Διατροφή

Η δίαιτα που θα σας κρατήσει νέους

Η δίαιτα που θα σας κρατήσει νέους

Μια δίαιτα πλούσια σε βιταμίνες και ψάρια διατηρεί σε καλή κατάσταση τον εγκέφαλο και προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών.
Νεότερο και λειτουργικότερο διατηρεί τον εγκέφαλο μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ψάρια καταδεικνύει έρευνα Αμερικανών επιστημόνων. Μάλιστα, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα, η εν λόγω δίαιτα προστατεύει σε κάποιο βαθμό και από εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου, όπως τη νόσο Αλτσχάιμερ! Οι επιστήμονες που διεξήγαγαν την έρευνα, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Neurology της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, κατέληξαν επίσης ότι τα κορεσμένα λιπαρά που περιέχονται σε έτοιμα τρόφιμα και γενικότερα σε κακής ποιότητας φαγητά έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.
Νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων απέδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και ψάρια διατηρεί τον εγκέφαλο στην καλύτερη δυνατή κατάσταση
Νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων απέδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και ψάρια διατηρεί τον εγκέφαλο στην καλύτερη δυνατή κατάσταση

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Επιστημών Υγείας του Ορεγκον στο Πόρτλαντ, του Ιατρικού Κέντρου VA του Πόρτλαντ και του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Πόρτλαντ, Κορβάλις, δεν χρησιμοποίησαν τη μέθοδο των ερωτηματολογίων για να διαπιστώσουν τις διατροφικές συνήθειες των 104 συμμετεχόντων, αλλά προχώρησαν απευθείας σε μετρήσεις των θρεπτικών στοιχείων που κυκλοφορούσαν στον οργανισμό των εθελοντών. Ολοι οι εξεταζόμενοι είχαν μέσο όρο ηλικίας 87 έτη και όλοι τους είχαν διαπιστωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ.

Οι επιστήμονες, αφού έκαναν τις μετρήσεις αυτές, προχώρησαν σε τεστ αξιολόγησης των λειτουργιών μνήμης και της ικανότητας σκέψης των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι όσοι είχαν στο αίμα τους υψηλές συγκεντρώσεις των βιταμινών B, C, D και E είχαν καλύτερες επιδόσεις στα τεστ αξιολόγησης, ενώ εξίσου καλές επιδόσεις είχαν και όσοι είχαν αυξημένα ποσά Ω-3 λιπαρών οξέων που προέρχονται από την κατανάλωση ψαριών. Σαφέστατα χειρότεροι στα τεστ ήταν όσοι στο αίμα τους είχαν υψηλές συγκεντρώσεις κορεσμένων λιπαρών.

Στο τρίτο στάδιο της έρευνας, οι επιστήμονες έκαναν μαγνητικές τομογραφίες σε 42 από τους συμμετέχοντες και παρατήρησαν ότι όσοι είχαν υψηλές συγκεντρώσεις βιταμινών και Ω-3 λιπαρών οξέων στο αίμα τους είχαν μεγάλο όγκο εγκεφάλου, ενώ όσοι είχαν υψηλές συγκεντρώσεις σε κορεσμένα λιπαρά είχαν μικρό όγκο εγκεφάλου.

Οπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Τζιν Μπάουμαν του Πανεπιστημίου Επιστημών Υγείας του Ορεγκον: «Τα αποτελέσματα αυτά πρέπει να επιβεβαιωθούν και από άλλες μελέτες, όμως είναι εξαιρετικά συναρπαστικό ότι οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να σταματήσουν τη συρρίκνωση του εγκεφάλου τους και να το κάνουν να λειτουργεί καλύτερα προσαρμόζοντας τη διατροφή τους.

Διατροφή

16.08.2026

Γιατί τα βρεγμένα μαλλιά φαίνονται πιο σκούρα ενώ δεν αλλάζουν πραγματικά χρώμα;

Η απόχρωση παραμένει ακριβώς η ίδια – Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο το φως φτάνει στα μάτια μας

16.08.2026

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς

Τι αξίζει να βάλουμε στο πιάτο μας

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

16.08.2026

Γιατί η καρδιά χτυπά πιο γρήγορα όταν βλέπουμε κάποιον που μας αρέσει;

Δεν είναι απλώς «πεταλούδες» στο στομάχι – Ο εγκέφαλος ενεργοποιεί μια ολόκληρη αλυσίδα αντιδράσεων μέσα σε δευτερόλεπτα

16.08.2026

Γιατί τα βρεγμένα μαλλιά φαίνονται πιο σκούρα ενώ δεν αλλάζουν πραγματικά χρώμα;

Η απόχρωση παραμένει ακριβώς η ίδια – Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο το φως φτάνει στα μάτια μας

Γιατί η ζέστη μας κόβει την όρεξη – Τι συμβαίνει στο σώμα όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία
16.08.2026

Γιατί η ζέστη μας κόβει την όρεξη – Τι συμβαίνει στο σώμα όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία

Ισπανία: Πάνω από 1.000 άνθρωποι στα επείγοντα μετά την έκλειψη – Προβλήματα όρασης και οφθαλμικές βλάβες
16.08.2026

Ισπανία: Πάνω από 1.000 άνθρωποι στα επείγοντα μετά την έκλειψη – Προβλήματα όρασης και οφθαλμικές βλάβες

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς
16.08.2026

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου
15.08.2026

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε
15.08.2026

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»
14.08.2026

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;
14.08.2026

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση