Διατροφή

Δείτε πως το αλάτι μπορεί να επηρεάζει το βάρος σας

Δείτε πως το αλάτι μπορεί να επηρεάζει το βάρος σας

Είναι ήδη γνωστό πως οι αλμυρές τροφές ενισχύουν το αίσθημα δίψας με αποτέλεσμα να είναι έντονη η επιθυμία μας να πιούμε νερό.

Μπορεί όμως το αλάτι να αυξήσει την επιθυμία για φαγητό με αποτέλεσμα την αύξηση των κιλών σας;

Έρευνα για τον άγνωστο ρόλο του αλατιού στην αύξηση βάρους

Αρκετές πρόσφατες μελέτες ρίχνουν φως στον μέχρι τώρα άγνωστο ρόλο του αλατιού στην αύξηση βάρους.

«Μέχρι τώρα, εστιάζαμε πάντα στην επίδραση του αλατιού στην αρτηριακή πίεση και πλέον πρέπει να επεκτείνουμε τις αντιλήψεις μας για το αλάτι στη διατροφή», λέει ο Jens Titze, MD, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής και μοριακής φυσιολογίας και βιοφυσικής στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt στο Νάσβιλ.

Ο Jens Titze ήταν ο επικεφαλής ερευνητής σε μια νέα μελέτη που αμφισβητεί την αντίληψη ότι τα αλμυρά τρόφιμα προκαλούν δίψα.

Αντίθετα, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που τρώνε τροφές που περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού πίνουν στην πραγματικότητα λιγότερο νερό από εκείνους που καταναλώνουν λιγότερο αλάτι στη διατροφή τους. Επίσης πεινούν περισσότερο.

Μακροπρόθεσμα, η αυξημένη όρεξη θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής και αύξηση βάρους.

Αλάτι και υγεία

Το αλάτι αποτελεί ένα συστατικό της διατροφής μας που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του οργανισμού μας, καθώς τα κύτταρα του σώματός μας απαιτούν αρκετό αλάτι για να λειτουργήσουν σωστά.

Όμως, όταν τα επίπεδα νατρίου αυξάνονται πολύ, η αρτηριακή πίεση συχνά ανεβαίνει. Με την πάροδο του χρόνου, η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να έχει σοβαρές, απειλητικές για τη ζωή συνέπειες και είναι πιθανό να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή προσβολή, νεφρική νόσο και άλλα προβλήματα υγείας.

Αλάτι και διατροφή

Μια αυστραλιανή μελέτη του 2016, με επικεφαλής τον Russell Keast, PhD, συνέδεσε το αλάτι με μια αύξηση 11% στην ποσότητα φαγητού και θερμίδων που λαμβάνουν οι ενήλικες. Ο

ι συγγραφείς λένε ότι το αλάτι βελτιώνει τη γεύση και αυτό πιθανότατα δελεάζει τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερο.

Πόσο αλάτι μπορούμε να καταναλώνουμε καθημερινά;

Τα συνιστώμενα όρια πρόσληψης αλατιού σύμφωνα με την διατροφολόγο Ευσταθία Παπαδά είναι:

  • 2g/ημέρα για βρέφη ηλικίας ενός έως τριών ετών
  • 3g/ημέρα για παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών
  • 5g/ημέρα για παιδιά ηλικίας επτά έως δέκα ετών
  • 6g/ημέρα για υγιή άτομα άνω των 11 ετών

Ωστόσο, οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι πολλοί από εμάς υπερβαίνουν αυτή τη σύσταση έως και κατά το ένα τρίτο.

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!