Διατροφή

Σταφίδες και σόγια “ρίχνουν” την υψηλή αρτηριακή πίεση

Σταφίδες και  σόγια “ρίχνουν” την υψηλή αρτηριακή πίεση

Οι μελέτες, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στο Σικάγο, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, δείχνουν ότι μία χούφτα σταφίδες τρεις φορές τη μέρα βοήθησε τους ανθρώπους με σχετικά ψηλή αρτηριακή πίεση, να την μειώσουν μετά από μερικές εβδομάδες. Είναι η πρώτη κλινική δοκιμή που μέτρησε τα οφέλη των σταφίδων στην πίεση.Σε σχέση με τα άτομα που έτρωγαν άλλα σνακ, όπως μπισκότα, όσοι έτρωγαν σταφίδες, εμφάνισαν σημαντική πτώση στην πίεση του αίματός τους, σε ορισμένες περιπτώσεις ρίχνοντας μέσα σε τρεις μήνες έως 7% τον μεγαλύτερο αριθμό που μετρά τη συστολική πίεση.

Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι γιατί οι σταφίδες έχουν αυτή την ευεργετική δράση, εκτιμούν όμως ότι αυτή οφείλεται στο υψηλό επίπεδο καλίου που περιέχουν, μία ουσία που είναι γνωστό ότι μειώνει την πίεση, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Χάρολντ Μπέις, διευθυντής του Κέντρου Ερευνών στον Μεταβολισμό και την Αθηροσκλήρωση της Λουϊσβίλ.

Ακόμα οι σταφίδες, σύμφωνα με τους ερευνητές, περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ίνες, που δρουν προστατευτικά στη βιοχημεία των αιμοφόρων αγγείων, κάνοντάς τα να είναι λιγότερο σκληρά, γεγονός που, με τη σειρά του, ρίχνει την πίεση στο κυκλοφορικό σύστημα. Μια φούχτα περιλαμβάνει περίπου 60 σταφίδες και περιέχει ένα γραμμάριο ινών και γύρω στα 210 χιλιοστά του γραμμαρίου (mg) καλίου.

Μία δεύτερη μελέτη, με επικεφαλής τη Σαφίγια Ρίτσαρντσον του Ιατρικού Κολλεγίου του πανεπιστημίου Κολούμπια, διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση τροφών όπως η σόγια, το τόφου, τα φιστίκια και το πράσινο τσάι, που όλες περιέχουν ισοφλαβόνες, βοήθησαν στη μείωση της πίεσης σε πάνω από 5.100 άτομα ηλικίας 18-30 ετών. Όσοι κατανάλωναν καθημερινά περίπου 2,5 ή περισσότερα mg ισοφλαβονών, ενός βασικού συστατικού όλων των παραπάνω τροφών, είχαν σημαντικά μικρότερη συστολική πίεση (κατά μέσο όρο 5,5 mmHg χαμηλότερη) σε σχέση με όσους κατανάλωναν κάτω από 0,33 mg ισοφλαβονών τη μέρα.

Ένα ποτήρι γάλακτος από σόγια περιέχει περίπου 22 mg ισοφλαβονών, ενώ 100 γραμμάρια σόγιας περιέχουν περίπου 130 mg ισοφλαβονών, δηλαδή πολλαπλάσιες από τις αναγκαίες ποσότητες για να υπάρξει ευεργετικό αποτέλεσμα στην πίεση του αίματος. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η σόγια μπορεί να βοηθήσει όσους έχουν ελαφρώς αυξημένη πίεση, να μην επιδεινώσουν την κατάστασή τους και να αποφύγουν έτσι να πάρουν αντιυπερτασικά φάρμακα.

Η σόγια και οι ισοφλαβόνες που περιέχει, δρουν αυξάνοντας το επίπεδο των ενζύμων, τα οποία βοηθούν στη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων, με αποτέλεσμα το αίμα να κυκλοφορεί με μικρότερη πίεση στα τοιχώματα των αγγείων.

Τα ευρήματα των νέων ιατρικών ερευνών που ανακοινώνονται σε επιστημονικά συνέδρια, τυπικά θεωρούνται προκαταρκτικά έως ότου δημοσιευτούν σε επιστημονικά περιοδικά.
 

Διατροφή

14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Πότε αρκεί το νερό

14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Παίζει σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, ενισχύοντάς το και καταπολεμά τις λοιμώξεις και τις ελεύθερες ρίζες

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

15.08.2026

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου

Ο ίδιος προτείνει να ξεκινήσει κανείς σταδιακά, υιοθετώντας αρχικά δύο ή τρεις από αυτές τις συνήθειες

15.08.2026

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε

Από τις επαναλαμβανόμενες άφθες μέχρι τις μεταβολές στις συνήθειες του εντέρου, υπάρχουν σημάδια που καλό είναι να μην περνούν απαρατήρητα

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»
14.08.2026

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;
14.08.2026

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη
14.08.2026

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη
14.08.2026

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών
13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών