Διατροφή

Τελικά πόσο μεγάλο ρόλο παίζει σε μία δίαιτα το ωράριο που τρώμε;

Τι απαντά έρευνα
Τελικά πόσο μεγάλο ρόλο παίζει σε μία δίαιτα το ωράριο που τρώμε;

Το πόσο μεγάλο ρόλο παίζει στις δίαιτες η χρονική περίοδος, δηλαδή οι ώρες που τρώμε μέσα στη μέρα, εξετάζει νέα έρευνα.

Ειδικότερα, μια ομάδα ερευνητών από το Νοσοκομείο του Nanfang του Νοτίου Ιατρικού Πανεπιστημίου στην Κίνα και τη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane στις Η.Π.Α. διαπίστωσε ότι οι δίαιτες με τον περιορισμό κατανάλωσης τροφής σε συγκεκριμένο χρόνο δεν έχουν κάποιο ιδιαίερο όφελος στην απώλεια βάρους.

Στη μελέτη τους μάλιστα που δημοσιεύθηκε στο The New England Journal of Medicine, η ομάδα περιγράφει τη μελέτη τους που διήρκησε ένα χρόνο και περιελάμβανε την παρακολούθηση παχύσαρκων εθελοντών που ακολούθησαν δύο εκδοχές της ίδιας δίαιτας και τι έδειξε σχετικά με τα οφέλη των χρονικών περιορισμών.

Ορισμένα προηγούμενα δεδομένα κυρίως σε ζώα, έχουν δείξει πως ο περιορισμός της κατανάλωσης τροφής σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα της ημέρας μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να χάσουν βάρος.

Η ιδέα ήταν ότι η κατανάλωση τροφής μόνο κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων θα συνέπιπτε με σημαντικά τμήματα του κιρκάδιου ρυθμού, με αποτέλεσμα την αύξηση της μεταβολικής δραστηριότητας και την καύση περισσότερων θερμίδων.  Ωστόσο, άλλες μελέτες δεν έχουν δείξει τέτοιο όφελος.

Σε αυτή τη νέα προσπάθεια, η ερευνητική ομάδα  διεξήγαγε τη μεγαλύτερη μελέτη που έχει γίνει για το θέμα μέχρι σήμερα: μία ετήσια μελέτης μίας τέτοιας δίαιτας που περιλάμβανε τη συνεργασία 139 παχύσαρκων εθελοντών που συμφώνησαν να ακολουθήσουν μία δίαιτα μειωμένων θερμίδων για ένα χρόνο.

Σε ένα έτερο τυχαίο αριθμό εθελοντών ζητήθηκε επίσης να περιορίσουν το φαγητό τους στις ώρες 8 π.μ. έως 4 μ.μ.. Οι θερμιδικοί περιορισμοί χωρίζονταν ανά φύλο: οι γυναίκες έπρεπε να καταναλώνουν 1.200 έως 1.500 kcal την ημέρα και οι άνδρες 1.500 έως 1.800 kcal την ημέρα.

Όλοι οι εθελοντές παρακολουθούνταν καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης για τη μέτρηση του σωματικού βάρους και άλλων χαρακτηριστικών απώλεια βάρους, όπως η μείωση της περιφέρειας της μέσης. Κάθε ένα από αυτά δοκιμάστηκε επίσης για να διασφαλιστεί ότι δεν υφίστανται αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Στο τέλος του έτους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ οι εθελοντές που συμμετείχαν έχασαν περισσότερο βάρος κατά μέσο όρο από την άλλη ομάδα, η διαφορά δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Διαπίστωσαν επίσης ότι ο περιορισμός του φαγητού σε ένα χρονικό πλαίσιο δεν έκανε καμία διαφορά στα χαρακτηριστικά απώλειας βάρους, όπως η μικρότερη μέση. Υποστηρίζουν μάλιστα πως η μελέτη τους δείχνει ότι οι δίαιτες περιορισμένου χρόνου δεν βοηθούν τους ανθρώπους να χάσουν περισσότερο βάρος από ό,τι θα έχαναν διαφορετικά.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα