Διατροφή

Αυτοί είναι οι ξηροί καρποί που… διώχνουν το άγχος

Αυτοί είναι οι ξηροί καρποί που… διώχνουν το άγχος

Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι μια διατροφή πλούσια σε καρύδια μπορεί να βελτιώσει τη συνολική μας ευημερία.

Μόλις 56 γραμμάρια καρυδιών ημερησίως, είναι αρκετά για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των βλαβερών επιπτώσεων του στρες.

Τα καρύδια έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά από όλους τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια και τα δημητριακά.

Περιέχουν νευροπροστατευτικές ενώσεις, όπως βιταμίνη Ε, φυλλικό οξύ, μελατονίνη, πολυφαινόλες και μαγνήσιο.

Το σχήμα του καρυδιού μοιάζει με το αριστερό και το δεξί ημισφαίριο. Οι πτυχές στο καρύδι είναι παρόμοιες με εκείνες του νεοφλοιού. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι τα καρύδια αποτελούν «τροφή για το μυαλό».

Είναι πλούσια σε καλά λιπαρά, τα οποία ο εγκέφαλος και το νευρικό μας σύστημα χρειάζονται για να μειώσουν το άγχος. Βελτιώνουν επίσης τη διάθεση και την ποιότητα του ύπνου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών απέτρεψε ανησυχητικές μεταβολές στην ψυχική υγεία.

Φάνηκε επίσης να βελτιώνουν τον μεταβολισμό αυξάνοντας τα επίπεδα ολικής πρωτεΐνης και αλβουμίνης, παραγόντων που λειτουργούν προστατευτικά έναντι του άγχους. Η κατανάλωση καρυδιών βοήθησε και στη βελτίωση του ύπνου.

«Γνωρίζαμε πάντα ότι τα καρύδια είναι μια τροφή που προάγει την υγεία. Λόγω του σχεδιασμού και της διάρκειας αυτής της μελέτης, τα ευρήματα δίνουν πραγματικά μια εικόνα για το πώς μια απλή τροφή όπως τα καρύδια μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του στρες», εξηγεί ερευνητής Mauritz F. Herselman.

Τα ευρήματα αυτά συνάδουν με άλλες κλινικές μελέτες που συνδέουν τα καρύδια με τη μείωση της συχνότητας των καταθλιπτικών συμπτωμάτων, τη βελτίωση της διάθεσης και την επίτευξη καλύτερης συνολικής υγείας σε μεγαλύτερη ηλικία.

«Είναι σαφές ότι η κατανάλωση καρυδιών ως υγιεινό διατροφικό πρότυπο μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στη νόηση και την ψυχική υγεία, ενδεχομένως λόγω της άφθονης περιεκτικότητάς τους σε ωμέγα-3», προσθέτει η Larisa Bobrovskaya, PhD, Καθηγήτρια Κλινικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας.

Διατροφή

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ποιες είναι οι συχνότερες «παγίδες»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους
14.07.2026

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Η Άννα Κορακάκη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram δύο φωτογραφίες

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου