Διατροφή

Στυτική δυσλειτουργία: Ο ρόλος της διατροφής στη φυσική της πρόληψη

Στυτική δυσλειτουργία: Ο ρόλος της διατροφής στη φυσική της πρόληψη

Η καλή διατροφή, η άσκηση και η αποφυγή ανθυγιεινών συνηθειών σε καθημερινή βάση μπορούν να εγγυηθούν την αύξηση της λίμπιντο και μια δυνατή στύση.

Τα ευρήματα επιστημονικής μελέτης, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό “JAMA Network Open”, έδειξαν ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας σε άνδρες μέσης ηλικίας και σε ηλικιωμένους.

-Στυτική δυσλειτουργία και απουσία στύσης

Ως στυτική δυσλειτουργία θεωρείται, σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, η αδυναμία ενός άνδρα να έχει επαρκώς σταθερή στύση, ώστε να υπάρξει διείσδυση και να έχει σεξουαλική επαφή.

Έως το 15% των ανδρών βιώνει τέτοια προβλήματα κατά καιρούς, αλλά και σε μόνιμη βάση, ιδίως όσο περνούν τα χρόνια.

Σε αρκετές περιπτώσεις η έλλειψη στύσης κρύβει κάποιο πρόβλημα υγείας – πιθανόν στο καρδιαγγειακό σύστημα – ή μπορεί να έχει αποκλειστικά και μόνο ψυχολογικό υπόβαθρο. 

Την μελέτη πραγματοποίησαν ερευνητές των Πανεπιστημίων της Καλιφόρνια – Σαν Φρανσίσκο και του Χάρβαρντ.

Ανέλυσαν στοιχεία για 21.469 άνδρες μέσης ηλικίας 62 ετών.

Από αυτούς, μέσα σε δέκα χρόνια:

– διαγνώστηκαν με προβλήματα στη στυτική λειτουργία 968 άνδρες ηλικίας έως 60 ετών,

-3.703 άνδρες ηλικίας από 60 έως 70 ετών και,

-4.793 άνδρες άνω των 70 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι οι άνω των 60 ετών, που ακολουθούσαν το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής, είχαν κατά μέσο όρο 18% μικρότερο κίνδυνο προβλημάτων στύσης, ενώ,

ο κίνδυνος ήταν κατά 7% μειωμένος για τους άνδρες άνω των 70 ετών.

Όπως εξηγεί ο Κωνσταντίνος Α. Ρόκκας M.D. Χειρουργός Ουρολόγος – Ανδρολόγος:

“Η καλή και δυνατή στύση οδηγεί σε καλό σεξ και με δεδομένο ότι οι σεξουαλικές επιδόσεις συνδέονται άμεσα με την αυτοπεποίθηση των ανδρών, κάθε τρόπος, που μπορεί να συμβάλει στην αποφυγή της στυτικής δυσλειτουργίας, είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτος.

Η υγιεινή διατροφή και ειδικά η μεσογειακή βοηθάει στη βελτίωση της γενικότερης υγείας και έχει διαπιστωθεί ότι, πράγματι, προσφέρει στους άνδρες επαρκή παραγωγή τεστοστερόνης, δυνατή στύση και υγιές σπέρμα”.

Του λόγου το αληθές έδειξε και η μελέτη.

Όπως φάνηκε, οι άνδρες, που τρώνε υγιεινά με συστηματικό τρόπο, είναι λιγότερο πιθανό να έχουν διαβήτη, καρδιοπάθεια ή υπέρταση – τρεις παράγοντες που συνδέονται με την μη επίτευξη στύσης, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η μεσογειακή διατροφή δίνει έμφαση στα λαχανικά, στα φρούτα, στα βότανα, στους ξηρούς καρπούς, στα όσπρια, στα πλήρη δημητριακά και στο παρθένο ελαιόλαδο, με παράλληλη μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών, πουλερικών, αυγών και θαλασσινών, καθώς και με ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος.

Κάποια τρόφιμα, που εντάσσονται στη μεσογειακή διατροφή, είναι “διαμαντάκια”, που υπόσχονται να επαναφέρουν τη λίμπιντο στο… ύψος των περιστάσεων.

-Τα μύδια, αλλά και,

-τα καβούρια και ο αστακός,

-όπως και όλων των ειδών τα μούρα,

-τα εσπεριδοειδή και,

-το τσάι,  έχουν συνδεθεί με το καλύτερο σεξ, χάρη στα συστατικά που περιέχουν.

Για παράδειγμα τα μύδια περιέχουν ψευδάργυρο, ο οποίος σχετίζεται άμεσα με την αντοχή και με τη ρύθμιση των επιπέδων της ορμόνης τεστοστερόνης, που συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τη σεξουαλική λειτουργία.  

Οι φλαβόνες, που περιέχονται σε πολλά φρούτα και σε λαχανικά με κόκκινο ή με μωβ χρώμα, λειτουργούν, επίσης, σαν “χάπια” κατά της στυτικής δυσλειτουργίας.

-Ο ρόλος της κατάθλιψης και των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων

Δεν πρέπει να παραλείψουμε τη συσχέτιση ή, μάλλον, τον φαύλο κύκλο της στύσης, των καρδιοπαθειών και της κατάθλιψης.

Πολλοί άνδρες, που έχουν προβλήματα με την στύση τους, εμφανίζουν κατάθλιψη.

Επίσης τα καρδιαγγειακά νοσήματα επηρεάζουν δυσμενώς την στυτική λειτουργία και κάποιες φορές οδηγούν και αυτά σε κατάθλιψη.

Τα δε αντικαταθλιπτικά φάρμακα “χτυπάνε” στη στύση“, κατέληξε ο κ. Κωνσταντίνος Ρόκκας.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια