Διατροφή

Από 11 νοσήματα μας προστατεύουν φρούτα και λαχανικά

Από 11 νοσήματα μας προστατεύουν φρούτα και λαχανικά

Ούτε από ένα, ούτε από δύο αλλά από 11 χρόνια νοσήματα μάς προστατεύει η κατανάλωση άφθονων φρέσκων φρούτων, λαχανικών και ανεπεξέργαστων δημητριακών, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Αδελαϊδας στην Αυστραλία, σε συνεργασία με συναδέλφους τους από Καναδά και Κίνα, εξέτασαν τη συσχέτισε της διατροφής με την αναιμία, την υπέρταση, την αυξημένη χοληστερόλη, τον σακχαρώδη διαβήτη, την ηπατίτιδα, την αρθρίτιδα, την στεφανιαία νόσο, το άσθμα, το εγκεφαλικό, τον καρκίνο και τα κατάγματα.

Το γενικό συμπέρασμα ήταν πως οι άνθρωποι που τρώνε τα περισσότερα φρούτα έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν οποιαδήποτε από αυτές τις ασθένειες, ενώ όσοι τρώνε άφθονα λαχανικά και πάσχουν από ένα από αυτά τα νοσήματα, διατρέχουν τον μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν και δεύτερο.

Αν και πολυάριθμες μελέτες έχουν εξετάσει τον ρόλο της διατροφής στην εκδήλωση κάθε ενός από αυτά τα νοσήματα ξεχωριστά, η παρούσα μελέτη είναι η πρώτη που εξετάζει και την εκδήλωση πολλαπλών νοσημάτων σε έναν άνθρωπο – ή αλλιώς την συνοσηρότητα, όπως την αποκαλούν οι γιατροί.

Στη μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Clinical Nutrition», συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 εθελοντές από την Κίνα, τους οποίους παρακολούθησαν οι ερευνητές επί 5 χρόνια.

Όσοι από αυτούς δεν εκδήλωσαν κανένα από τα 11 χρόνια νοσήματα, έτρωγαν καθημερινά διάφορα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, και διάφορα ανεπεξέργαστα ή ολικής αλέσεως δημητριακά (όπως βρώμη, καλαμπόκι, σίκαλη, κριθάρι, κεχρί και κινόα). Αντιθέτως, δεν έτρωγαν πολύ ρύζι και σιτάρι, που συνήθως είναι επεξεργασμένα.

Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν την άποψη ότι μία διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, φυτοχημικές ουσίες και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά είναι πανίσχυρη ασπίδα εναντίον των χρονίων νοσημάτων.

Από τα μικροθρεπτικά συστατικά, ως πιο προστατευτικά φάνηκε να είναι ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο φώσφορος, η βιταμίνη C, το κάλιο και η βιταμίνη Β1, καθώς οι εθελοντές με την μεγαλύτερη κατανάλωση φυτικών τροφίμων που περιέχουν αυτά τα συστατικά είχαν τον μικρότερο κίνδυνο να αρρωστήσουν.

tanea.gr

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)