Διατροφή

Με αυτή τη διατροφή θα «κάψετε» με τετραπλάσιο ρυθμό το λίπος στην κοιλιά

Με αυτή τη διατροφή θα «κάψετε» με τετραπλάσιο ρυθμό το λίπος στην κοιλιά

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, διαπιστώθηκε πως οι άνθρωποι που ακολουθούν την «πράσινη μεσογειακή» δίαιτα, «καίνε» το επικίνδυνο είδος σωματικού λίπους με τετραπλάσιο ρυθμό από τους ανθρώπους που ακολουθούν άλλες δίαιτες.

Όσοι ακολούθησαν διατροφή βασισμένη σε τροφές φυτικής προέλευσης επί 18 μήνες, είδαν τα επίπεδα σπλαχνικού λίπους να μειώνονται κατά 14%, σε σύγκριση με μόλις 4,5% όσων ανήκαν στην ομάδα ελέγχου που ακολουθούσαν μια τυπική υγιεινή διατροφή.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε λιπαρά και πρωτεΐνες και φτωχή σε υδατάνθρακες και έχει γίνει πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, καθώς πληθώρα μελετών επιβεβαιώνουν τα οφέλη της για τη μακροζωία και την πρόληψη του καρκίνου.

Η «πράσινη» μεσογειακή διατροφή περιέχει πολλά όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και ψάρια, αλλά δίνει μεγαλύτερη έμφαση στα λαχανικά.

Τα άτομα που ακολούθησαν αυτή στη διατροφή, απέκλεισαν το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά και κατανάλωναν 3-4 φλιτζάνια πράσινο τσάι και ένα σέικ από λιμνοειδή (duckweeds), γνωστά και ως φύκια του γλυκού νερού ή φακές του νερού (water lentils). Πρόκειται για οικογένεια υδρόβιων φυτών, που επιπλέουν κάτω από την επιφάνεια ακίνητων ή αργά κινούμενων σωμάτων γλυκού νερού.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι πολυφαινόλες -φυτικές ενώσεις που προστατεύουν το σώμα από το στρες- βοηθούν στην καύση λίπους, κάτι που έχει παρατηρηθεί και σε προηγούμενες μελέτες.

Η Δρ. Hila Zelicha, ειδική στην παχυσαρκία στο Πανεπιστήμιο του Ben-Gurion στο Ισραήλ, είπε: «Μια μείωση κατά 14% στο σπλαχνικό λίπος είναι ένα σημαντικό επίτευγμα προκειμένου να κάνετε απλές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής σας».

Στη μελέτη συμμετείχαν 294 εθελοντές, ηλικίας 40-60 ετών. Σχεδόν οι εννέα στους δέκα ήταν άνδρες, ενώ όλοι είχαν αυξημένη περίμετρο μέσης και ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Οι ερευνητές τούς χώρισαν τυχαία σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ακολούθησε μία απλή υγιεινή διατροφή, η δεύτερη την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή και η τρίτη την πράσινη μεσογειακή διατροφή.

Οι εθελοντές ακολουθούσαν τα διαιτολόγιά τους επί 18 μήνες, ενώ παράλληλα γυμνάζονταν. Το ποσοστό συμμόρφωσης στο τέλος της περιόδου παρακολούθησης πλησίασε το 90% (89,8%).

Οι εθελοντές υποβλήθηκαν σε μαγνητικές τομογραφίες στην αρχή και στο τέλος της δοκιμής για τη μέτρηση του σπλαχνικού λίπους. Μετρήθηκε επίσης το βάρος και η περίμετρος της μέσης τους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το σπλαχνικό λίπος τους μειώθηκε ανάλογα με τη δίαιτα που ακολουθούσαν.

Ειδικότερα, η μείωση ήταν:

  • 4,5% με την απλή υγιεινή διατροφή
  • 7% με την κλασική μεσογειακή διατροφή
  • 14% με την πράσινη μεσογειακή διατροφή

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η απώλεια βάρους είναι ένας σημαντικός στόχος μόνο εάν συνοδεύεται από σημαντικά αποτελέσματα στη μείωση του λιπώδους ιστού.

Πιστεύουν ότι η μεγαλύτερη απώλεια σπλαχνικού λίπους στην ομάδα της «πράσινης» δίαιτας οφείλεται στο ότι η διατροφή τους είχε περισσότερες πολυφαινόλες.

Τα επίπεδα αυτών των φυτικών ενώσεων ήταν υψηλότερα σε αυτούς τους συμμετέχοντες σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση BMC Medicine.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)