Διατροφή

Διαλείπουσα νηστεία: Φάτε με το ρολόι στο χέρι – Ποιό το όφελος

Αξίζει ή όχι; - Τι αναφέρει νέα μελέτη
Διαλείπουσα νηστεία: Φάτε με το ρολόι στο χέρι – Ποιό το όφελος

Όποιος έχει κάνει στη ζωή του δίαιτα, σίγουρα, γνωρίζει καλά πόσο δύσκολο είναι να χαθούν τα περιττά κιλά.

Τώρα, μια νέα μελέτη επιβεβαιώνει πως υπάρχει ένας τρόπος για να διευκολυνθεί η απώλεια βάρους: να μειωθούν οι ώρες κατανάλωσης φαγητού.

Η μέθοδος αυτή είναι γνωστή ως διαλείπουσα νηστεία ή διακοπτόμενη δίαιτα. Κατ’ αυτήν, μπορεί κάποιος να τρώει ό,τι θέλει, αλλά μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο.

Η διαλείπουσα νηστεία από μόνη της είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να θέσει κάποιος το σωματικό βάρος του υπό έλεγχο.

Όταν, όμως, συνδυάζεται με ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής, ευνοεί σημαντικά την απώλεια βάρους, σύμφωνα με τη νέα μελέτη. Μάλιστα η απώλεια αυτή συνοδεύεται από πρόσθετα οφέλη στην υγεία, λένε οι ερευνητές.

Η μελέτη διεξήχθη σε 90 παχύσαρκους εθελοντές. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, στο Μπέρμιγχαμ, τους ζήτησαν να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής.

Οι μισοί έπρεπε επίσης να καταναλώνουν όλο το φαγητό της ημέρας εντός 8 ωρών. Οι ώρες αυτές ήταν μεταξύ 7 το πρωί και 3 το μεσημέρι. Οι υπόλοιποι εθελοντές έπρεπε να τρώνε το φαγητό τους σε διάστημα 12 ωρών ή περισσότερων.

Και οι δύο ομάδες έπρεπε να κάνουν δίαιτα τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα. Έπρεπε επίσης να γυμνάζονται 75-150 λεπτά την εβδομάδα.

Τα ευρήματα

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύονται στην ιατρική επιθεώρηση JAMA Internal Medicine. Όπως έδειξε, όσοι εθελοντές διέκοπταν στις 3 το μεσημέρι την κατανάλωση τροφής, έχασαν κατά μέσον όρο 6,5 κιλά σε διάστημα 14 εβδομάδων.

Η απώλεια βάρους τους ήταν 2,5 κιλά μεγαλύτερη απ’ ό,τι με την ελεύθερη κατανάλωση φαγητού μέσα στην ημέρα.

«Οι επιδράσεις (της διαλείπουσας νηστείας) ήταν αντίστοιχες με εκείνες που παρέχει η μείωση της πρόσληψης τροφής κατά επιπλέον 214 θερμίδες την ημέρα», γράφουν οι ερευνητές.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι με την διακοπτόμενη διατροφή βελτιώθηκε σημαντικά η αρτηριακή πίεση και η ψυχική διάθεση των εθελοντών.

Οι ερευνητές λένε ότι η διαλείπουσα νηστεία ήταν εφικτή, παρότι οι εθελοντές τους συχνά είχαν κοινωνικές υποχρεώσεις το απόγευμα και το βράδυ. Μάλιστα το 41% των συμμετεχόντων είπαν ότι θα συνεχίσουν να την εφαρμόζουν, για να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Δεν είναι δεσμευτικές οι ώρες

Πάντως, οι ώρες της μελέτης δεν είναι δεσμευτικές, λένε οι ειδικοί. Πολλοί άνθρωποι δεν ξυπνούν τόσο νωρίς το πρωί ώστε να αρχίσουν να τρώνε. Γι’ αυτούς, ένα πολύ πιο εφικτό πρόγραμμα θα ήταν να τρώνε πρωινό στις 11 το πρωί και να σταματούν την πρόσληψη τροφής στις 7 το απόγευμα.

Και με τα δύο ωράρια, το χρονικό περιθώριο για την πρόσληψη τροφής είναι το ίδιο, σχολίασε ο Dr. Tim Spector, καθηγητής Γενετικής Επιδημιολογίας στο King’s College του Λονδίνου.

Πάντως, οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματα τους όσον αφορά την απώλεια βάρους δεν είναι οριστικά. Και αυτό διότι υπάρχουν μερικές μελέτες που δείχνουν ότι η διαλείπουσα νηστεία μακροπρόθεσμα δεν παρέχει πρόσθετα οφέλη έναντι της απλής δίαιτας.

Γι’ αυτό τον λόγο, «είναι απαραίτητο να διεξαχθεί μία καλά σχεδιασμένη, μεγάλη μελέτη για τη διαλείπουσα νηστεία, με μακροχρόνια παρακολούθηση των συμμετεχόντων», δήλωσε ο διαιτολόγος Dr. Simon Steenson, εκπρόσωπος του Βρετανικού Ιδρύματος Διατροφής (BNF).

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Λαγοκέφαλος: Τι θα συμβεί στο σώμα μας αν καταναλώσουμε το τοξικό ψάρι

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει ειδικό αντίδοτο για την τετροδοτοξίνη

14.06.2026

Όταν η καρδιά «χάνει ρυθμό»: Τι κρύβεται πίσω από τους «έκτακτους» παλμούς

Όταν τα επεισόδια είναι συχνά ή επηρεάζουν την καθημερινότητα, συνιστάται έλεγχος από ειδικό καρδιολόγο

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του
13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε