Διατροφή

Ποια «διαιτητικά» τρόφιμα πρέπει να αποφύγονται

Ποια «διαιτητικά» τρόφιμα πρέπει να αποφύγονται

Ζούμε σε μια εποχή που γίνεται μια πραγματική «πλύση εγκεφάλου» σχετικά με τα τρόφιμα που είναι χωρίς ζάχαρη ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, επομένως είναι τα ενδεδειγμένα για να τα αγοράσουμε και να τα καταναλώσουμε.

Κι όμως, δεν είναι όλες αυτές οι τροφές απόλυτα ασφαλείς και επωφελείς για την υγεία μας, τόσο σε ό,τι αφορά την απώλεια βάρους, όσο και τη συνολική μας υγεία γενικότερα.

Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να «υπερκαταναλώνουν» αυτού του είδους τις τροφές, επειδή πιστεύουν ότι είναι καλές γι’ αυτούς.

Όμως, παρά το γεγονός ότι οι παρασκευαστές τους έχουν καταβάλλει προσπάθειες να μειώσουν σ’ αυτές τις τροφές τις θερμίδες, εντούτοις αυτές περιέχουν πολλά πρόσθετα  που κάθε άλλο παρά καλά είναι για την υγεία.

Δείτε ποιες είναι οι τέσσερις τροφές «διαίτης» που πρέπει να αποφύγετε:

-Αναψυκτικά light

Αναθεωρήστε όσα πιστεύετε για τα ποτά και τα αναψυκτικά και ξεκινήστε παραλείποντας τα αναψυκτικά light ή χωρίς ζάχαρη.

Έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο Purdue δείχνει ότι η κατανάλωση πολλών αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ και να προκαλέσει αύξηση βάρους, ακόμη και διαβήτη.

Επιλέγετε νερό ή τσάι από βότανα για να παραμείνετε ενυδατωμένοι και να περιορίσετε την όρεξή σας, μεταξύ των γευμάτων.

Επιπρόσθετα, τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για νευρικές παθήσεις, ενώ μια άλλη μελέτη στο παρελθόν είχε διαπιστώσει ότι μπορεί επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών παθήσεων.

-Τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά

Η διαδικασία πίσω από την ένδειξη «τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» είναι κυριολεκτικά ακριβώς αυτό που λέει το όνομα:

Το πραγματικό ποσοστό λίπους μπορεί να είναι χαμηλό.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως δεν είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πολλά άλλα συστατικά, όπως η ζάχαρη.

Όπως, επίσης, να περιέχουν και άλλα πρόσθετα για να καλύψουν τη γεύση και την πυκνότητα, αντισταθμίζοντας με τον τρόπο αυτό την έλλειψη των λιπαρών.

Έτσι, ενώ ένα προϊόν μπορεί να περιέχει μηδενικό λίπος, οι πιθανότητες να είναι υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, είναι ιδιαίτερα μεγάλες.

Θα πρέπει, λοιπόν, να επικεντρώνεστε στην ποιότητα και ποσότητα του φαγητού και όχι στην πραγματική περιεκτικότητα σε λίπος.

Προσπεράστε όλα τα τρόφιμα που αντικαθιστούν το λίπος με τη ζάχαρη, όπως για παράδειγμα τα μπισκότα που είναι χαμηλά σε λιπαρά.

Λάβετε υπόψη ότι ακόμη και τα υγιεινά τρόφιμα όπως το άπαχο γιαούρτι μπορεί να είναι «ένοχα», γιατί ενδέχεται να περιέχουν περισσότερη ζάχαρη.

-Μαργαρίνη

Η συζήτηση για το αν η μαργαρίνη ή το βούτυρο είναι καλύτερα για εσάς συνεχίζεται εδώ και δεκαετίες.

Οι κίνδυνοι που κρύβονται στη μαργαρίνη είναι μεγάλοι.

Ακόμη και ένα κουταλάκι του γλυκού τρανς λιπαρά περισσότερα από το συνηθισμένο, μπορεί να αυξήσουν δραματικά τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.

Η μαργαρίνη πωλείται συχνά ως καλό υποκατάστατο για το βούτυρο, αλλά τα συστατικά σε ένα μπλοκ μαργαρίνης είναι ελάχιστα υγιή.

Η καλύτερη εναλλακτική λύση και για τα δύο είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο είναι ένα φυτικό λίπος, χωρίς κανένα ανθυγιεινό συστατικό.

-Πολύσπορο ψωμί

Το πολύσπορο ψωμί ακούγεται εξαιρετική επιλογή, αλλά αν δεν είναι φτιαγμένο από μια ποικιλία δημητριακών ολικής αλέσεως, τότε αυτό που παίρνετε τελικά είναι ραφιναρισμένα άλευρα χωρίς τα αρχικά θρεπτικά συστατικά ή την ικανοποιητική για τον κορεσμό επίδραση των φυτικών ινών.

Πολλά από αυτά τα ψωμιά περιέχουν πολλούς υδατάνθρακες (συχνά από πρόσθετα σάκχαρα) αλλά όχι απαραίτητα ολόκληρους σπόρους.

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το πολύσπορο ψωμί είναι καλύτερο από το άσπρο ψωμί, αλλά αυτό είναι λάθος.

Ωστόσο, αν το πεπτικό σας σύστημα «αντέχει» τα πολύσπορα ψωμιά, τότε δεν θα πρέπει να τα στερηθείτε εντελώς.

Απλώς θα πρέπει να γνωρίζετε πόσο περιεχόμενο φυτικών ινών και πόσοι σπόροι υπάρχουν στο καρβέλι σας.

Για να ψωνίζετε έξυπνα και υγιεινά, διαβάστε πάντοτε τις ετικέτες σε όλες τις συσκευασμένες τροφές διατροφής για να δείτε αν τα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά συστατικά και θερμίδες αντικαταστάθηκαν από υγιεινά συστατικά.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη