Διατροφή

Το κόκκινο κρέας υπεύθυνο για πολλές αρρώστιες

Το κόκκινο κρέας υπεύθυνο για πολλές αρρώστιες

Μία ακόμη μεγάλη και μακρόχρονη επιστημονική έρευνα αποφάνθηκε ότι το κόκκινο κρέας αρρωσταίνει πιο εύκολα τους ανθρώπους και τους στέλνει πιο γρήγορα στο θάνατο, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο και καρδιά. Παράλληλα, η έρευνα συμπέρανε ότι η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος, ιδίως του κατεργασμένου, από κρέας πουλερικών, ψάρια, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς μειώνει τον κίνδυνο.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον Φρανκ Χου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Annals of Internal Medicine» του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αν κανείς τρώει μια μερίδα κατεργασμένου κόκκινου κρέατος κάθε μέρα, τότε αυξάνει έως 20% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

«Η μελέτη παρέχει σαφή στοιχεία ότι η τακτική κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ιδίως του επεξεργασμένου, συμβάλλει σημαντικά στον πρόωρο θάνατο», δήλωσε ο Χου. Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για περίπου 37.700 άνδρες επί 22 χρόνια και για 83.600 γυναίκες επί 28 χρόνια. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωναν ανά τετραετία ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή τους και οι ερευνητές έκαναν συσχέτιση με την κατάσταση της υγείας τους.

Η μελέτη έδειξε ότι όσοι τρώνε καθημερινά φρέσκο μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, έχουν κατά μέσο όρο αυξημένο κατά 13% κίνδυνο πρόωρου θανάτου (από οποιαδήποτε αιτία) σε σχέση με όσους δεν τρώνε κόκκινο κρέας τόσο συχνά. Επίσης κατά 18% αυξημένος είναι ο κίνδυνος μοιραίου καρδιαγγειακού επεισοδίου και κατά 10% ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο. Αν μάλιστα το κόκκινο κρέας είναι κατεργασμένο (λουκάνικα, μπέϊκον, χάμπουργκερ κ.α.), τότε αντίστοιχα ο κίνδυνος γενικώς πρόωρου θανάτου αυξάνεται κατά 20%, ενώ ειδικότερα του θανάτου από καρδιά κατά 21% και του θανάτου από καρκίνο κατά 16%.

Η αντικατάσταση του κρέατος με ξηρούς καρπούς μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 19%, η αντικατάσταση με κρέας πουλερικών ή πλήρη δημητριακά μειώνει τον κίνδυνο κατά 14%, ενώ με ψάρι κατά 7%. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το 7% έως 9% των πρόωρων θανάτων όσων συμμετείχαν στην μελέτη, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν κατανάλωναν λιγότερο κόκκινο κρέας, το οποίο περιέχει ορισμένα συστατικά, όπως τα κορεσμένα λίπη, το νάτριο και μερικές άλλες καρκινογόνες ουσίες, με τελική συνέπεια την πιθανή βλάβη της καρδιάς και την ανάπτυξη καρκίνου.

Μια ξεχωριστή μελέτη, με επικεφαλής τον ίδιο ερευνητή Φρανκ Χου, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Circulation» του Αμερικανικού Καρδιολογικού Συλλόγου, βρήκε ότι όσοι άνδρες πίνουν κάθε μέρα ποτά με ζάχαρη, έχουν αυξημένο κίνδυνο κατά 20% για καρδιολογικό πρόβλημα.

    

Διατροφή

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ποιες είναι οι συχνότερες «παγίδες»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε
14.07.2026

Το καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να κρύβει κίνδυνο δηλητηρίασης: Το λάθος που κάνουν όλοι πριν το φάνε

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους
14.07.2026

Βραστά αυγά: Γιατί παραμένουν δημοφιλής επιλογή στη διατροφή – Τα οφέλη τους

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Η Άννα Κορακάκη δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram δύο φωτογραφίες

08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Πώς πρέπει να αποθηκεύεται

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα
07.08.2026

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα