Διατροφή

Έρευνα δείχνει ότι η υγεία του μυαλού σας έχει ανάγκη την Μεσογειακή διατροφή

Έρευνα δείχνει ότι η υγεία του μυαλού σας έχει ανάγκη την Μεσογειακή διατροφή

Η Μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει το ρίσκο για άνοια κατά 15% αναφέρει νέα έρευνα και γι’αυτό ήρθε η ώρα να εκτιμήσεις τα λαχανικά.

Μια μεσογειακή διατροφή με ξηρούς καρπούς, θαλασσινά, δημητριακά ολικής αλέσεως και λαχανικά θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας σχεδόν κατά ένα τέταρτο, σύμφωνα με πολλά υποσχόμενη έρευνα που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για νέες προληπτικές θεραπείες.

Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση πολλών φυτικών τροφών μπορεί να έχει «προστατευτικό αποτέλεσμα» κατά της άνοιας, ανεξάρτητα από τον γενετικό κίνδυνο του ατόμου, κάτι που οι ερευνητές είπαν ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικές στρατηγικές δημόσιας υγείας, εάν περαιτέρω έρευνα επιβεβαιώσει τα ευρήματά τους.

Η συν-συγγραφέας της μελέτης Janice Ranson, ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ, δήλωσε:

«Τα ευρήματα από αυτή τη μεγάλη πληθυσμιακή μελέτη υπογραμμίζουν τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία του εγκεφάλου από την κατανάλωση τροφών μιας μεσογειακής διατροφής, η οποία είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά. δημητριακά ολικής αλέσεως και υγιή λίπη.

«Η προστατευτική επίδραση αυτής της δίαιτας κατά της άνοιας ήταν εμφανής ανεξάρτητα από τον γενετικό κίνδυνο ενός ατόμου, και έτσι είναι πιθανό να είναι μια ευεργετική επιλογή τρόπου ζωής για άτομα που θέλουν να κάνουν υγιεινές διατροφικές επιλογές και να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας» αναφέρει στα αποτελέσματα της έρευνας.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό BMC Medicine, βασίζονται σε δεδομένα από περισσότερα από 60.000 άτομα από τη UK Biobank, μια διαδικτυακή βάση δεδομένων με ιατρικά αρχεία και αρχεία τρόπου ζωής από περισσότερους από μισό εκατομμύριο Βρετανούς.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της