Διατροφή

Το μπρόκολο σούπερ τροφή για τις γυναίκες

Το μπρόκολο σούπερ τροφή για τις γυναίκες

Οι γυναίκες που καταναλώνουν φυτικές τροφές πλούσιες σε σίδηρο – όπως π.χ. το μπρόκολο, το σουσάμι – έχουν λιγότερες πιθανότητες να ταλαιπωρούνται κάθε μήνα από προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο (ΠΕΣ), υποστηρίζει νέα αμερικανική μελέτη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης και του Χάρβαρντ, τα επίπεδα του σιδήρου στον γυναικείο οργανισμό ενδεχομένως να συνδέονται με την εμφάνιση μιας σειράς συμπτωμάτων (π.χ. ευαισθησία στο στήθος, κατάθλιψη, άγχος, κεφαλαλγία, κόπωση, ευερεθιστότητα και επιθετικότητα, φούσκωμα στην κοιλιακή χώρα, λαιμαργία) και τα οποία οφείλονται στην εμμηνορρυσιακό τους κύκλο.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο σίδηρος σχετίζεται με το ΠΕΣ, καθώς εμπλέκεται στην διαδικασία της παραγωγής της χημικής ουσίας σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία ρυθμίζει τη διάθεση.

Μελέτη γένους θηλυκού

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές παρακολούθησαν την κατάσταση της υγείας 3.000 νοσοκόμων επί μια δεκαετία. Αρχικά όλες οι νοσοκόμες είχαν δηλώσει ότι δεν εμφάνιζαν προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο. Μέχρι το τέλος της δεκαετούς μελέτης ωστόσο, περίπου το 1/3 των γυναικών εμφάνιζαν σταθερά προεμμηνορρυσιακά συμπτώματα.

Αναλύοντας τα διατροφικά μοτίβα των εθελοντριών, οι επιστήμονες διαπίστωσαν έναν συσχετισμό ανάμεσα στην πρόσληψη φυτικού σιδήρου και στις χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου.

Συγκεκριμένα, φάνηκε ότι οι γυναίκες των οποίων η ημερήσια πρόσληψη φυτικού σιδήρου ξεπερνούσε τα 20mg είχαν 30%-40% χαμηλότερες πιθανότητες να εμφανίσουν τα δυσάρεστα συμπτώματα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες.

Εντόπισαν ακόμη, «κάποιες ενδείξεις», όπως αναφέρουν, σύμφωνα με τις οποίες και η υψηλή πρόσληψη ψευδαργύρου (που εντοπίζεται σε φυτικές τροφές όπως ξηροί καρποί, δημητριακά και όσπρια) συνδέεται επίσης τις χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης του εν λόγω συνδρόμου.

«Τα ευρήματά μας θα πρέπει να επιβεβαιωθούν μέσα από άλλες μελέτες. Παρόλα αυτά, οι γυναίκες που ταλαιπωρούνται από ΠΕΣ καλό θα ήταν να ακολουθούν διατροφή που να καλύπτει τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικού σιδήρου και ψευδαργύρου» υποστηρίζει η ερευνήτρια Ελίζαμπεθ Μπερτόν-Τζόνσον.

Τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα των Αμερικανών, τα οποία για πρώτη φορά συνδέουν σίδηρο και ΠΕΣ, παρουσιάζονται στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Epidemiology».

Πηγή:tovima.gr

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)