Διατροφή

Αυτά είναι τα οφέλη που έχουν οι φράουλες για τον εγκέφαλο

Αυτά είναι τα οφέλη που έχουν οι φράουλες για τον εγκέφαλο

Μια νέα μελέτη που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «Nutrition 2023», στη Βοστώνη, έδειξε πως η καθημερινή κατανάλωση φραουλών συνδέεται με βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και αυξημένη αντιοξειδωτική ικανότητα.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το κρατικό πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο και βασίζεται σε προηγούμενη έρευνα που καταδεικνύει τα καρδιαγγειακά, μεταβολικά και γνωστικά οφέλη των φραουλών για την υγεία.

Στη διπλά τυφλή, ελεγχόμενη μελέτη συμμετείχαν 35 υγιείς άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 66 έως 78 ετών. Οι συμμετέχοντες κατανάλωναν 26 γραμμάρια σκόνης φράουλας, που ισοδυναμεί με δύο μερίδες φραουλών ημερησίως ή εικονικό σκεύασμα για οκτώ εβδομάδες.

Μετά την κατανάλωση σκόνης φράουλας, η ταχύτητα γνωστικής επεξεργασίας αυξήθηκε κατά 5,2%, η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε κατά 3,6% και η συνολική αντιοξειδωτική ικανότητα αυξήθηκε κατά 10,2%.

Η περίμετρος της μέσης μειώθηκε κατά 1,1% και στις δύο ομάδες.

Αντίθετα, η κατανάλωση του εικονικού σκευάσματος προκάλεσε αύξηση των τριγλυκεριδίων ορού.

«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση φραουλών μπορεί να προάγει τη γνωστική λειτουργία και να βελτιώσει τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως η υπέρταση», δήλωσε η Shirin Hooshmand, καθηγήτρια στη Σχολή Επιστημών Άσκησης και Διατροφής στο Σαν Ντιέγκο και κύρια ερευνήτρια της μελέτης.

«Τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά καθώς δείχνουν ότι μια απλή διατροφική αλλαγή, όπως η προσθήκη φραουλών στην καθημερινή διατροφή, μπορεί να βελτιώσει αυτούς τους δείκτες στους ηλικιωμένους» πρόσθεσε.

Οι φράουλες είναι πηγή πολλών βιοδραστικών ενώσεων. Εκτός από βιταμίνη C, περιέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως φολικό οξύ, κάλιο, φυτικές ίνες, φυτοστερόλες και πολυφαινόλες, που ωφελούν την καρδιά.

Προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση φραουλών με βελτιώσεις σε αρκετούς δείκτες καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της ολικής και LDL χοληστερόλης και της μείωσης της αρτηριακής πίεσης.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια