Kαρδιά

Αυτές οι τροφές μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις

Αυτές οι τροφές μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων σε νέους ενήλικες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας διαχρονικής μελέτης που διήρκεσε 30 χρόνια. Αυτό υποστηρίζεται από μια σύντομη μελέτη, που διήρκεσε 15 χρόνια, η οποία διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη (παράγοντας που σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες).

Και οι δύο μελέτες διεξήχθησαν στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Μινεσότα στη Μινεάπολη, βάσει των δημοσιευμένων δεδομένων πληροφορικής υγείας.

Μια φυτική διατροφή αναφέρεται στην κατανάλωση τροφίμων που βασίζεται σε τρόφιμα που προέρχονται από φυτικές πηγές. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια, όσπρια, ξηρούς καρπούς και υποκατάστατα κρέατος, όπως προϊόντα σόγιας.

Η διατροφή δεν είναι εύκολο να καθοριστεί, καθώς οι άνθρωποι έχουν πάντα διαφορετικές ερμηνείες για το πώς φαίνεται η «φυτική» διατροφή.

Μια φυτική διατροφή δεν είναι απαραίτητα η ίδια με τον βιγκανισμό, αφού οι βίγκαν εγκαταλείπουν όλα τα ζωικά προϊόντα που σχετίζονται με ρούχα και άλλες περιοχές.

Με την έρευνα, η διατροφή που θεωρήθηκε βέλτιστη ήταν η λεγόμενη «Διατροφή χαρτοφυλακίου», ένα καθεστώς διατροφής που περιλαμβάνει ξηρούς καρπούς, φυτική πρωτεΐνη από σόγια, φασόλια ή τόφου, ίνες από βρώμη, κριθάρι, μπάμιες, μελιτζάνες, πορτοκάλια, μήλα και μούρα, φυτικές στερόλες από εμπλουτισμένα τρόφιμα και μονοακόρεστα λιπαρά που βρίσκονται στο λάδι ελιάς και κανόλας και αβοκάντο , μαζί με περιορισμένη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών και διαιτητικής χοληστερόλης.

Η έρευνα κατέληξε σε πολλά συμπεράσματα. Το πρώτο, ήταν ότι τα άτομα που ταξινομήθηκαν στο 20 % της βαθμολογίας για τη μακροπρόθεσμη βαθμολογία ποιότητας της διατροφής (δηλαδή έτρωγαν τα πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά φυτικά τρόφιμα και λιγότερα ζωικά προϊόντα με αρνητική βαθμολογία) είχαν 52 % λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακές παθήσεις. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται εάν οι άνθρωποι στραφούν σε φυτική διατροφή κάτω των 25 ετών.

Εδώ, αυτή η ομάδα είχε 61 % λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξει επακόλουθη καρδιαγγειακή νόσο. Με τις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, εκείνες που είχαν τη μεγαλύτερη δυνατή ευθυγράμμιση με μια πραγματική φυτική διατροφή βρέθηκαν να έχουν 11 % λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν οποιοδήποτε είδος καρδιαγγειακής νόσου. Επιπλέον, αυτή η ομάδα είχε 14% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξει στεφανιαία νόσο και 17% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξει καρδιακή ανεπάρκεια.

Και οι δύο μελέτες εμφανίζονται στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιάς. Η πρώτη έχει τίτλο “Σχέση μεταξύ ενός φυτοφυλακίου με βάση τα φυτά και κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου: Ευρήματα από την πρωτοβουλία της γυναικείας υγείας. Προοπτική μελέτη κοόρτης”.

Η δεύτερη μελέτη περιγράφεται: «Φυτοκεντρική διατροφή και κίνδυνος περιστατικού καρδιαγγειακής νόσου κατά τη νεαρή έως τη μέση ενήλικη ζωή».

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

16.08.2026

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς

Τι αξίζει να βάλουμε στο πιάτο μας

15.08.2026

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου

Ο ίδιος προτείνει να ξεκινήσει κανείς σταδιακά, υιοθετώντας αρχικά δύο ή τρεις από αυτές τις συνήθειες

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε
15.08.2026

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»
14.08.2026

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;
14.08.2026

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη
14.08.2026

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη
14.08.2026

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη