Διατροφή

Κόκκινο κρασί: Ρυθμίζει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου

Κόκκινο κρασί: Ρυθμίζει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου

Η ουσία η οποία βρίσκεται μέσα στο κόκκινο κρασί αποδεικνύεται θαυματουργή, ανακοίνωσαν Ολλανδοί ερευνητές.
Κάνοντας μια προσεκτική έρευνα σε 11 υπέρβαρους, υγιείς άντρες, ανακάλυψαν ότι η λήψη μιας σχετικά μικρής δόσης ρεσβερατρόλης (η βασική ουσία που περιέχεται μέσα στο κόκκινο κρασί) την ημέρα,  ασκεί ουσιώδεις ωφέλιμες δράσεις στον μεταβολισμό. «Είμαστε ενθουσιασμένοι», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Πάτρικ Σράουβεν από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ. «Εντοπίσαμε πολλές επιδράσεις που όλες συγκλίνουν στην καλύτερη μεταβολική υγεία». Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Cell Metabolism», επί 30 ημέρες άλλοι από τους εθελοντές τους έπαιρναν καθημερινά 150 mg ρεσβερατρόλης και άλλοι μια ανενεργό ουσία, ενώ στη συνέχεια πήραν για άλλο ένα μήνα τα αντίθετα συμπληρώματα. Μια σειρά εξετάσεων αποκάλυψε πως όταν οι εθελοντές έπαιρναν το συμπλήρωμα ρεσβερατρόλης, μειωνόταν η συσσώρευση λίπους στο ήπαρ τους, ελαττώνονταν τα επίπεδα σακχάρου και τριγλυκεριδίων, μειωνόταν η αρτηριακή τους πίεση, ήταν βελτιωμένοι οι δείκτες φλεγμονής στον οργανισμό τους και αυξανόταν η μυϊκή αποδοτικότητά τους. Όλες αυτές οι αλλαγές μιμούνται τις μεταβολικές επιδράσεις της δίαιτας και της άσκησης – και μολονότι οι άντρες δεν αδυνάτισαν, η μεταβολική τους υγεία ήταν σημαντικά βελτιωμένη. Η ρεσβερατρόλη, που υπάρχει στην φλούδα των σταφυλιών, καθώς και στα φιστίκια και στην μαύρη σοκολάτα, βρίσκεται συχνά στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, αλλά έως τώρα τα ευρήματα αφορούσαν μελέτες σε ζώα.  Η νέα μελέτη είναι η πρώτη που γίνεται σε ανθρώπους και τα ευρήματά της χαρακτηρίζονται ως ιδιαότερα ενθαρρυντικά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιλογή παχύσαρκων εθελοντών για την παρούσα μελέτη δεν ήταν τυχαία. Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο τύπου 2 διαβήτη, ο οποίος είναι μια μεταβολική νόσος που προκαλείται από την αντοχή του οργανισμού στην ινσουλίνη. Έπειτα από 30 μέρες λήψης συμπληρώματος ρεσβερατρόλης, οι εθελοντές είχαν ενδείξεις βελτιωμένης αντοχής στην ινσουλίνη – άρα είχαν μειωθεί οι πιθανότητές τους να εκδηλώσουν διαβήτη.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη