Διατροφή

Δίαιτα 5:2 – Ποιο πλεονέκτημα έχει σε σχέση με τις συμβατικές δίαιτες;

Δίαιτα 5:2 – Ποιο πλεονέκτημα έχει σε σχέση με τις συμβατικές δίαιτες;

Τα τελευταία 10 χρόνια η δίαιτα 5:2 έχει φέρει επανάσταση στην απώλεια βάρους, βοηθώντας εκατομμύρια ασθενείς που έχουν θέσει τον παραπάνω στόχο.

Η δίαιτα αυτή ανήκει στις δίαιτες διαλειμματικής νηστείας, οι οποίες περιορίζουν το χρονικό διάστημα στο οποίο κάνουμε τα διάφορα γεύματα.

Οι δύο αριθμοί στη δίαιτα 5:2 αναφέρονται στις ημέρες της εβδομάδας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παραπάνω δίαιτα:

– τις 5 από τις 7 ημέρες μπορούμε να καταναλώνουμε όποια τρόφιμα επιθυμούμε (χωρίς υπερβολές), ενώ,

-τις υπόλοιπες 2 μέρες περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση θερμίδων (συχνά σε λιγότερο από 500 θερμίδες).

Αν και διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι οι δίαιτες διαλειμματικής νηστείας δεν είναι περισσότερο αποτελεσματικές από τις συμβατικές για την απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα, άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η παραπάνω διατροφική προσέγγιση μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη τα οποία δεν περιορίζονται στην απώλεια βάρους.

Μία νέα μελέτη από το Queen Mary University του Λονδίνου προσφέρει μερικά επιπλέον δεδομένα που δείχνουν γιατί θα πρέπει να προτιμήσουμε τη δίαιτα 5:2 σε σχέση με άλλες προσεγγίσεις για την απώλεια βάρους.

Η έρευνα αυτή, σύμφωνα με τους συγγραφείς, αποτελεί την «πρώτη τυχαιοποιημένη μελέτη για τη δίαιτα 5:2».

Οι επιστήμονες εξέτασαν συνολικά 300 ενήλικες με παχυσαρκία οι οποίοι χωρίστηκαν σε 3 ομάδες.

-Στην πρώτη ομάδα ήταν 100 εθελοντές οι οποίοι επισκέφθηκαν ένα διαιτολόγο.

Έλαβαν οδηγίες σχετικά:

-με τον περιορισμό των μερίδων,

-τη χρήση ημερολογίου διατροφής, καθώς και,

-μεθόδους με τις οποίες μπορούν να περιορίσουν την κατανάλωση σνακ.

-Οι 100 εθελοντές της δεύτερης ομάδας πήραν:

-ένα φυλλάδιο οδηγιών για τη δίαιτα 5:2 καθώς και,

-links για ιστοσελίδες που περιέγραφαν την παραπάνω δίαιτα και τα οφέλη που προσφέρει.

Δεν συναντήθηκαν με διαιτολόγους και ο στόχος αυτής της ομάδας ήταν να δοκιμάσουν τη δίαιτα από μόνοι τους οι εθελοντές.

Στην τελευταία ομάδα, η οποία είχε επίσης 100 εθελοντές, οι τελευταίοι έλαβαν και αυτοί το φυλλάδιο οδηγιών για τη δίαιτα 5:2.

Οι εθελοντές συμμετείχαν επίσης σε συμβουλευτικές συναντήσεις 6 εβδομάδων οι οποίες είχαν ως στόχο να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλα άτομα και να ζητήσουν συμβουλές από ειδικούς.

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν την πορεία των εθελοντών για 1 χρόνο.

Σε αυτό το διάστημα:

– το 15% των εθελοντών της πρώτης ομάδας κατάφερε να χάσει το 5% του σωματικού βάρους, ενώ,

-στη δεύτερη και την τρίτη ομάδα, το 18% και το 28%, αντίστοιχα, κατάφεραν να επιτύχουν τον παραπάνω στόχο.

Αν και όλοι οι εθελοντές πέτυχαν μία μέτρια μείωση του σωματικού τους βάρους κατά τη διάρκεια της έρευνας, παρατηρήθηκε μία σημαντική διαφοροποίηση στα δεδομένα.

Όταν ρωτήθηκαν σχετικά με την άποψή τους για τη δίαιτα που ακολούθησαν, οι εθελοντές στις ομάδες της δίαιτας 5:2 ανέφεραν ότι ήταν πολύ ικανοποιημένοι και σκόπευαν να προτείνουν τη δίαιτα και σε φίλους τους.

Μάλιστα, αρκετοί υποστήριξαν ότι είχαν σκοπό να συνεχίσουν τη δίαιτα ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης.

Επιπλέον, το ποσοστό των εθελοντών που συμμορφώθηκαν με τη δίαιτα στη 2η και την 3η ομάδα ήταν υψηλότερο σε σχέση με την 1η.

«Η έρευνά μας προσφέρει τα πρώτα δεδομένα για την αποτελεσματικότητα της δίαιτας 5:2 σε πραγματικές συνθήκες», εξηγούν οι συγγραφείς.

«Παρατηρήσαμε ότι αν και η δίαιτα 5:2 δεν είναι περισσότερο αποτελεσματική από τις συμβατικές δίαιτες στην απώλεια βάρους, οι εθελοντές την προτιμούν καθώς είναι πολύ πιο απλή».

Η αποτελεσματικότητα της δίαιτας που παρατηρήθηκε στη μελέτη ήταν συγκρίσιμη με αυτή που έχει παρατηρηθεί και σε άλλες μελέτες που εξέτασαν δίαιτες διαλειμματικής νηστείας.

«Οι γιατροί θα πρέπει ίσως να συνιστούν τη δίαιτα 5:2 για την απώλεια βάρους στους ασθενείς τους.

Αν και η αποτελεσματικότητά της δεν είναι υψηλότερη σε σχέση με αυτή που παρατηρείται στις συμβατικές δίαιτες, φαίνεται ότι είναι πιο απλή και επομένως πιο ελκυστική για τους ασθενείς», καταλήγει η μελέτη.

Πηγή: Αντώνιος Δημητρακόπουλος – Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center

Διατροφή

04.08.2022

Τζίντζερ το «θαυματουργό»: Ιδιότητες και οφέλη για παθήσεις και ασθένειες

Πιθανές παρενέργειες και δοσολογία

03.08.2022

Έτσι θα υπολογίσετε πόσες θερμίδες χάνουμε όταν κοιμόμαστε…

Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο, αλλά όταν κοιμόμαστε καίμε θερμίδες. Μπορεί να μην κινούμαστε πολύ στον ύπνο μας, αλλά το σώμα μας συνεχίζει να ξοδεύει ενέργεια, και αυτό γιατί χρειάζεται μια σταθερή πηγή ενέργειας για να συνεχιστεί η διαδικασία του μεταβολισμού αλλά και να κρατηθεί σε λειτουργία το σώμα μας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, […]

Αυτό είναι το παγωτό που έχει περισσότερες θερμίδες και από το παρφέ
02.08.2022

Αυτό είναι το παγωτό που έχει περισσότερες θερμίδες και από το παρφέ

Καρπούζι: Το καλοκαιρινό φρούτο που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο
02.08.2022

Καρπούζι: Το καλοκαιρινό φρούτο που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε το αλάτι σε λιγότερο από 5 γρ. την ημέρα
02.08.2022

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε το αλάτι σε λιγότερο από 5 γρ. την ημέρα

Έχετε λιγούρα για πρόχειρο φαγητό και γλυκά; – Οι 5+1 λύσεις για να την «κόψετε»
02.08.2022

Έχετε λιγούρα για πρόχειρο φαγητό και γλυκά; – Οι 5+1 λύσεις για να την «κόψετε»

Όσα πρέπει να ξέρετε για το αγγούρι – Ιδιότητες, οφέλη, θερμίδες & θρεπτικά στοιχεία
02.08.2022

Όσα πρέπει να ξέρετε για το αγγούρι – Ιδιότητες, οφέλη, θερμίδες & θρεπτικά στοιχεία

Προσοχή: Aυτά τα τρόφιμα αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο για πρόωρη άνοια
29.07.2022

Προσοχή: Aυτά τα τρόφιμα αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο για πρόωρη άνοια

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί η έκθεση στον ήλιο κάνει τους άνδρες πιο πεινασμένους από τις γυναίκες;
21.07.2022

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί η έκθεση στον ήλιο κάνει τους άνδρες πιο πεινασμένους από τις γυναίκες;

Ποιοι πρέπει να προσέχουν πολύ ή να μην παίρνουν συμπληρώματα με ασβέστιο – Όλες οι χρήσεις και οι παρενέργειες
21.07.2022

Ποιοι πρέπει να προσέχουν πολύ ή να μην παίρνουν συμπληρώματα με ασβέστιο – Όλες οι χρήσεις και οι παρενέργειες

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Φυσική Κατάσταση
4

Έτσι θα υπολογίσετε πόσες θερμίδες χάνουμε όταν κοιμόμαστε…

Περισσότερα

09.08.2022

Ο ΕΟΦ ανακαλεί από την αγορά παρτίδα αντιψυχωτικού φαρμάκου (φώτο)

Δείτε ποιο αφορά

09.08.2022

Γιατί κάποια καρκινικά κύτταρα επιζούν ακόμα και μετά από τη χημειοθεραπεία;

Καρκινικά κύτταρα επιζούν μετά από χημειοθεραπεία

N.Wolf: «Γι’ αυτό προκαλούν παρενέργειες τα mRNA εμβόλια – Η Pfizer ήξερε ότι η πρωτεΐνη ακίδα πάει παντού»
09.08.2022

N.Wolf: «Γι’ αυτό προκαλούν παρενέργειες τα mRNA εμβόλια – Η Pfizer ήξερε ότι η πρωτεΐνη ακίδα πάει παντού»

Νέα μελέτη: Ο μύκητας Cryptococcus neoformans αναπτύσσει αντοχή στα αντιμυκητιακά φάρμακα
09.08.2022

Νέα μελέτη: Ο μύκητας Cryptococcus neoformans αναπτύσσει αντοχή στα αντιμυκητιακά φάρμακα

Η Μ.Παγώνη λέει τώρα ότι δεν χρειάζονται μέτρα για τον Covid-19!
09.08.2022

Η Μ.Παγώνη λέει τώρα ότι δεν χρειάζονται μέτρα για τον Covid-19!

Ο Θ.Πλεύρης ανακοίνωσε «μαϊμού» «θανάτους Covid» και προαναγγέλλει νέα εμβόλια
08.08.2022

Ο Θ.Πλεύρης ανακοίνωσε «μαϊμού» «θανάτους Covid» και προαναγγέλλει νέα εμβόλια

Μ.Παγώνη: «Δεν μιλάμε πλέον για ανοσία της αγέλης»… μετά από δύο χρόνια απαγορεύσεων
08.08.2022

Μ.Παγώνη: «Δεν μιλάμε πλέον για ανοσία της αγέλης»… μετά από δύο χρόνια απαγορεύσεων

Γιατί τα air condition μπορεί να οδηγήσουν σε βουλωμένη μύτη;
07.08.2022

Γιατί τα air condition μπορεί να οδηγήσουν σε βουλωμένη μύτη;

Νέα έρευνα: Η Γενιά Ζ κινδυνεύει περισσότερο από έμφραγμα ή εγκεφαλικό
07.08.2022

Νέα έρευνα: Η Γενιά Ζ κινδυνεύει περισσότερο από έμφραγμα ή εγκεφαλικό

Κ.Αρβανίτης: «Θέλουν να αλλάξει ο τρόπος καταγραφής των νεκρών με Covid γιατί οι περισσότεροι είναι εμβολιασμένοι»
07.08.2022

Κ.Αρβανίτης: «Θέλουν να αλλάξει ο τρόπος καταγραφής των νεκρών με Covid γιατί οι περισσότεροι είναι εμβολιασμένοι»