Διατροφή

Μαγνήσιο: Τι γνωρίζουμε για το ρόλο του στην αντιμετώπιση του καρκίνου και των λοιμώξεων

Μαγνήσιο: Τι γνωρίζουμε για το ρόλο του στην αντιμετώπιση του καρκίνου και των λοιμώξεων

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα μέταλλα που θεωρούνται απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας μας.

Οι κυριότερες πηγές μαγνησίου στη διατροφή είναι τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και το σπανάκι.

Τα καρύδια περιέχουν επίσης υψηλές ποσότητες του μετάλλου, καθώς 100 γραμμάρια καλύπτουν το 63% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου:

-προστατεύει την υγεία των οστών, ενώ,

-έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και,

-καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία.

Το μέταλλο παίζει επίσης σημαντικό ρόλο:

-στη σύσπαση των μυών,

-τη λειτουργία των νεύρων,

-τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, καθώς και,

-τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι ο καρκίνος εξαπλώνεται ταχύτερα σε ποντίκια που κάνουν διατροφή με χαμηλή κατανάλωση μαγνησίου.

Επιπλέον, το ανοσοποιητικό σύστημα στα πειραματόζωα έχει μειωμένη ικανότητα να αντιμετωπίζει τους ιούς της γρίπης.

Ωστόσο, τα δεδομένα σχετικά με τους μηχανισμούς της σύνδεσης ανάμεσα στο μαγνήσιο και το ανοσοποιητικό σύστημα, είναι αυτή τη στιγμή πολύ περιορισμένα.

Σήμερα, μία νέα μελέτη από την Ελβετία έδειξε ότι ένα είδος ανοσιακών κυττάρων, τα κυτταροτοξικά Τ λεμφοκύτταρα, μπορούν να καταστρέψουν τα νεοπλασματικά, ή τα κύτταρα που έχουν μολυνθεί με παθογόνα, μόνο παρουσία μαγνησίου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell.

Σημείο πρόσδεσης

Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι το μαγνήσιο ενεργοποιεί μία πρωτεΐνη που λέγεται LFA-1 στην επιφάνεια των κυτταροτοξικών Τ λεμφοκυττάρων, την οποία χρησιμοποιούν για να προσδεθούν στα κύτταρα-στόχος.

«Στην αδρανή της μορφή, η παραπάνω περιοχή πρόσδεσης είναι παραμορφωμένη και επομένως δεν μπορεί να προσδεθεί ισχυρά στα κύτταρα του καρκίνου ή τα κύτταρα που έχουν μολυνθεί με παθογόνα», εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης, Dr Christoph Hess, PhD.

«Αν στο περιβάλλον των Τ λεμφοκυττάρων υπάρχουν επαρκείς ποσότητες μαγνησίου, το τελευταίο προσδένεται στο LFA-1 και διασφαλίζει ότι το τελευταίο παραμένει σε εκτεταμένη (και άρα ενεργή) μορφή», προσθέτει.

Όταν η επιστημονική ομάδα ανέλυσε δεδομένα από προηγούμενες κλινικές δοκιμές που είχαν εξετάσει ανοσοθεραπείες για τον καρκίνο, διαπίστωσε ότι τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου συνδέονται με:

-ταχύτερη επιδείνωση της νόσου, και,

-μειωμένα ποσοστά επιβίωσης.

«Με βάση τα πειραματικά μας δεδομένα, καθώς και τις αναλύσεις που κάναμε σε δύο κλινικές δοκιμές, παρατηρήσαμε ότι η ανεπάρκεια μαγνησίου ενοχοποιείται πιθανώς για το γεγονός ότι αρκετοί καρκινοπαθείς δεν ανταποκρίνονται στην ανοσοθεραπεία», επεσήμανε ο Dr Hess.

-Ενίσχυση των επιπέδων μαγνησίου στα νεοπλάσματα

Στο επόμενο βήμα της έρευνάς τους, ο Dr Hess και οι συνεργάτες του εξερευνούν μεθόδους για να αυξήσουν τη συγκέντρωση του μαγνησίου στα νεοπλάσματα των ασθενών με καρκίνο.

Μία προσέγγιση που εξετάζεται είναι:

-η χρησιμοποίηση λιπιδικών νανοσωματιδίων ή λιποσωμάτων, τα οποία θα περιέχουν μαγνήσιο και θα επικαλύπτονται με αντισώματα, με σκοπό να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της ανοσοθεραπείας.

«Προς το παρόν έχουμε δείξει ήδη ότι η προσέγγιση αυτή έχει καλή αποτελεσματικότητα στα πειραματόζωα», αναφέρει ο επιστήμονας.

Η ομάδα του Dr Hess θα εξετάσει επίσης αν τα συμπληρώματα μαγνησίου (είτε σε μορφή χαπιού είτε ενδοφλεβίως) βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα δύο ανοσοθεραπειών (των CAR T και PD1/PDL1).

Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα που σκοπεύουν να εξερευνήσουν οι επιστήμονες είναι:

αν η επαρκής κατανάλωση μαγνησίου είτε μέσω της διατροφής, είτε μέσω συμπληρωμάτων μπορεί να περιορίσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου σε υγιή άτομα.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Μ.Ζαχάροβα: «Δικαιωνόμαστε»

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου