Διατροφή

Έρευνα: Δείτε πως τα ωμέγα 3 λιπαρά βοηθούν το μυαλό των 50άρηδων

Έρευνα: Δείτε πως τα ωμέγα 3 λιπαρά βοηθούν το μυαλό των 50άρηδων

Σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, οι μεσήλικες άνθρωποι που τρώνε συχνά φαγητά και κυρίως ψάρια με πολλά ω3 λιπαρά οξέα, όπως σολομό, σαρδέλες, μπακαλιάρο, ρέγγα, τόνο κ.α., μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νου τους.

Προηγούμενες μελέτες είχαν βρει κάτι ανάλογο σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά η νέα έρευνα εστίασε σε νεότερους, δείχνοντας ότι και αυτοί έχουν να ωφεληθούν.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Κλόντια Σατιζαμπάλ του Τμήματος Επιστημών Υγείας του Πληθυσμού του Πανεπιστημίου του Τέξας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για 2.183 γνωστικά υγιείς ανθρώπους με μέση ηλικία 46 ετών.

Τα επίπεδα των ωμέγα-3 μετρήθηκαν στους συμμετέχοντες, οι οποίοι υποβλήθηκαν επίσης σε γνωστικά τεστ και σε μαγνητική απεικόνιση του εγκεφάλου τους.

Διαπιστώθηκε, ότι όσοι έτρωγαν περισσότερες τέτοιες τροφές που τους επέτρεπαν να έχουν μεγαλύτερα επίπεδα ωμέγα-3 στον οργανισμό τους, όπως τα EPA και DHA, είχαν επίσης κατά μέσο όρο καλύτερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ, καθώς και μεγαλύτερο μέσο όγκο του ιπποκάμπου, της ζωτικής εγκεφαλικής περιοχής που παίζει ρόλο-κλειδί στη μάθηση και στη μνήμη.

Τη χειρότερη εικόνα τόσο στα τεστ όσο και στον ιππόκαμπο είχαν όσοι έκαναν από πολύ μικρή έως μηδαμινή κατανάλωση ωμέγα-3.

«Η βελτίωση της διατροφής μας είναι ένας τρόπος για να προάγουμε την υγεία του εγκεφάλου μας. Η μελέτη μας δείχνει ότι ακόμη και μια μέτρια κατανάλωση ωμέγα-3 μπορεί να είναι αρκετή για να διατηρήσει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Κάτι που συνάδει με τις τρέχουσες διατροφικές οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης για την κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων ψαριού την εβδομάδα, προκειμένου να βελτιωθεί η καρδιαγγειακή υγεία» τόνισε η δρ Σατιζαμπάλ.

Πρόσθεσε πάντως ότι η μελέτη δείχνει μόνο μια συσχέτιση ανάμεσα στα ωμέγα-3 και στην υγεία του νου και όχι κατ’ ανάγκη μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος και είπε ότι τα ευρήματά της πρέπει να επιβεβαιωθούν από περαιτέρω έρευνα.

Μέχρι στιγμής οι επιστήμονες δεν είναι βέβαιοι γιατί και πώς τα ωμέγα-3 προστατεύουν τον εγκέφαλο και κατ’ επέκταση τον νου και τις λειτουργίες του.

Μια θεωρία-εξήγηση είναι ότι βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία των εγκεφαλικών νευρώνων και μια άλλη ότι οι εν λόγω ουσίες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

«Το θέμα είναι πολύπλοκο. Δεν καταλαβαίνουμε ακόμη τα πάντα, αλλά, όπως δείξαμε, η ουσία είναι ότι αν αυξήσει κανείς την κατανάλωση των ωμέγα-3 έστω και λιγάκι, προστατεύει τον εγκέφαλό του», ανέφερε η επικεφαλής ερευνήτρια.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα