Διατροφή

Αβοκάντο: Κάνει «θαύματα» στο λίπος στην κοιλιά – Έρευνα για το πώς και πόσο να τρώτε

Αβοκάντο: Κάνει «θαύματα» στο λίπος στην κοιλιά – Έρευνα για το πώς και πόσο να τρώτε

Ένα αβοκάντο την ημέρα θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακατανομή του λίπους της κοιλιάς στις γυναίκες προς ένα πιο υγιές “προφίλ”, σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Illinois Urbana-Champaign.

Εκατόν πέντε υπέρβαροι και παχύσαρκοι ενήλικες συμμετείχαν σε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή που τους παρείχε ένα συγκεκριμένο γεύμα την ημέρα για χρονικό διάστημα τριών μηνών.

Βρέθηκε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν αβοκάντο ως μέρος του καθημερινού τους γεύματος είχαν μείωση του βαθύτερου σπλαχνικού κοιλιακού λίπους.

Με επικεφαλής τον Naiman Khan, καθηγητή κινησιολογίας και υγείας, οι ερευνητές δημοσίευσαν την μελέτη τους, που χρηματοδοτήθηκε από το Hass Avocado Board, στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Nutrition.

«Ο στόχος δεν ήταν η απώλεια βάρους. Μας ενδιέφερε να καταλάβουμε τι κάνει η κατανάλωση αβοκάντο στον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύουμε το σωματικό λίπος. Η θέση του λίπους στο σώμα παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία«, δήλωσε ο καθηγητής Khan.

«Στην κοιλιά, υπάρχουν δύο είδη λίπους:

  1. λίπος που συσσωρεύεται ακριβώς κάτω από το δέρμα (υποδόριο λίπος)
  2. λίπος που συσσωρεύεται βαθύτερα στην κοιλιά (σπλαχνικό λίπος) και περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα

Τα άτομα με υψηλότερη αναλογία σπλαχνικού λίπους τείνουν να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη. Έτσι μας ενδιέφερε να προσδιορίσουμε αν η αναλογία υποδόριου προς σπλαχνικό λίπος άλλαξε με την κατανάλωση αβοκάντο”, είπε.

Πώς έγινε και τι έδειξε η έρευνα για το αβοκάντο και την επίδρασή του στο κοιλιακό λίπος

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες:

  1. η μία ομάδα έλαβε γεύματα που περιελάμβαναν ένα φρέσκο αβοκάντο
  2. η άλλη ομάδα έλαβε ένα γεύμα που είχε σχεδόν τα ίδια συστατικά και παρόμοιες θερμίδες, αλλά δεν περιείχε αβοκάντο

Στην αρχή και στο τέλος των τριών μηνών, οι ερευνητές μέτρησαν το κοιλιακό λίπος των συμμετεχόντων και την ανοχή τους στην γλυκόζη, ένα μέτρο μεταβολισμού και δείκτη διαβήτη.

Διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες συμμετέχουσες που κατανάλωναν ένα αβοκάντο την ημέρα ως μέρος του γεύματός τους είχαν μείωση του σπλαχνικού κοιλιακού λίπους και της αναλογίας σπλαχνικού λίπους προς υποδόριο λίπος.

  • Αυτό σημαίνει ότι είχε γίνει αναδιανομή του λίπους στην κοιλιά, ώστε να κατανεμηθεί μακριά από τα σπλαχνικά όργανα.
  • Ωστόσο, η κατανομή λίπους στους άντρες δεν άλλαξε.
  • Επίσης, τόσο οι γυναίκες, όσο και οι άντρες έδειξαν βελτίωση στην ανοχή στη γλυκόζη.

«Σε καμία ομάδα δεν άλλαξε η ανοχή των συμμετεχόντων στην γλυκόζη. Αλλά αυτό που μάθαμε είναι ότι ένα διαιτητικό πρότυπο που περιλαμβάνει ένα αβοκάντο κάθε μέρα επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύουμε σωματικό λίπος με πιο ευεργετικό τρόπο για την υγεία μας. Αλλά αυτά τα οφέλη αφορούσαν κυρίως τις γυναίκες. Είναι σημαντικό να αποδείξουμε ότι οι διαιτητικές παρεμβάσεις μπορούν να ρυθμίσουν την κατανομή του λίπους«, είπε ο ο καθηγητής Khan.

Το επόμενο ερευνητικό βήμα

Οι ερευνητές είπαν ότι ελπίζουν να διεξαγάγουν μια μελέτη παρακολούθησης που θα παρέχει στους συμμετέχοντες όλα τα καθημερινά γεύματα και θα εξετάσουν πρόσθετους δείκτες της υγείας του εντέρου και της σωματικής υγείας, για να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των μεταβολικών επιδράσεων της κατανάλωσης αβοκάντο και να καθορίσουν εάν η διαφορά παραμένει μεταξύ των δύο φύλων.

«Η έρευνά μας ρίχνει φως στα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης αβοκάντο στους διαφορετικούς τύπους κατανομής λίπους. Επίσης, μας παρέχει τα θεμέλια για να διεξάγουμε περαιτέρω εργασία για να κατανοήσουμε τον πλήρη αντίκτυπο του αβοκάντο στο σωματικό λίπος και την υγεία«, δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης, Richard Mackenzie, καθηγητής ανθρώπινου μεταβολισμού στο Πανεπιστήμιο του Roehampton στο Λονδίνο.

“Προχωρώντας περαιτέρω την έρευνά μας, θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια σαφέστερη εικόνα για τους τύπους ανθρώπων που θα ωφεληθούν περισσότερο από την ενσωμάτωση του εν όγω φρούτου στην διατροφή τους. Θα δώσουμε επίσης πολύτιμα δεδομένα στους συμβούλους υγειονομικής περίθαλψης, για να παρέχουν στους ασθενείς τους οδηγίες σχετικά με τον τρόπο μείωσης της αποθήκευσης λίπους και τους πιθανούς κινδύνους του διαβήτη”, πρόσθεσε ο Mackenzie.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα