Διατροφή

Η διατροφή κατά του Αλτσχάιμερ

Η διατροφή κατά του Αλτσχάιμερ

Μια νέα διατροφική πρόταση που μειώνει τον κίνδυνο

Προτιμούμε μούρα, σαλάτες και κρασί, αλλά αποφεύγουμε τυρί, γλυκά και πίτες και μειώνουμε έτσι στο μισό τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ.

 

Μία νέα διατροφική πρόταση που μειώνει στο μισό τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ μας δίνουν οι επιστήμονες βασισμένοι σε επεξεργασία δεδομένων πολλών ερευνών. Μάλιστα εξηγούν ότι η εν λόγω διατροφήγνωστή ως MIND (μυαλό στα αγγλικά) – μπορεί να φανεί ευεργετική ακόμα και αν δεν την ακολουθούμε πιστά.

 

Αυτή η δίαιτα φάνηκε να μειώνει κατά 53% τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ σε όσους την ακολουθούν πιστά. Σε όσους ήταν λιγότερο πιστοί, φάνηκε να απομακρύνει τον κίνδυνο κατά 35%. Η καθηγήτρια Martha Morris μία επιδημιολόγος που ασχολείται με τη διατροφή στο Rush University Medical Centre του Σικάγο και οι συνεργάτες της συνέθεσαν αυτή τη δίαιτα βασισμένοι στα στοιχεία από διάφορες έρευνες που έδειχναν ποια τρόφιμα και συστατικά τους έκαναν κακό ή καλό στο Αλτσχάιμερ.

 

Η δίαιτα MIND είναι ένας συνδυασμός της μεσογειακής διατροφής και της δίαιτας DASH (δίαιτα κατά της υπέρτασης), που έχει βρεθεί ότι και οι δύο δρουν ευεργετικά για τα αγγειακά προβλήματα (έμφραγμα, εγκεφαλικό, υπέρταση κ.α.). Αυτές οι δύο δίαιτες έχει βρεθεί σε έρευνες ότι παρέχουν προστασία απέναντι και στην άνοια. Πιο συγκεκριμένα η DASH έχει βρεθεί να προστατεύει κατά 39% από το Αλτσχάιμερ και η μεσογειακή 54% αντίστοιχα. Παρόλα αυτά οι δίαιτες αυτές είχαν αμελητέα ευεργετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο όταν κάποιος δεν τις ακολουθούσε πιστά.

 

Έτσι, η νέα διατροφική πρόταση MIND υπερέχει, αφού ευνοεί τον εγκέφαλο και όσων κάνουν παρασπονδίεςσύμφωνα και με την καθηγήτρια Martha Morris – είναι πιο εύκολη να την ακολουθήσει κανείς, από ότι τη μεσογειακή δίαιτα. Η MIND μας δίνει μία λίστα με τρόφιμα που ευνοούντα καλά») ή αντίστοιχα βλάπτουντα κακά») τον εγκέφαλο.

 

Τα καλά: πράσινα φυλλώδη λαχανικά, άλλα λαχανικά, ξηροί καρποί, μούρα, φασόλια, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρι, πουλερικά, ελαιόλαδο, κρασί.

 

Τα κακά: κόκκινα κρέατα, βούτυρο και μαργαρίνη, τυριά, πίτες και γλυκά, έτοιμα και τηγανιτά φαγητά.

 

Η εν λόγω διατροφή περιλαμβάνει καθημερινά τουλάχιστον 3 ημερήσιες μερίδες τροφίμων ολικής άλεσης και σαλάτες μαζί με μία επιπλέον μερίδα λαχανικών και ένα ποτήρι κρασί. Επίσης, οι ξηροί καρποί θα πρέπει να αποτελούν καθημερινό σνακ και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να τρώνε κάποιο όσπριο μέρα παρά μέρα, πουλερικά και μούρα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και ψάρι τουλάχιστον μία. Θα πρέπει όμως να προσέξουν και με τα απαγορευμένα τρόφιμα. Να καταναλώνουν λιγότερο από μία κουταλιά βούτυρο την ημέρα και τυριά, τηγανητά και έτοιμα φαγητά λιγότερο συχνά από δύο φορές την εβδομάδα.

 

Φυσικάόπως είναι αναμενόμενοόσο πιο πολλά χρόνια ακολουθεί κανείς την εν λόγω διατροφή τόσο πιο πιθανό είναι να προστατευτεί από το Αλτσχάιμερ.

 

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του οσχέου

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου
09.06.2026

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)
08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)