Διατροφή

Αυτές είναι οι πιο πλούσιες τροφές σε προβιοτικά

Αυτές είναι οι πιο πλούσιες τροφές σε προβιοτικά

Ολοένα και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τα πρεβιοτικά, δηλαδή συγκεκριμένα είδη φυτικών ινών που προάγουν τα καλά βακτήρια του εντέρου, συμβάλλουν σε ένα ισορροπημένο μικροβίωμα του εντέρου. Σε μια πρόσφατη μελέτη, οι ερευνητές αξιολόγησαν τα επίπεδα πρεβιοτικών σε πολλές ποικιλίες τροφίμων για να προσδιορίσουν ποια προσφέρουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά.

Οι κορυφαίες τροφές σε πρεβιοτικά

Σύμφωνα με την μελέτη, τα τρόφιμα που έχουν την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά είναι:

  • η πικραλίδα
  • οι αγκινάρες
  • το σκόρδο
  • τα πράσα και
  • τα κρεμμύδια

“Η κατανάλωση πλούσιων σε πρεβιοτικά τροφών έχει αποδειχθεί από προηγούμενες έρευνες ότι ωφελεί την υγεία”, είπε η Cassandra Boyd, φοιτήτρια μεταπτυχιακού στο πανεπιστήμιο του San José State, η οποία διεξήγαγε την έρευνα με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή δρ. John Gieng. “Το να καταναλώνετε τροφές που προάγουν το υγιές μικροβίωμα, ενώ ταυτόχρονα τρώτε και περισσότερες φυτικές ίνες, μπορεί να είναι πιο εφικτό και προσιτό από όσο νομίζετε”, σχολίασε η ίδια.

Η Boyd παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνάς της στη NUTRITION 2023, την ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στη Βοστώνη.

Πρεβιοτικά vs. προβιοτικών

Τα πρεβιοτικά, τα οποία μπορούν να θεωρηθούν ως τροφή για το μικροβίωμα, διαφέρουν από τα προβιοτικά, τα οποία περιέχουν ζωντανούς μικροοργανισμούς. Και τα δύο μπορούν δυνητικά να ωφελήσουν την υγεία του μικροβιώματος, αλλά λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους.

Μελέτες έχουν συνδέσει την υψηλότερη πρόσληψη πρεβιοτικών με:

  • βελτιωμένη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα
  • καλύτερη απορρόφηση μετάλλων όπως το ασβέστιο και
  • βελτίωση στους δείκτες πεπτικής και ανοσοποιητικής λειτουργίας

Αν και οι περισσότερες διατροφικές οδηγίες δεν καθορίζουν επί του παρόντος μια συνιστώμενη ημερήσια δόση για πρεβιοτικά, η Διεθνής Επιστημονική Ένωση για Προβιοτικά και Πρεβιοτικά -ένας μη κερδοσκοπικός επιστημονικός οργανισμός που καθιέρωσε τον ορισμό των πρεβιοτικών που χρησιμοποιείται σήμερα- συνιστά την πρόσληψη 5 γραμμαρίων την ημέρα.

Αναλυτικά ευρήματα της μελέτης

Για την μελέτη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ήδη δημοσιευμένα επιστημονικά ευρήματα για να αναλύσουν την περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά 8.690 τροφίμων.

Περίπου το 37% των τροφίμων βρέθηκε να περιέχει πρεβιοτικά. Η πικραλίδα, η αγκινάρα, το σκόρδο, τα πράσα και τα κρεμμύδια είχαν τις μεγαλύτερες ποσότητες, που κυμαίνονταν από 100 έως 240 χιλιοστόγραμμα πρεβιοτικών ανά γραμμάριο τροφής (mg/g).

Άλλες τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά (περίπου 50-60 mg/g) βρέθηκε να είναι οι εξής:

  • αρακάς
  • σπαράγγια και
  • δημητριακά βρώμη

Με βάση τα ευρήματα αυτά, οι ερευνητές είπαν ότι ένα άτομο θα πρέπει να καταναλώνει περίπου το μισό από ένα μικρό (110 γρ.) κρεμμύδι για να πάρει 5 γραμμάρια πρεβιοτικών.

Τα τρόφιμα που περιέχουν σιτάρι κατατάσσονται χαμηλότερα στην λίστα. Εκείνα με μικρή ή καθόλου περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα έλαια και τα κρέατα.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί πώς το μαγείρεμα επηρεάζει το περιεχόμενο πρεβιοτικών και για να αξιολογηθούν καλύτερα τα τρόφιμα που περιέχουν συνδυασμό πολλών συστατικών.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)