Videos

Φρούτα και σαλάτες καταπολεμούν το στρες! (βίντεο)

Φρούτα και σαλάτες καταπολεμούν το στρες! (βίντεο)

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Edith Cowan στην Αυστραλία αποφάσισαν να μελετήσουν την πιθανή σχέση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με τα επίπεδα του στρες.

Οι ερευνητές εξέτασαν σχετικά δεδομένα από 8.600 άτομα ηλικίας 25-91 ετών.

Διαπίστωσαν πώς εκείνοι που καταναλώνουν τουλάχιστον 470 γραμμάρια φρούτων και λαχανικών ημερησίως είχαν 10% λιγότερο στρες από εκείνους που κατανάλωναν λιγότερα από 230 γραμμάρια.

Οι ενήλικες καταναλώνουν ημερησίως κατά μέσο όρο 80 γραμμάρια φρούτων και λαχανικών άρα για να υπάρξει ωφεληθεί κάποιος σε σχέση με το στρες θα πρέπει να αυξήσει αρκετά την κατανάλωση αυτών των τροφών.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι δεν υπάρχουν ακόμη κάποια στοιχεία για τον μηχανισμό που συνδέει τα φρούτα και τα λαχανικά με το στρες.

Μια εκτίμηση που κάνουν είναι ότι μπορεί παίζει ρόλο το γεγονός ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών οδηγεί στην πρόσληψη από τον οργανισμό αυξημένων ποσοτήτων σημαντικών θρεπτικών συστατικών.

«Διαπιστώσαμε ότι όσοι καταναλώνουν αυξημένες ποσότητες φρούτων και λαχανικών έχουν λιγότερο στρες από εκείνους που τρώνε λιγότερες ποσότητες γεγονός που υποδεικνύει ότι η διατροφή παίζει βασικό ρόλο στην πνευματική υγεία. 

Το χρόνιο μη ελέγξιμο στρες μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από σοβαρά προβλήματα υγείας όπως καρδιοπάθειες, διαβήτη, κατάθλιψη και άγχος.

Τα λαχανικά και τα φρούτα περιέχουν πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, φλαβονοειδή και καροτενοειδή που μειώνουν τις φλεγμονές και το οξειδωτικό στρες βελτιώνοντας την πνευματική υγεία» αναφέρει η Σιμόν Ρανταβέλι Μπαγκατίνι, επικεφαλής της μελέτης.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες οι ερευνητές παρατήρησαν αξιοσημείωτες αλλά παροδικές βελτιώσεις

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού