψαν ότι η κανέλα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης νηστείας στο αίμα.

Οι συγκεντρώσεις γλυκόζης και ινσουλίνης μετά το γεύμα δεν διέφεραν σημαντικά μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο, οι τάσεις στη διαμόρφωση της γλυκόζης άλλαξαν ταχύτερα, πιο έντονα και προς το θετικότερο στην περίπτωση εκείνων που λάμβαναν συμπλήρωμα κανέλας.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι ακόμη και 4 γραμμάρια κανέλας, που καταναλώνονται ως γαρνιτούρα ή καρύκευμα σε καθημερινά γεύματα, μπορεί να βελτιώσουν την κατάσταση σε προδιαβητικό στάδιο και να μειώσουν τον κίνδυνο διαβήτη σε υπέρβαρα άτομα.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης