Διατροφή

Τα οφέλη του αβοκάντο

Τα οφέλη του αβοκάντο

Η συστηματική κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της διατροφής και να ωφελήσει σημαντικά την υγεία, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Αναλύοντας στοιχεία από την επονομαζόμενη διατροφική μελέτη NHANES, που αφορούν την περίοδο 2001-2008, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου σχετίζεται με καλύτερη ποιότητα διατροφής, υψηλότερα επίπεδα «καλής» (HDL) χοληστερόλης, μειωμένο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, και χαμηλότερο σωματικό βάρος, Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και περίμετρο μέσης.

Το μεταβολικό σύνδρομο χαρακτηρίζεται από την συνύπαρξη πολλαπλών παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου σε έναν άνθρωπο. Οι παράγοντες αυτοί είναι:

* Αρτηριακή πίεση πάνω από 130/85 mmHg

* Επίπεδα γλυκόζης (σακχάρου) πάνω από 100 mg/dl όταν κάποιος είναι νηστικός

* Περίμετρος μέσης από 100 εκατοστά και πάνω για τους άνδρες και από 87,5 εκατοστά και πάνω για τις γυναίκες (δηλαδή κοιλιακή παχυσαρκία)

* «Καλή» (HDL) χοληστερόλη κάτω από 40 mg/dl για τους άνδρες και κάτω από 50 mg/dl για τις γυναίκες

* Επίπεδα τριγλυκεριδίων 150 mg/dl ή υψηλότερα.

Όταν κάποιος έχει ταυτοχρόνως τρεις ή περισσότερους από τους προαναφερθέντες παράγοντες, πάσχει από μεταβολικό σύνδρομο.

Στη νέα μελέτη αναλύθηκε η διατροφή 17.567 εθελοντών, οι οποίοι είχαν ηλικία άνω των 19 ετών όταν δήλωσαν συμμετοχή στην έρευνα NHANES.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Nutrition Journal», το 2% των εθελοντών (ή 347 άνθρωποι) έτρωγαν αβοκάντο, με την μέση ημερήσια κατανάλωση να είναι μισό μέτριο αβοκάντο την ημέρα – ποσότητα που παρέχει 114 θερμίδες, οι μισές εκ των οποίων προέρχονται από λίπη.

Οι εθελοντές αυτοί είχαν γενικώς σημαντικά υψηλότερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, και μειωμένη κατανάλωση ζάχαρης. Είχαν επίσης υψηλότερη κατανάλωση λιπών, μονοακόρεστων λιπών, πολυακόρεστων λιπών, φυτικών ινών, βιταμίνης Ε, μαγνησίου, καλίου και βιταμίνης Κ, καθώς και μειωμένη κατανάλωση υδατανθράκων (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά).

Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη, τα οποία σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο αναπτύξεως καρδιοπάθειας. Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως όταν αυξάνεται η πρόσληψη μονοακόρεστων λιπαρών, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου ελαττώνεται κατά 19%, σημειώνουν στο άρθρο τους οι ερευνητές της παρούσας ανάλυσης.

Πηγή:tanea.gr

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!