Διατροφή

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι τα καρύδια έχουν εκπληκτικά οφέλη στους φοιτητές

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι τα καρύδια έχουν εκπληκτικά οφέλη στους φοιτητές

Οι φοιτητές που αρχίζουν από τώρα να αγχώνονται για την εξεταστική του Φεβρουαρίου, ίσως πρέπει να προσθέσουν λίγα καρύδια στην καθημερινή διατροφή τους για τις επόμενες εβδομάδες.

Μία νέα μελέτη σε προπτυχιακούς φοιτητές έδειξε ότι η συστηματική κατανάλωσή τους μπορεί να σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία και με βελτίωση ορισμένων βιοδεικτών της υγείας.

Το εύρημα αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι οι κύριες ηλικίες έναρξης των προβλημάτων ψυχικής υγείας είναι η εφηβεία και τα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσης. Το γεγονός αυτό καθιστά τους νεαρούς φοιτητές εξαιρετικά ευάλωτους στην ανάπτυξη προβλημάτων όπως η κατάθλιψη και οι αγχώδεις διαταραχές, λένε οι ερευνητές.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι ορισμένα συστατικά τους εξουδετερώνουν τις επιπτώσεις του στρες στο μικροβίωμα του εντέρου. Το όφελος αυτό ως φαίνεται είναι ισχυρότερο στις γυναίκες.

Τα νέα ευρήματα προστίθενται σε εκείνα που συσχετίζουν τα καρύδια με βελτιωμένη υγεία του εγκεφάλου και του εντέρου, δήλωσε η Dr. Larisa Bobrovskaya, αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας.

Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην διατροφική επιθεώρηση Nutrients. Οι ερευνητές ενέταξαν σε αυτήν οκτώ προπτυχιακούς φοιτητές και τους χώρισαν σε δύο ομάδες. Η μία κατανάλωνε καρύδια επί 16 εβδομάδες και η άλλη όχι. Οι επιστήμονες τους εξέτασαν τρεις φορές:

  • Κατά την έναρξη του πανεπιστημιακού εξαμήνου
  • Στη διάρκεια της εξεταστικής και
  • Δύο εβδομάδες μετά το τέλος της εξεταστικής

Τα ευρήματα

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οι φοιτητές που κατανάλωναν περίπου μισό φλιτζάνι καρύδια την ημέρα, ανέφεραν βελτιωμένη ψυχική υγεία. Κοιμόντουσαν επίσης καλύτερα το βράδυ και είχαν βελτιωμένους βιοδείκτες του μεταβολισμού.

Επιπλέον, τις εβδομάδες πριν από τις ακαδημαϊκές εξετάσεις οι φοιτητές που δεν έτρωγαν καρύδια ανέφεραν περισσότερο στρες και κατάθλιψη.

Τέλος, μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας αξιολόγησης από τους ερευνητές οι φοιτητές που έτρωγαν τους ξηρούς καρπούς ανέφεραν σημαντική μείωση σε συναισθήματα που σχετίζονται με την κατάθλιψη.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε συστατικά που προάγουν την υγεία του εγκεφάλου, λένε οι ερευνητές. Μεταξύ άλλων περιέχουν:

  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
  • Αντιοξειδωτικές ουσίες
  • Μελατονίνη (είναι η ορμόνη του ύπνου)
  • Πολυφαινόλες
  • Φολικό οξύ
  • Βιταμίνη Ε

«Οι αγχώδεις διαταραχές, η κατάθλιψη και άλλα προβλήματα ψυχικής υγείας έχουν αυξημένη συχνότητα μεταξύ των φοιτητών», είπε η Dr. Bobrovskaya. «Αυτό όμως έχει συνέπειες τόσο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις τους, όσο και στην σωματική υγεία τους μακροπρόθεσμα. Η συστηματική κατανάλωση καρυδιών θα μπορούσε να αποτελέσει ένα υγιεινό βοήθημα καταπολέμησης του ακαδημαϊκού στρες».

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα