Διατροφή

Αυτό το πρόγραμμα διατροφής αντιμετωπίζει την κατάθλιψη

Τι έδειξε έρευνα
Αυτό το πρόγραμμα διατροφής αντιμετωπίζει την κατάθλιψη
Η διατροφή μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ψυχική διάθεση, σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε άντρες. Τι περιείχε όμως το αντικαταθλιπτικό διαιτολόγιο που ακολουθούσαν;

Η ακολούθηση μιας προσεγμένης διατροφής που περιέχει πλήθος ωφέλιμων συστατικών μπορεί να βελτιώσει σημαντική την ψυχική διάθεση, αναφέρουν επιστήμονες από την Αυστραλία.

Σε τυχαιοποιημένη μελέτη που πραγματοποίησαν με νεαρούς πάσχοντες από κατάθλιψη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπισή της.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην διατροφική επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition. Συμμετείχαν 72 νεαροί άνδρες, ηλικίας 18-25 ετών, οι οποίοι έπασχαν από μέτρια έως σοβαρή κατάθλιψη.

Οι άνδρες  αυτής της ηλικιακής ομάδας έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να ζητήσουν βοήθεια όταν έχουν κακή ψυχική διάθεση. Έχουν επίσης αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης, λόγω των απότομων αλλαγών της «αναδυόμενης ενηλικίωσης», λένε οι ερευνητές.

Οι ερευνητές τους χώρισαν σε δύο ομάδες, ζητώντας από τη μία να ακολουθήσει ένα διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις επιταγές της μεσογειακής διατροφής και από την άλλη να ακολουθήσει μόνο ένα πρόγραμμα ήπιας ψυχολογικής στήριξης.

Το διατροφικό πρόγραμμα

Η διατροφή που έπρεπε να ακολουθήσουν οι νεαροί ασθενείς, για να εξακριβωθεί ο αντίκτυπός της στην ψυχική διάθεση, περιείχε καθημερινά τα εξής:

  • Πέντε έως οκτώ μικρομερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως
  • Πέντε ή περισσότερες μικρομερίδες λαχανικών
  • Δύο ή περισσότερες μερίδες φρούτων
  • Μία μικρομερίδα οσπρίων
  • Λίγους ξηρούς καρπούς
  • Τρεις μικρομερίδες έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Μία έως δύο μερίδες γαλακτοκομικών

Σε εβδομαδιαία βάση οι εθελοντές έπρεπε επίσης να καταναλώνουν:

  • Δύο μερίδες ψάρι
  • Δύο έως τρεις μερίδες πουλερικό
  • Μία μερίδα κόκκινο κρέας

Οι ερευνητές τους συνέστησαν ακόμα να μην υπερβαίνουν τα έξι αυγά την εβδομάδα. Έπρεπε επίσης να αποφεύγουν:

  • Τα επεξεργασμένα κρεατικά
  • Τα τηγανητά φαγητά
  • Τα ροφήματα με ζάχαρη

Τα ευρήματα

Μετά από 12 εβδομάδες, οι νέοι που είχαν ακολουθήσει το διαιτολόγιο είχαν σημαντικά βελτιωμένη ψυχική διάθεση. Επιπλέον, παρουσίαζαν σημαντική βελτίωση σε συμπτώματα της κατάθλιψης όπως:

  • Η ικανότητα συγκέντρωσης
  • Ο ύπνος
  • Η ενεργητικότητα

Μάλιστα το 36% των νέων που ακολούθησαν την μεσογειακή διατροφή ανέφεραν ότι πλέον τα καταθλιπτικά συμπτώματά τους ήταν «λίγα έως ελάχιστα». Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα ίδια οφέλη θα παρέχει η διατροφή και στις γυναίκες, αλλά αυτό δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί επιστημονικά.

«Η διατροφή από μόνη της είναι απίθανο να θεραπεύσει την κατάθλιψη. Σίγουρα, όμως, αποτελεί ένα καλό πρώτο βήμα προς την ανάρρωση», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr. Jessica Bayes, διατροφολόγος στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σύδνεϋ.

Διατροφή

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις